Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

mijn conclusie : conditie ok; uitslag niet
mijn verzachtende omstandigheden :

rond km 52 nog een goed avske (naar mijn normen hé koerskonijntjes) : just geen 16 toen mijn buitenband scheurde (en de binnenband ook) . Tijd verloren met het wisselen en gezien de scheur gekozen voor de 65. Goed gekozen, want vlak bij de laatste bev. terug prijs (en vlak na aankomst nog eens). Niet meer vol doorgetrokken, want ik dacht : het is toch DSQ én ik had schrik voor een wandeling.

Toch nog in uitslag 65 opgenomen met een avs van tien keer niks, maar toch nog beter dan ca 100 anderen. De conditie zit dus goed.
Het venijn in de staart heb ik dus nog vrij fris kunnen aanvangen.

(in ieder geval heb ik me geamuseerd, al vond ik Waimes ietjes mooier - en niet omwille van de mindere hm's hoor!!)
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Respect Roger Image
dikki
Mountainbiker

Post by dikki »

vandaag de 65 gereden in Theux,

dan thuis gekomen pc tje opzet om de uitslag te bekijken en jawel,met de verkeerde nummer gestart :oops: ,had in loop van de week naar de nummers gekeken en noteerd,een wat blijkt nu die mannen hadden alles veranderd [-X en een mailtje gestuurd op zondag om 20h30.Laat dat een lesje zijn en altijd terplaatse kontroleren.
Weet iemand hoe ik dat kan rechtzetten zodat mijn naam voorkomt in de lijst.(is intussen al opgelost,mailtje naar chronorace =D> )

Greetz Dikki

ps:plaats 159 4.07.06h
Last edited by dikki on Wed 14 May 2008 00:20, edited 2 times in total.
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Staat de uitslag dan al online?(reeds gevonden)
Last edited by cuby on Tue 13 May 2008 08:32, edited 1 time in total.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik heb me prima vermaakt op de 65km. Alleen waren voor mij de beklimmingen te steil. Ik rijd beter op 4/5 % dan op 10-15%

Dat was ook duidelijk te zien op de stijle stukken werd ik voorbij gereden als het minder steil werd deed ik dat weer bij de andere. De laatste twee beklimmingen waren beter geschikt voor mij daar heb ik er nog een hoop voorbij gereden.

Ben wel blij dat het goed droog was anders hadden bepaalde stukjes afdaling voor mij iets te geweest.

Wel pech gehad met mijn wiel de body deed vervelend waardoor het leek alsof ik op een brommer reed en de ketting tegen het wiel hing in de afdalingen, dat hebben sommige misschien wel gehoord.
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Supernaut wrote:
malmedy wrote:Mij goed geamuseerd vandaag ,de 65 km gedaan .Moet wel zeggen dat er zwaar overdreven wordt over deze maraton hij is mooi maar dertig euro die geef ik liever aan malmedy of waimes toch wel net da nivo hoger ook al horen ze bij dezelfde organisatie.
Klinkt wel niet echt logisch klagen dat het geen zware marathon is
#-o . Waarom neem je de 85km dan niet . Op die 20km kunt ge de man met de hamer nog 7 keer tegen komen op de klimmen die jij NIET gebiked hebt .
I agree. Vraag maar eens rond bij de 85'ers, de hamer staat bij de meesten op km 60, bij mij stond 'm op km 50 maar gelukkig er opnieuw doorgekomen vanaf km 60. Wat een heerlijke tocht toch. Opnieuw mooi en uitdagend parcours. Vooral de plagerijen tijdens vanaf de laatste kilometer zijn zo leuk. Je merkt zo wie AT al gereden heeft en wie niet. Er zijn er altijd die de laatste 500 meter mentaal nog door de mand gaan (na het oversteken van de weg, efkes opnieuw naar beneden en weer een stukje klimmen, je ziet de kopjes dan echt hangen.... I love it!) Uiteindelijk gaat iedereen toch voor de bijl, maar een beetje parcourskennis is toch goud waard kwestie van indeling van je krachten.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Complimenten voor de organisatie gevaarlijke passages goed aangevene uitsekende stronken wit gemaakt duidelijke pijlen op de grond, zelden, eigenlijk nooit zo goed meegemaakt! en prettig hoe de bevoorradingen lagen pas na 20 de eerste en daarna iestje korter op elkaar en genoeg verschillende dingen te eten en drinken!! daar kunnen ze in nederland nog heel wat van leren!
0lle4
Mountainbiker

Post by 0lle4 »

ik was ook bij diegene die op de laatste km mijn hoofdje heeft moeten laten hangen. Rond km 57 een aantal krampen in de kuiten te verwerken gekregen.

Al bij al heb ik me wreed goed geamuseerd, de bewegwijzering was goed, niet een keer verkeerd gereden (uitzonderlijk :wink: ). Enkel spijtig dat er bij de finish geen aquarius meer was, dat ware welkom
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Post by MC Annabelle »

Dit was mijn allereerste "marathon" (heb maar de 45 gereden). Ben man met de hamer tegengekomen na de 2e bevoorrading en ik was zeker 1 van die mensen die zijn/haar hoofd liet hangen bij elke (kleine) helling die er nog kwam op ong 5 km van het einde.
Ik vond het een prachtig parcours en ik wil volgend jaar zeker opnieuw meedoen (hopelijk dan de 65km).
Post Reply