Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Yup,

Gisteren een 2 tal uurstje gaan spelen met m'n nief machien (n'n Epic natuurlijk) :bounce: en met spijt gezien dat de versperringen nog steeds er staan :evil:

Ook bij de afsluitingen "jodelaterrilie" tegenkomen en samen een beetje gekeuveld over de situatie waar we beiden eigenlijk geen goed gevoel bij hadden over de goed afloop.

De verplichte tracé door de holle weg is zelfs nu (droog parcour) bijna niet te rijden naar beneden toe #-o (bij het begin aan de versperringen), laat staan deze als klim en niet te doen bij regen.... [-X

Laat ons allen hopen dat de gemeente dit inziet dat het fout is en we de steun krijgen van Bloso. [-o<

grtzzzzzzz 8)
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

timothyd wrote:
Image

7 bussen met wandelaars... zo zie je maar, ga niet naar de kluis als er een evenement is. al bij al heb ik me toch geamuseerd en weet ik nu al dat ik volgend weekend terugkeer om eens op zoektocht te gaan naar leuke afdallingkjes.

Hopelijk dan met wat minder volk =P~
Als er 1 dag in het jaar is dat ik niet zou gaan mtb'en op de Kluis dan is het juist de dag van omloop Kluisbergen. (altijd zondag na Hemelvaart) Dan zijn er geen 7 bussen mensen maar minimum 7000 mensen , of in bussen omgerekend 140 bussen. :lol: Wel een goeie oefening voor uwen techniek tussen al die wandelaars :-?
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Ja twas echt niet te doen, maandag ga ik opnieuw. Van 11u tot 17u :P Ik wil alles van die streek kennen.

@jodelaterrilie: Zeg maar een goede oefening voor de stembanden :lol:
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Iemand goesting woensdag om 8.30U aan den toren ??
Ben van plan om groen of blauw + gele wallon te doen !

Gr,
Casper :lol:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Kben dus vandaag weer naar de kluis gereden, ik heb wel een probleem om op de blauwe route te geraken... Als je over die drukke baan oversteekt dan zit je op de blauwe route, dan gaat het een heel stuk naar beneden, en dan moet je plots weer naar links. Dan kom je opnieuw uit aan de grote baan maar er is nergens een blauw pijltje te bespeuren !? Wie weet raad ?

En die versperring waar jullie het steeds over hebben, is dat op de groene route als je daar naar beneden rijdt aan de rechterkant ?
Crusader
Mountainbiker

Post by Crusader »

Als je op die grote baan terug komt (kwaremont) is het volgens mij rechts naar beneden tot juist voor de bebouwing en dan terug rechts de offroad strook in.
(Als je op het kaartje kijkt zou je denken dat je de baan hier moet oversteken)

TIP: het is niet slecht hier een kaartje af te drukken als je deze tocht nog niet veel gereden hebt.(uit eerdere ondervindingen)

Het is inderdaad die afdalingen als je terug keert op de groene lus.
Links is het wandelpad,in het midden de grote geul en rechts het MTB-pad met rechts van u dan de prikkeldraad.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Ja ik had met gsm de kaart aan de camping getrokken maar kheb er eigenlijk nooit naar gekeken #-o Dus gewoon naar rechts, die grote baan naar beneden. (Staat geen pijltje maar swat)

Ah dat is dus daar, ja zeer gevaarlijk !
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Vandaag ook richting Kluisbergen getrokken. De bovenste laag lag er redelijk vettig (door de regen van de laatste 2dagen), maar wel leuk bij.

Het is wel eens nodig dat het gras/onkruid gesnoeid wordt. Op bepaalde plaatsen is het gokken en hopen dat je niet in een geul terecht komt, omdat je deze gewoon niet ziet door het hoge gras. Dit is onder andere storend op de afdaling rode lus langs het bos (waar die draaihekkens staan) en de daarop volgende klim.

Die blokkades op de laatste afdaling (d'n boecker) zijn inderdaad een niet te begrijpen sabotage. Dit was vroeger echt een perfect einde van de route ! Nu neem je best het wandelpad aan de linkerkant.

Deze route blijft nog altijd een van mijn favoriete routes!
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Hoogteprofiel route;
571 stijgende hoogtemeters !
groen + blauw + rood

Image

Image
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

.::Andy::. wrote:kleine update:

Na vanmorgen langs de beruchte blokkades te passeren heb ik onmiddelijk weer een E-mail geschreven:

Wanneer zouden deze verwijdert worden? Het seizoen begint te komen van het mountainbiketoerisme, dit is verrevan goede reclame voor de mensen die voor een dagje langs onze streek komen om te mountainbiken.

Als men mountainbikeroutes in de gemeente wilt uitpijlen, dan moeten ze achteraf niet het kleine kind uithangen en hier en daar de bewegwijzerde route saboteren.

Nogmaals dit zijn verboden praktijken want deze blokkades staan op een bewegwijzerd parcours!

Ik hoop dat de gemeente deze ernst van de situatie beseft, want als wij dit gaan toelaten dan staat vroeg of laat de Kluisbos vol van deze obstakels.

Wie is hier trouwens verantwoordelijk voor?

Mvg,

Andy Balcaen

Daarnaast heb ik ook de BLOSO federatie op de hoogte gebracht van deze toestand.

Eens zien wat deze mensen ervan zeggen.

Ik hou jullie beslist op de hoogte!

Gr,

Andy
@ Andy,

en heb je al reactie/antwoord van BLOSO gekregen?.. #-o

grtzzzz 8)
Post Reply