Ardennes trophy 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
ik had nummerke 13, maar heb er niet veel plezier aan gehad, alhoewel.
De chemins du soleil waren nog absoluut niet uit de benen, en had last van een kriebelhoestje. Al op de eerste klim was het duidelijk dat het niet ging lopen zoals op de vorige chrono'kes, mijn beentjes voelden aan alsof dak 25kg extra aan het duwen was. Na een kleine 30 kilometer dan maar plan B opgezocht : alles op "toeristen" tempo. hier een beetje babbelen (er was genoeg gekend volk dat me voorbijstak en de tijd pakte voor een klappeke), daar me effe neerzetten aan de bevoorrading, en toch eindelijk nog eens de 85km uitgereden. Positief was wel dat ik totaal geen last van de rug gehad heb, vorig jaar was het dus kompleet omgekeerd : fantastische benen, maar een "gebroken" rug.
wel één iets vies gezien : iemand was net voor de laatste bevoorrading in een bocht beginnen zweven, en is daar in de prikkeldraad terecht gekomen. zijn been zat dus kompleet kompleet onder de schrammen, alles was bedekt met bloed.
dit was mijn 100ste rit op www.marathonbiking.nl, sedert 2002.
De chemins du soleil waren nog absoluut niet uit de benen, en had last van een kriebelhoestje. Al op de eerste klim was het duidelijk dat het niet ging lopen zoals op de vorige chrono'kes, mijn beentjes voelden aan alsof dak 25kg extra aan het duwen was. Na een kleine 30 kilometer dan maar plan B opgezocht : alles op "toeristen" tempo. hier een beetje babbelen (er was genoeg gekend volk dat me voorbijstak en de tijd pakte voor een klappeke), daar me effe neerzetten aan de bevoorrading, en toch eindelijk nog eens de 85km uitgereden. Positief was wel dat ik totaal geen last van de rug gehad heb, vorig jaar was het dus kompleet omgekeerd : fantastische benen, maar een "gebroken" rug.
wel één iets vies gezien : iemand was net voor de laatste bevoorrading in een bocht beginnen zweven, en is daar in de prikkeldraad terecht gekomen. zijn been zat dus kompleet kompleet onder de schrammen, alles was bedekt met bloed.
dit was mijn 100ste rit op www.marathonbiking.nl, sedert 2002.
Last edited by Iegienie on Mon 12 May 2008 21:17, edited 3 times in total.
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Ben ook tevreden thuis gekomen na 65 km plezier , speed en afzien . Alles was dik in orde , behalve enkele wandelstroken die werden gecreerd door de minder technisch rijders .
Naar mijn normen was slechts 100 m wandelen nodig geweest .
Ik schat ook ong 500 man meer dan vorig jaar .
Het was de eerste keer voor mijn bikepartner en ook hij wil meer van dat, al liet zijn knie hem de laatste 25 km meer afzien dan gewenst .
Tijd speelde geen rol maar ik ga toch wel eens de uitslag checken . Nr 633 was van ik .
Naar mijn normen was slechts 100 m wandelen nodig geweest .
Ik schat ook ong 500 man meer dan vorig jaar .
Het was de eerste keer voor mijn bikepartner en ook hij wil meer van dat, al liet zijn knie hem de laatste 25 km meer afzien dan gewenst .
Tijd speelde geen rol maar ik ga toch wel eens de uitslag checken . Nr 633 was van ik .
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
inderdaad... op papier - profiel bekeken - lijken de eerste 50 km het zwaarst.... helaas... in de tabel van de beklimmingen met stijgingspercentages en lengte, kom je al zeer snel tot de conclussie dat het zwaartepunt echt wel in het 2de deel (de laatste 35km) liggen.Supernaut wrote:Klinkt wel niet echt logisch klagen dat het geen zware marathon ismalmedy wrote:Mij goed geamuseerd vandaag ,de 65 km gedaan .Moet wel zeggen dat er zwaar overdreven wordt over deze maraton hij is mooi maar dertig euro die geef ik liever aan malmedy of waimes toch wel net da nivo hoger ook al horen ze bij dezelfde organisatie.
. Waarom neem je de 85km dan niet . Op die 20km kunt ge de man met de hamer nog 7 keer tegen komen op de klimmen die jij NIET gebiked hebt .
tussen km 65 en 85 zitten een paar zeer lastige hellingen in, vooral 1 vcan de laatste 2 is om uw tanden op stuk te bijten... zeker met de combinatie afstand/warmte.
vandaag al een vriend gesproken die meedeed... die heeft in de laatste 20km erg veel lijken opgeraapt
Vandaag ook voor de tweede keer afgezakt naar La Reid. Plan was de 85 maar de hitte liet ons wijselijk kiezen voor de 65. Grote chaos aan de inschrijvingen en amper nog startnummers te krijgen. Dan maar aan de organisatie voorgesteld om de 65 als TT te rijden en voor 5 euro waren wij gesteld. Gestart na de laatste box zijn we aan een inhaalbeweging begonnen.
Hier en daar wat opstoppingen maar voor 5 euro en geen klassement moogt ge niet te veel klagen.
Besluit van deze mooie dag: laat de 65 km en de 85 apart starten met 30' verschil, werk de inschrijvingen nog beter uit en zorg voor betere controles onderweg want daar is toch ook wel wat misgelopen hoorde ik nadien.
Geef de mannen van de rando ook een polsbandje of zo, want nu bekeken ze ons vaak alsof wij zwartrijders waren.
Voor de rest ne supertocht met mooie lange hellingen en dito afdalingen. Niet té technisch maar wel fysisch zwaar. Hier zit zeker het venijn in de staart.
Tot volgend jaar.
Hier en daar wat opstoppingen maar voor 5 euro en geen klassement moogt ge niet te veel klagen.
Besluit van deze mooie dag: laat de 65 km en de 85 apart starten met 30' verschil, werk de inschrijvingen nog beter uit en zorg voor betere controles onderweg want daar is toch ook wel wat misgelopen hoorde ik nadien.
Geef de mannen van de rando ook een polsbandje of zo, want nu bekeken ze ons vaak alsof wij zwartrijders waren.
Voor de rest ne supertocht met mooie lange hellingen en dito afdalingen. Niet té technisch maar wel fysisch zwaar. Hier zit zeker het venijn in de staart.
Tot volgend jaar.
zz
Zijn er nog mensen die verkeerd in de uitslag staan?
Ik heb de 65 km afgelegd in een tijd van 3 uur en 2 minuten en zou hiermee een vierde plaats hebben gehaald.
Nu ben ik de uitslag aan het bekijken en zie me er nergens tussen staan.
Na wat verder zoeken blijkt dat ik in de uitslag van de 45 sta genoteerd.
Ik heb de 65 km afgelegd in een tijd van 3 uur en 2 minuten en zou hiermee een vierde plaats hebben gehaald.
Nu ben ik de uitslag aan het bekijken en zie me er nergens tussen staan.
Na wat verder zoeken blijkt dat ik in de uitslag van de 45 sta genoteerd.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
eerste ardennen marathon voor mij, en dik meegevallen. Deze ochtend een lift gekregen van 2 brigandsbikers wat de lange rit heel wat korter deed lijken
. Ingeschreven met de bedoeling de 85 te doen, maar we zouden wel zien. In startbox 2 gestart en zodoende niet te veel files gehad in het begin. Onmiddelijk een goed tempo gevonden en na 1h gepasseert op het 20km punt. Vanaf hier begonnen gingen de klimmetjes heel wat steiler bergop, integenstelling tot mijn benen. Misschien toch iets te overmoedig gestart, of zat de te korte nachtrust er voor iets tussen? In ieder geval aan de splitsing voor de 65 km gekozen en op slentertempo verder gereden. Net voor de samenkomst met de 85 een dorpje gepasseert en een tussenstop gemaakt voor een sigaretje en een cola op het terras - moet kunnen op zo'n zomerse dag. Op bev. 4 dan motorbiker tegengekomen die ook zijn beste dag niet had en samen op de bank ff zitten rusten. Op't laatst dan toch nog een klein beetje versneld , in zoverre de benen dit nog toelieten om in +- 4h10' te arriveren.
Aan de aankomst voelde ik mij nog relatief fris, mijn benen iets minder. Maar voor een eerste kennismaking was dit voldoende.
Qua parcours mochten de afdalingen iets technischer ipv van die lange dreven, beklimmingen mochten korter en minder steil. Signalisatie en seingevers langs het parcours: dik in orde. De bediening van zowel inschrijving als aprés kon iets vlotter. Misschien was de opkomst toch wel groter dan verwacht? In ieder geval heb ik een prachtige dag beleefd en ik denk met mij nog vele anderen.
Aan de aankomst voelde ik mij nog relatief fris, mijn benen iets minder. Maar voor een eerste kennismaking was dit voldoende.
Qua parcours mochten de afdalingen iets technischer ipv van die lange dreven, beklimmingen mochten korter en minder steil. Signalisatie en seingevers langs het parcours: dik in orde. De bediening van zowel inschrijving als aprés kon iets vlotter. Misschien was de opkomst toch wel groter dan verwacht? In ieder geval heb ik een prachtige dag beleefd en ik denk met mij nog vele anderen.
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Dan ben je 7, 8 of 9de... niet slecht!Buffalo mtb wrote:Heb er vandaag ook geweest en gekozen voor de 65km.
Moest wegens redelijk late inschrijven wel starten in 3e box en moet zeggen heeft maar weinig voordelenWas al vanaf km 3 aanschuiven op iedere smalle passage en toch wel veel filerijden gehad tot km 25 ongeveer. Vond het verder wel een héél mooie toer al vond ik de technische moeilijkheidsgraad wel meevallen. Kwam mij goed uit want moest wegens gebrek aan ander met mijn vaste carbonvork rijden. Alleen wel een keer of 4 moeten afstappen omdat mijn ketting er de brui wou aangeven. Moet wel zeggen dat ondanks mijn rustig starten wegens beetje te veel volk mijn beste beentjes weg waren bij beklimming van die ellendig lange helling op km of 5 van de finish.
Ondanks al mijn kleine probleempjes toch mooi kunnen eindigen na 3u09 min en ben daar redelijk tevreden over
Ik ben blij dak het op 't gemak gedaan heb na mijn operatie (is nog maar 3 weken geleden) en met mijn 3u57 ging dat niet slecht. Wel regelmatig moeten inhouden om niet sneller te beginnen rijden... Op die goedlopende stukken in 't bos is dat wel moeilijk!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Vandaag de 65km gedaan - de grote hitte, een licht gebrek aan training (bouwen he
) & een geleende fiets (dankzij Bikesport.be een Liteville 301 ter mijn beschikking - nogmaals dank, super service!), maakten het toch vrij zwaar. Prijs van 25 euro (na teruggave waarborg) was inderdaad wel veel. De bevoorrading was wel af : rijsttaart, fruit, koekjes, rozijnenbrood, ... da's toch iets anders dan enkel gesponsorde powerbars waar je maag na een tijdje van ondersteboven ligt. Liever wat meer betalen & een degelijke bevoorrading. Wat wel opviel : vrij veel lekken banden & vooral die van Pervelo, die hebben precies een abonnement op lekke banden
hoevaak ik die al niet tegengekomen ben op marathons in de kant
Een leuke dag, absoluut!
Een leuke dag, absoluut!
Aha, dan zaten jouw schoenplaatjes in mijn kabas. Samen met die van mij (nummers 684 en 685). Ik heb ze braaf teruggebracht, maar ik denk dat jij je beklag aan het doen was aan de inschrijvingstafel toen ik achteraan de rij kwam aansluiten.Barny wrote:Dan had ik eindelijk mijn startnummer (685) maar de schoenmagneetjes waren van nummer 686![]()
Hoezeer ik ook van dit parcours houd (het was m'n eerste marathon ooit, waaaaaay back in de nineties, toen de start nog in Theux was), qua organisatie vond ik het deze keer beneden alle peil. Om te beginnen was er de chaos aan de inschrijving, vervolgens bleek er - wie weet hoe lang al - geen papier meer in de WC's te zijn (gelukkig wel een hele hoop lege rolletjes, en vermits mountainbiken soms ook improviseren is
Gelukkig was niet alles kommer en kwel: ik zat in de derde groep starters, en heb eigenlijk nooit echt in de file gestaan
Waarschijnlijk is het parcours ook de reden waarom men hier op andere vlakken enkele flinke steken heeft laten vallen: deze marathon spreekt door z'n afstand en lange traditie meer tot de verbeelding dan die van Waimes, en 85 km is voor een grotere groep fietsers haalbaar dan een vergelijkbare afstand in Malmédy. Ik vrees dan ook dat de organisatoren hier de dupe worden van hun eigen succes.
Het verslag van mijn rit ... stampen, duwen, afzien, 10 km zonder drinken gereden (die tweede controlepost hé), anderhalve rijsttaart binnengespeeld, minstens 10 bananen in m'n mond gepropt, ongeveer een emmer vanallesennogwa gedronken, na bevoorrading 3 m'n tweede adem gevonden (terwijl ik nog op zoek was naar de eerste) en op het einde zelfs vergeten kijken hoe lang ik onderweg geweest ben.
Eigenlijk zat de TT van Merelbeke afgelopen zaterdag nog wat in m'n benen (mental note: een TT de zaterdag vóór de AT is een goed idee, maar 110 km was teveel van het goede), hoewel het best kan zijn dat ik mezelf in de eerste hellingen niet opgeblazen heb doordat het niet super draaide.
Kom ik nog terug? Ongetwijfeld wel: het parcours en al die herinneringen hé, en deze marathon past mooi in de opbouw naar Malmédy. Maar als de organisatie volgend jaar weer op dezelfde punten rammelt, dan kan het best zijn dat het dan de laatste keer wordt.
Welke uitslag? Ik heb nog niks gezien. Dat bedoel ik nu net ... uiteindelijk telt dat je je geamuseerd hebt, maar als je dan toch betaalt voor een tijdsopname, dan moet die vlekkeloos verlopen.wm007 wrote:Zijn er nog mensen die verkeerd in de uitslag staan?
Daar heb je (bijna) volkomen gelijk inmadskatingcow wrote:Een leuke dag, absoluut!
Nog eens mene hartail genomen en moet zeggen dat het me goed bevallen is .Enkel op de vlakke stukken miste ik de fullsuspension maar bergop voelde ik toch dat men hardtail vinniger was en bergaf maakte het geen verschil.Ook wat voorzichtiger geweest want ik wilde ten allen tijde nen "platten tube" vermijden en die waren er vandaag met de vleet.
Van de bevoorradingen kan ik niet veel zeggen daar laat ik enkel men camelbackske vullen en voor de rest heb ik men vast stramien kwestie voeding die ik altijd zelf meeneem.
De inschrijvingen vond ik ook maar niks,vooral bij de voorinschrijvingen waren er nogal problemen zoals ik kon zien.Waarom laten ze niet de nummers een dag eerder afhalen, er zijn toch wel wat deelnemers die er van de dag tevoren zijn.
Had eigenlijk veel goesting in de 85km maar dan toch wijselijk beslist van het plaatje 65 te volgen.Daarnet naar de uitslag gekeken, wat een verassing 4° in master 3 (boven de 50j waar ikzelf er 64 ben)ja,da zal zo gelijk de wijn zijn zeker hé"hoe ouder hoe beter".
Van de bevoorradingen kan ik niet veel zeggen daar laat ik enkel men camelbackske vullen en voor de rest heb ik men vast stramien kwestie voeding die ik altijd zelf meeneem.
De inschrijvingen vond ik ook maar niks,vooral bij de voorinschrijvingen waren er nogal problemen zoals ik kon zien.Waarom laten ze niet de nummers een dag eerder afhalen, er zijn toch wel wat deelnemers die er van de dag tevoren zijn.
Had eigenlijk veel goesting in de 85km maar dan toch wijselijk beslist van het plaatje 65 te volgen.Daarnet naar de uitslag gekeken, wat een verassing 4° in master 3 (boven de 50j waar ikzelf er 64 ben)ja,da zal zo gelijk de wijn zijn zeker hé"hoe ouder hoe beter".