Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Deze ochtend toegekomen van men vakantie uit de dominicaanse se, en morgenvroeg dus extra afzien op de 85 !
hopelijk valt de jet lag wat mee ...
Zie jullie allemaal ginder !
Greetz
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

The Orb wrote:Het is de eerste keer dat ik dergelijke rit ga doen. Ik heb echter nog een bandenvraagske, ik rij momenteel met Schwalbe NN 1.8. Mag ik mij met dergelijke banden op dit parcours riskeren of steek ik best andere banden?
Je mag :wink: Volgens mij is dit een goede keuze, hoewel je, gezien het parcours vrij droog zal liggen, achteraan eventueel een RR mag steken. 2.1's geven je wat extra comfort, maar misschien rijd je met een fully en dan is dit minder aan de orde ...
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

pliepla wrote:
The Orb wrote:Het is de eerste keer dat ik dergelijke rit ga doen. Ik heb echter nog een bandenvraagske, ik rij momenteel met Schwalbe NN 1.8. Mag ik mij met dergelijke banden op dit parcours riskeren of steek ik best andere banden?
Je mag :wink: Volgens mij is dit een goede keuze, hoewel je, gezien het parcours vrij droog zal liggen, achteraan eventueel een RR mag steken. 2.1's geven je wat extra comfort, maar misschien rijd je met een fully en dan is dit minder aan de orde ...
't Is idd een fully, bedankt voor de info en wie weet, misschien tot morgen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Headshot wrote:
Sunn xtreme wrote:
pointbreak wrote: Yipikayeeh :wink:
misschien stofmaskers meenemen :-D

ik denk dat doseren, eten en drinken meer dan ooit belangrijk is met deze warmte.
dus best ook maar zelf een volle camelbak (3 liter) meenemen zeker

wordt afzien, de eerste keer en dan direcht 25+ graden erbij

is een onderlijf eigenlijk noodzakelijk of gewoon fietsbloesje op bloot vel?

met dit weer en mtb rijden? voor veel zuurstofopname, geen onderhemdje, enkel fietstruitje....
hoe harder je transpireert, te meer energie er met deze warmte verloren gaat... en in de huidige omstandigheden kan dat zeer snel gaan.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

misschien nog eens verduidelijken :

onderweg zijn er 2 !!!!! bevoorradingen, GEEN 4.

post 1 + 4 zijn bij vertrek/aankomst.

post 2 aan km 45 !!!!

post 3 aan 65 km !!!!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Sunn xtreme wrote:misschien nog eens verduidelijken :

onderweg zijn er 2 !!!!! bevoorradingen, GEEN 4.

post 1 + 4 zijn bij vertrek/aankomst.

post 2 aan km 45 !!!!

post 3 aan 65 km !!!!
Liefst geen foute info geven !!
Er zijn wel degelijk 4 bevoorradingen onderweg :
1. In La Reid, weliswaar in de startomgeving, maar na de eesrte grote lus
2. Nabij Tancrémont
3. In Theux, nabij Franchimont
4. In Spixhe, een gehucht van Theux, na de lus naar Polleur
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

des ravitaillements copieux : 2 sur les 45 km, 3 sur les 65 km et 4 sur les 85 km.

dat is hun informatie. 1 staat niks = vertrek zone km85 = aankomst...

daartussen 2
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

weten jullie ook de km's waar de bevoorradingen plaatsvinden. Hopelijk genoeg van alles op de bevoorradingen want zal van doen zijn met dat weer.
Morgen rond 08.30 ter plaatse,heb nr 748 dus zeg maar eens goeiedag moesten jullie mij zien aan de start. Aan iedereen het beste morgen hé. =D>
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

laagvlieger wrote:weten jullie ook de km's waar de bevoorradingen plaatsvinden. Hopelijk genoeg van alles op de bevoorradingen want zal van doen zijn met dat weer.
Morgen rond 08.30 ter plaatse,heb nr 748 dus zeg maar eens goeiedag moesten jullie mij zien aan de start. Aan iedereen het beste morgen hé. =D>
Dat zeggen ze er niet bij, maar ik heb ze nog nooit anders geweten dan mooi verspreid (ik vermoed rond de 25 ste,, 50 ste en 75 ste kilometer, kijk ook eens op het kaartje). En ik heb ginder nog nooit een 'lege' bevoorrading meegemaakt (akkoord, één keer was de rijsttart op, wat op zich al erg genoeg is natuurlijk). En twee jaar terug zat ik in de laatste startgolf, en ben ik als laatste over de streep gebold ... en ook toen had ik eten genoeg onderweg.

PS: kaartje: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... c&start=60
PS: gelieve ook nummer 684 aan te moedigen, ik zal het nodig hebben :oops:
Last edited by pliepla on Sun 11 May 2008 22:14, edited 1 time in total.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Nog iets,als jullie het kaartje van het parcours er bij neemt,zie je 4iccoontjes staan da voor een bevoorrading doorgaan,dus wel degelijk 4. =D>
Post Reply