nobby nic
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Dat gebrek aan vertrouwen in m'n Nobby Nic vooraan ervaar ik ook. Het probleem dat ik ervaar is dat de band grip heeft (en veel grip), grip grip grip grip, tot ge ne graad te plat gaat liggen en dan is plots àlle grip weg. Er is geen grijs gebied; ik ervaar geen zone op de band waar ik voel dat ik op het randje van de grip zit. De grip valt gewoon plots weg. Gevolg: geen kans om te reageren en een close-up van de bosgrond (en onlangs van de asfalt).
Dit gevoel is het sterkst wanneer je op een redelijk hoge bandenspanning rijdt (zoals bijvoorbeeld tijdens een wegtraining).
Achteraan heb ik er geen problemen mee, behalve dat de band redelijk snel volloopt in kleverige modder.
Dit gevoel is het sterkst wanneer je op een redelijk hoge bandenspanning rijdt (zoals bijvoorbeeld tijdens een wegtraining).
Achteraan heb ik er geen problemen mee, behalve dat de band redelijk snel volloopt in kleverige modder.
Ik denk ook dat dat voor een groot stuk persoonlijk is, ik heb het bovenstaande gevoel met ne RR en dan weer niet met ne NN en zelfs niet met ne python, die ook niet veel grip zouden hebben in de bochtjes. Awel , ik vertrouw die bandjes volle bak en kmoet me niet echt inhouden in snel bochtenwerk(als het droog is).
Banden, moeilijk thema e
Banden, moeilijk thema e
- rubber-12
- Mountainbiker
Klinkt me erg bekendGuido Beeck wrote:Dat gebrek aan vertrouwen in m'n Nobby Nic vooraan ervaar ik ook. Het probleem dat ik ervaar is dat de band grip heeft (en veel grip), grip grip grip grip, tot ge ne graad te plat gaat liggen en dan is plots àlle grip weg. Er is geen grijs gebied; ik ervaar geen zone op de band waar ik voel dat ik op het randje van de grip zit. De grip valt gewoon plots weg. Gevolg: geen kans om te reageren en een close-up van de bosgrond (en onlangs van de asfalt).
Nu ben ik overgeschakeld op een Mountain King, véél progressiever en beter in de modder (waar een NN van 2,1 of breder nu niet echt uitblinkt).
De rolweerstand is ook beter.
Qua grip ongeveer hetzelfde.