Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ben vandaag de drie lussen gaan rijden. Sommige stukken lagen echt heel goed, maar andere stukken was het echt niet om te doen. Vooral de blauwe lus lag er slecht bij, de groene en rode lus vielen al bij al nog goed mee. En zoals julie al aanhaalden, zullen er nog wel een paar komen trainen voor de winterduatlon, dus zullen sommige stukken, denk ik, zeer slecht er bij komen te liggen.
-
Gazellineke
- Mountainbiker
Post by Gazellineke »
kan er mij iemand vertellen welke route het meest aangewezen is voor een beginner zonder al te veel conditie en uithoudingsvermogen. rood, blauw of groen? heb de rode al is gedaan, en een stuk van de groene, de blauwe nog ni, dus kan ni echt vergelijken.
:colors: 
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Ik zou groen of blauw aanraden dan.Gazellineke wrote:kan er mij iemand vertellen welke route het meest aangewezen is voor een beginner zonder al te veel conditie en uithoudingsvermogen. rood, blauw of groen? heb de rode al is gedaan, en een stuk van de groene, de blauwe nog ni, dus kan ni echt vergelijken.
:colors:
Rood is teveel asfalt. Slechts de helft offroad, maar dan wel heel chique.
Blauw heeft het meeste afwisseling met al eens een klimmeke hier en daar, maar ook wel enkele asfaltstroken.
Goen is de makkelijkste met één klimmeke (op het einde richting Floréal), maar heeft wel de schoonste stukken singletrack.
't Is wel een mooi, maar geen zwaar parcours. Ook met een beperkte conditie of ervaring moet je daar vanzelf je plan kunnen trekken.
ik vind eigenlijk dat de kleuren niet helemaal overeenstemmen met de werkelijkheid, maar dat is bij veel bloso-routes het geval. zo vind ik eigenlijk groen toch de 'vermoeiendste' lus, rood waardig, door de vele s-tracks en korte venijnige bosduintjes. nu pas op, wat ik zeg is relatief, ik zou je toch aanraden om groen eens te doen op het gemakske. het is maar 11km en je krijgt er de smaak van het mtben gegarandeerd te pakken, het is gewoon de plezantste lus met de meeste variatie in! is normaal probleemloos uit te rijden, of je moest al echt een kettingrookster of zoiets zijn... 
ben er vandaag nog gaan biken. klein rood, rood en groen gedaan. het lag er behoorlijk slijk bij. vandaar wijselijk besloten blauw maar te laten voor wat het was.
voor diegenen die een goede krachttraining zoeken, tis de moment! één keer onderuit gegaan op eerste s-track groen wegens iets te enthousiast en ook op de technische afdaling van klein rood (met serieuze worteldrop) aan de spoorweg bijna in het decor beland.
kheb bij al bij al goed geamuseerd, voor wie zijn kilometers wil komen doen, twee keer groen is beter dan blauw erbij te nemen, want als groen al goe smerig ligt met plassen, dan wil ik niet weten hoe blauw er momenteel uitziet!
ps. op de tweede s-track zijn ze blijkbaar bomen langs het spoor aan het verwijderen, wel jammer, want het gaf toch een speciaal gevoel dat je de bomen daar bijna kon kussen!
ps. op de tweede s-track zijn ze blijkbaar bomen langs het spoor aan het verwijderen, wel jammer, want het gaf toch een speciaal gevoel dat je de bomen daar bijna kon kussen!
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
t Was al meer dan 2 maanden geleden dat ik nog eens in Herentals was gaan biken.
Vandaag had ik een dagje verlof, dus 't was de moment om nog eens naar daar te trekken.
Het parcours lag er niet bepaald snel bij, maar van échte moddertoestanden was niet echt sprake, ofwel was het te ontwijken.
Het natste stuk was op rood te vinden. Helemaal op het einde, vlak voor je terug op de laatste asfaltstrook (richting Kruisberg) komt. In blauw zitten 2 heel moddergevoelige stukken, maar zelfs die waren mits het nodige slalomwerk droog door te komen.
Het ganse parcours begint wel de tol van z'n roem te betalen. Het ligt ondertussen bezaaid met blootgereden wortels.
Zoals Flyboy ook al aanhaalde, wordt er veel aan boomkap gedaan. Vooral te merken tijdens de tweede singletrack op groen. Je rijdt daar nu veel meer in ""open air"".
En die betonnen balken die een soort trap vormen (op de blauwe lus) zijn ook weggehaald. Zowel voor de straatoversteek (neerwaarts) als na de oversteek (opwaarts) ... zonde toch wel.
In het begin was het nog redelijk koud, maar het flauwe zonnetje deed later dan weer wel deugd.
De goesting was zo groot, dat ik er ineens een dubbel van heb gemaakt.
68,38km in 3u22min = 20,38 AVS. Een redelijk mager gemiddelde, maar omdat ik nog maar juist terug aan 't opbouwen ben was het mij meer om de afstand dan om de tijd te doen.
Vandaag had ik een dagje verlof, dus 't was de moment om nog eens naar daar te trekken.
Het parcours lag er niet bepaald snel bij, maar van échte moddertoestanden was niet echt sprake, ofwel was het te ontwijken.
Het natste stuk was op rood te vinden. Helemaal op het einde, vlak voor je terug op de laatste asfaltstrook (richting Kruisberg) komt. In blauw zitten 2 heel moddergevoelige stukken, maar zelfs die waren mits het nodige slalomwerk droog door te komen.
Het ganse parcours begint wel de tol van z'n roem te betalen. Het ligt ondertussen bezaaid met blootgereden wortels.
Zoals Flyboy ook al aanhaalde, wordt er veel aan boomkap gedaan. Vooral te merken tijdens de tweede singletrack op groen. Je rijdt daar nu veel meer in ""open air"".
En die betonnen balken die een soort trap vormen (op de blauwe lus) zijn ook weggehaald. Zowel voor de straatoversteek (neerwaarts) als na de oversteek (opwaarts) ... zonde toch wel.
In het begin was het nog redelijk koud, maar het flauwe zonnetje deed later dan weer wel deugd.
De goesting was zo groot, dat ik er ineens een dubbel van heb gemaakt.
68,38km in 3u22min = 20,38 AVS. Een redelijk mager gemiddelde, maar omdat ik nog maar juist terug aan 't opbouwen ben was het mij meer om de afstand dan om de tijd te doen.
Ik ben de drie lussen deze namiddag ook nog eens gaan rijden en ik bevestig al wat black phantom te zeggen heeft. Ik vond het echt een aangenaam weer om te biken en zoals eerder al aangehaald, kon je overal naast de slijkerige stukken. De cijfertjes waren: 36Km in 1u30 met een avs van 24Km/h. Ik denk dat ik Donderdag nog wel eens terug ga. Tis te hopen dat hij dan ook nog zo goed ligt.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
24 km/h is toch wel een schoon gemiddelde voor vandaag. \:D/
Zoals gezegd bleven modertoestanden uit maar ik vond de ondergrond toch nogal stroef lopen (op enkele snelle stroken na).
Na mijn eerste toer had ik een AVS van 21,37. Dat was wel wat ingehouden omdat ik een dubbel ging doen.
Maar moest ik slechts één toer voluit gegaan zijn, dan denk ik dat maar met moeite 23 zou halen.
Om welk uur ben je vertrokken en waar?
Ik ben om 9u45 vertrokken aan de startplaats van rood ... niemand te zien toen.
Na de eerste ronde een rustpauze genomen aan mijn auto. Toen was er iemand zich aan 't klaarmaken in zijn camionette (11u)
Bij aankomst zag ik in de vlucht ook een biker aanzetten (13u20)
Zoals gezegd bleven modertoestanden uit maar ik vond de ondergrond toch nogal stroef lopen (op enkele snelle stroken na).
Na mijn eerste toer had ik een AVS van 21,37. Dat was wel wat ingehouden omdat ik een dubbel ging doen.
Maar moest ik slechts één toer voluit gegaan zijn, dan denk ik dat maar met moeite 23 zou halen.
Om welk uur ben je vertrokken en waar?
Ik ben om 9u45 vertrokken aan de startplaats van rood ... niemand te zien toen.
Na de eerste ronde een rustpauze genomen aan mijn auto. Toen was er iemand zich aan 't klaarmaken in zijn camionette (11u)
Bij aankomst zag ik in de vlucht ook een biker aanzetten (13u20)
Ik moet zeggen, ik heb wel goed doorgereden. Ik had een HRgem van 162.
Ik ben pas rond 13.40u vertrokken, in Kasterlee aan de sporthal. Dat is het gemakkelijkste voor mij, ik kom van Turnhout. Ik heb tijdens de rit geen enkele andere biker tegengekomen. Toen ik aankwam in Kasterlee vertrok er nog wel iemand.
Anders als je nog is tijd hebt, moet je maar eens een seintje geven. Misschien dat we dan is samen de drie(of meer) lussen kunnen rijden.
Ik ben pas rond 13.40u vertrokken, in Kasterlee aan de sporthal. Dat is het gemakkelijkste voor mij, ik kom van Turnhout. Ik heb tijdens de rit geen enkele andere biker tegengekomen. Toen ik aankwam in Kasterlee vertrok er nog wel iemand.
Anders als je nog is tijd hebt, moet je maar eens een seintje geven. Misschien dat we dan is samen de drie(of meer) lussen kunnen rijden.