No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

ATEGEV wrote:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
5 bar , dan zal je wel over UST banden praten.
Een gewone band schiet bij 4 bar al over de velg hoor !
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Dr.Gonzo wrote:
ATEGEV wrote:Ik denk dat 2 bar niet genoeg is om hem mooi in de velg te doen floepen, ik doe altijd 5,5 bar. Ik hab nu ook nog wel nooit met een SS gereden, altijd Proection.
5 bar , dan zal je wel over UST banden praten.
Een gewone band schiet bij 4 bar al over de velg hoor !
Dan heb je een fout drukmetertje denk ik #-o

Bijna elke mtb-band kan tot vier bar (ook praktisch elke velg kan dit aan, ztr race vb niet). Daarboven is elke band uitgerust met een grote veiligheidsvector, ik dacht minstens 1.5 Dus in theorie zou het mss zelfs tot 6bar lukken maar da's wa teveel risico voor mij :drunk:
Trouwens, of je banden nu op 2 of 4 kilo zet, als ze bij 2kilo al volledig zijn ingeklikt zie ik er geen extra nut van in bij montage. Integendeel, bij meer druk wordt de latex zelfs sneller door de flanken geperst volgens mij, bij 2 bar is de druk minder en zal de latex dus meer kunnen dichten denk ik (minder kracht dat de latex moet overwinnen met eenzelfde samenstelling vd latex bij 2 tov 4bar), en pas daarna zou ik overgaan tot een hogere druk, dan zijn al een deel van de gaatjes gedicht. (denk i #-o )
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Mister T. wrote:
klopt

maar was vergeten te melden dat ik hem de eerste keer tot een 45-50 psi of ruim 3 bar had opgepompt op hem te doen 'klakken', daarna 2 bar om om druk te zetten en voor lekken te checken. Meer dan 45-50 mag ik er volgens de sticker op de velg overigens niet opsteken...

deze morgen stond hij weer plat, en als ik hem oppompte hoorde ik hier en daar een reeds afgedicht gaatje opnieuw openspringen :evil:
heb er terug een 60 gr noTubes ingekapt, geshaked en gedraaid, en opnieuw op twee bar gezet. Als het nu nog niet lukt, rij ik morgen met biba zunne :evil:
Ik heb zowat hetzelfde gehad.
Een SK SS die een paar dagen mooi op druk bleef begon plots 'kuren' te krijgen met drukverlies. Zoals : net voor een beetje ruige afdaling, terwijl hij op de fietsdrager was gemonteerd ...
Alle trucs geprobeerd van shaken, en nacht op zijn kant laten liggen e.d.

Nu met een latex biba en geen problemen meer. De band is ook stukken stabieler dan het ballon gevoel dat hij met latex gaf.

Binnenkort eens proberen met een MK 2,4" protection, bij het minste problemen met Notubes wordt het een biba, ik heb geen zin om in een ruige afdaling in de Alpen op mijn snuit te gaan.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

gebruik gewoon Schwalbe Snakeskin banden.... Daar hebt ge dat probleem van zweten en drukverlies niet mee...
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Wimbeest wrote:gebruik gewoon Schwalbe Snakeskin banden.... Daar hebt ge dat probleem van zweten en drukverlies niet mee...
Voor de alpen en anderen rotsachtige ritjes zou ik of met MK 2.2 Protection rijden (gevarieerde ondergrond) of met Schwalbe RR 2,25 Snakeskin.
'n Kwestie van zo weinig mogelijk scheuren in de zijflanken te hebben

@Wimbeest: goede ervaring met Schwalbe Snakeskin banden?
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ik heb jaar met Smart Sam snakeskin gereden, heb daar pas notubes moeten bijgieten na 4 maanden ofzo en is altijd vrij goed op druk gebleven. Mijn voorband - gewone Nobby Nic - is er al eens plots afgerold. Ik merkte ook heel fel het verschil bij het zijdelings inknijpen van de banden... De snakeskin achterband kreeg je veel moeilijker van de velgrand geduwd dan de Nobby Nic zonder snakeskin vooraan. Daarom heb ik voor nieuwe versie van de bike een Little Albert Snakeskin genomen voor voorwiel! Maar helaas nog altijd niet kunnen uittesten.

Die stevige zijflanken geven me wel meer gevoel van veiligheid. Ik zou zeker moeilijk een normale Schwalbe band als achterband durven gebruiken met enkel Notubes. De achterband schuift en schuurt toch regelmatig langs stenen en wortels (althans met mijn rijstijl) ... dan moet de zijwand van de band toch stevig genoeg zijn om de band in de velgranden te houden.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

WW tip, als je een jaar met No Tubes melk rijdt, peuter die vellen eens uit uwen band, 70 gram vel kwam uit één RR! Ik moest wel omdat ik terug met bb wil rijden en die gedroogde latex was zo hard en ruw dat het ne bb onmiddelijk zou kapoot schuren. Heb nu No Tubes in mijne bb gedaan in de hoop van wat lekprotectie te hebben, maar mijn banden voelen beter aan met ne bb erin én ik kan snel wisselen van buitenband.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

El Perro Diablo wrote:WW tip, als je een jaar met No Tubes melk rijdt, peuter die vellen eens uit uwen band, 70 gram vel kwam uit één RR! Ik moest wel omdat ik terug met bb wil rijden en die gedroogde latex was zo hard en ruw dat het ne bb onmiddelijk zou kapoot schuren. Heb nu No Tubes in mijne bb gedaan in de hoop van wat lekprotectie te hebben, maar mijn banden voelen beter aan met ne bb erin én ik kan snel wisselen van buitenband.
Wat doe je dan in wedstrijden als je lek rijd door een doorn ofzo? Dat risico kan je toch niet lopen? :-?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik heb voor alle veiligheid wat No Tubes in de bb gedaan.....het risico van lek te rijden weegt momenteel niet op tegen geen banden te kunnen wisselen te plaatse....en zo schitterend vind ik een gewone lichte band (RR of NN) nu ook niet rijden op lage spanning zonder bb.

Ik voel me nu net of ik heb de uitvinding van de eeuw gedaan: binnenbanden gestoken!!! :lol:

Als ik zondag plat rijd.......dan pas ik mijn verhaal weer aan, zo bljft ne mens bezug........
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Wimbeest wrote:Daarom heb ik voor nieuwe versie van de bike een Little Albert Snakeskin genomen voor voorwiel! Maar helaas nog altijd niet kunnen uittesten.
Daar ga je geen spijt van krijgen, zeker niet voor het ruigere werk, Super stuurcontrole en oerbetrouwbaar.
Post Reply