THEUX
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- MaC'Red
- Mountainbiker
wij zijn uiteindelijk van eupen naar baraque michel gereden en daar gestart voor een mtb rit.
Eerst wat plaatjes gevolgd met blauwe pijl en die 2 bollen onder maar omdat we op het plateau aan het biken waren zat er niet niks van amusement in en zijn dan maar via een kaart aan het biken gegaan.
met een kaart in de hand kom je door het ganse land zal ik maar zeggen.
We hebben in het bos gezeten, leuke (wandel)paadjes ontdekt en veeld weds doorkruist met natte voeten tot gevolg.
Onderweg dan de baantjes richting skipiste van ovifat gevolgd waar we de piste hebben afgereden en tussen de tirrefeskes terug naar boven ( nie gemakkelijk ja ), Patrick zei dat deze klim ook in het parcours zat van de marathon ' le cimes des waimes ' en vandaar.
vanaf daar nog wat baantjes in en uit en zo terug richting baraque michel.
39.03 km en 840 hm's van ons toerke.
wij zijn dezelfde dag op en af gereden dus ik heb geen idee van hotels of etc.
Massini
Eerst wat plaatjes gevolgd met blauwe pijl en die 2 bollen onder maar omdat we op het plateau aan het biken waren zat er niet niks van amusement in en zijn dan maar via een kaart aan het biken gegaan.
met een kaart in de hand kom je door het ganse land zal ik maar zeggen.
We hebben in het bos gezeten, leuke (wandel)paadjes ontdekt en veeld weds doorkruist met natte voeten tot gevolg.
Onderweg dan de baantjes richting skipiste van ovifat gevolgd waar we de piste hebben afgereden en tussen de tirrefeskes terug naar boven ( nie gemakkelijk ja ), Patrick zei dat deze klim ook in het parcours zat van de marathon ' le cimes des waimes ' en vandaar.
vanaf daar nog wat baantjes in en uit en zo terug richting baraque michel.
39.03 km en 840 hm's van ons toerke.
wij zijn dezelfde dag op en af gereden dus ik heb geen idee van hotels of etc.
Massini
dag allen,
vandaag met ne kameraad de blauwe lus in theux gaan doen
positief:
snelle afdalingen
leuke beekjes onderweg
stevige klimmetjes
minder positief:
slechte bepijling!!-> echt te gek voor woorden soms, cruciale zaken niet of te laat aangegeven
zelfs op een bepaald punt pijl naar links, terwijl je rechtdoor moet
iemand dezelfde opmerkingen of ervaringen?
ps: welke routes in de ardennen zijn qua moeilijkheid vergelijkbaar met theux?
hoe verhoudt theux zich tot andere routes?
welke routes zijn beter uitgepijld?
ik ben nogal een beginneling en hoop de volgende maanden geregeld in de ardennen te gaan biken, tis echt wel heaven on earth, maar wil wel wat vergelijkingsinfo.
Heel hard bedankt alvast
Gr
Steven
vandaag met ne kameraad de blauwe lus in theux gaan doen
positief:
snelle afdalingen
leuke beekjes onderweg
stevige klimmetjes
minder positief:
slechte bepijling!!-> echt te gek voor woorden soms, cruciale zaken niet of te laat aangegeven
zelfs op een bepaald punt pijl naar links, terwijl je rechtdoor moet
iemand dezelfde opmerkingen of ervaringen?
ps: welke routes in de ardennen zijn qua moeilijkheid vergelijkbaar met theux?
hoe verhoudt theux zich tot andere routes?
welke routes zijn beter uitgepijld?
ik ben nogal een beginneling en hoop de volgende maanden geregeld in de ardennen te gaan biken, tis echt wel heaven on earth, maar wil wel wat vergelijkingsinfo.
Heel hard bedankt alvast
Gr
Steven
De laatste keer dat ik die blauwe route gereden heb was die nochtans zeer goed uitgepijlt, is ondertussen wel een jaartje geleden ofzo
De rode was toen ook al dikke miserie, maar wel een super parcour
In Houffalize vertrekken ook een paar leuke mtb routes die wel vergelijkbaar zijn met theux blauw en zeer goed bepijlt. Ik ben daar toch nog nooit verkeerd gereden
Ge hebt er routes van 12 tot 40km ofzo, allen op dezelfde plaats vertrekkend.
La Roche is natuurlijk ook de max maar dan neem je best een kaartje mee, de bewegwijzering is niet tip top.(mss ondertussen wel)
grtz
De rode was toen ook al dikke miserie, maar wel een super parcour
In Houffalize vertrekken ook een paar leuke mtb routes die wel vergelijkbaar zijn met theux blauw en zeer goed bepijlt. Ik ben daar toch nog nooit verkeerd gereden
La Roche is natuurlijk ook de max maar dan neem je best een kaartje mee, de bewegwijzering is niet tip top.(mss ondertussen wel)
grtz
ok, thanks speci!
ben gisteren nogmaals gaan rijden in theux en ditmaal zelfs een heel stuk teruggereden om toch maar zeker te zijn dat het niet aan ons lag...
en effectief, er zijn zaken weg!
voordeel is wel dat ik de route nu een beetje begin te kennen en we er ons eigen parcours van gemaakt hebben
je kan deze route zeer goed combineren met die van spa en dit geeft uiteindelijk een zeer mooie tocht!!
ben gisteren nogmaals gaan rijden in theux en ditmaal zelfs een heel stuk teruggereden om toch maar zeker te zijn dat het niet aan ons lag...
en effectief, er zijn zaken weg!
voordeel is wel dat ik de route nu een beetje begin te kennen en we er ons eigen parcours van gemaakt hebben
je kan deze route zeer goed combineren met die van spa en dit geeft uiteindelijk een zeer mooie tocht!!
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
ik ben vandaag gaan rijden in theux , door tijdsgebrek heb ik de blauwe route genomen. ik had eerst een kaart gaan kopen. zonder kaart is het moeilijk te doen denk ik , soms zijn pijltjes verscholen in bomen die vol blad staan , en op sommige stukken staat alleen een pijl bij een afslag , anders is het bij zijwegen gewoon de weg volgen. 'k denk dat ik donderdag nog eens terugga voor de rode route , maar dan wel zien dat ik daar kan starten rond een uur of 8
- Joe Katsjoe
- Mountainbiker
Post by Joe Katsjoe »
hoi Fast Bunnyfast_bunny wrote:ik ben vandaag gaan rijden in theux , door tijdsgebrek heb ik de blauwe route genomen. ik had eerst een kaart gaan kopen. zonder kaart is het moeilijk te doen denk ik , soms zijn pijltjes verscholen in bomen die vol blad staan , en op sommige stukken staat alleen een pijl bij een afslag , anders is het bij zijwegen gewoon de weg volgen. 'k denk dat ik donderdag nog eens terugga voor de rode route , maar dan wel zien dat ik daar kan starten rond een uur of 8
heb je misschien het adres van de startplaats om in Theux te gaan rijden?
Thx