Post je (sportieve) prestaties van de dag

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

168.3 km 25.3 gem.
Vanuit Hasselt naar Weert (NL) en langs de Maas (voetveer in Maaseik en Rotem) en het Albertkanaal terug. Wel een strakke wind :(
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

miebe wrote:168.3 km 25.3 gem.
Vanuit Hasselt naar Weert (NL) en langs de Maas (voetveer in Maaseik en Rotem) en het Albertkanaal terug. Wel een strakke wind :(
da's al nimeer voor int beginnershoekske he amai :lol:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Neobiker wrote:67 km (Blauwe Lus van GENK gedaan, vanaf thuis tot Kattevennen, 12 km)
Dan de blauwe pijlen gevolgd zo goed mogelijk, verschillende keren kwijt gespeeld....teveel in de stad en op fietsroute eigenlijk, maar op het einde de mijnterril Waterschei heeft het goed gedaan.
Is dat iets , die route in Genk?
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

bwa, niet echt.
op de grote toer heb je hier en daar weleens een mooi stukje,
maar meestal rij je op brede snelwegen.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Het was goed voor n'e keer, geen tweede hoor.
Let wel op:
Gisteren toen ik Terboekt verliet richting Sledderlo/Koebaan, hebben plezanten een dikke kei in een scherpe smal bocht gelegd, in de sporen van de fietsen (heb op het nippertje kunnen missen).
Ik ben gestopt en heb dat zwerfkei (10 kg zeker) aan de kant gestoken, maar nie ver genoeg. Ik vermoed dat de jing uit de buurt dit leggen.
Let dus op !!! Ik had het veeeel verder moeten verstoppen.
Barracuda
Mountainbiker

Post by Barracuda »

Hey mijn naam is Kevin en ben nu een maandje bezig met echt mountainbike, heb daarvoor ook een Merida MATTS TFS500-V gekocht omdat men oude mtb (Scott YZ3) bijlange niet meer voldeed voor het echte werk.

Nu na een paar ritjes hier in de buurt ben ik vorig weekend voor het eerst naar de Ardenne afgezakt, meer bepaald de tochten van Aywaille.
Na ik te wete kwam dat er in Aywaille geen routekaarte meer waren, moest ik dus naar eerst naar Remouchamps rijde om dan daar een kaart te kope in het toeristisch kantoortje.
Nu had ik wel een kaart, maar kon er eerst totaal niet aan uit. Toen zag ik dat er een route vlak door Remouchamps ging dus ik besliste om deze dan maar te nemen, omdat ik dan toch al niet km's ver moest fietse om nog maar te beginnen. Nu ja, misschien had ik dat beter wel gedaan want nu bleek dat ik op de route 36 zat... 22km, met een moeilijkheids graad van 1-2-3, met temperaturen tegen de 25-27°C ... en dat na een maandje in Vlaandere te rijde :p

Nu ja na twee keer noodgedwonge te moeten afstappe ( :oops: ) op de steilere beklimmingen en 2-3 km verkeerd gereden (natuurlijk op een afdaling die ik nadien terug omhoog kon) ben ik toch na een 2 uurtjes (1h58min) rond geraakt met een gemiddelde van 13km/h.
Waarschijnlijk is dat gelijkwaardig aan een slakkegangetje voor de meeste onder ons, maar ik was toch trots op mezelf dat ik rond geraakt was op 1 van de moeilijkere tochten van Aywaille.

Maarja hoewel ik het ontzettend zwaar vond, ga ik er ZEKER terug naartoe gaan, alleen ga ik volgende keer toch iets meer tijd nemen om de kaart te lezen :lol:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Vandaag naar Janssenfietsplezier gereden om een Xtra binnenband te halen n'en helm met lange "vizier", voor in 't bos en een bel (met al de toeristen onderweg met dat mooi weer) is dit geen Grand luxe hoor !!!! :)))
Dusse een 30 km, tempo vrij hoog, want ik werd geflitst toen ik in de zone 70 te snel reed....
:^o
Vos in de bossen
Mountainbiker

Dilserbos (los zand en kiezels, zo goed als geen plassen meer te bespeuren....de Kempen hé....)
Vandaar langs het kanaal richting Boslaan klimmen onder de tropenzon...
Vandaar het Stokkemerbos in richting thuis, thuis gepaseerd en de Terril van Waterschei gedaan...
55 km in de namiddag
Dan de BBQ thuis verzorgen (zwiet daag dus)..
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

Van Sint-Niklaas naar Waasmunster rode route + stuk groene, het was te warm om te rijden dus ik ben maar vroeger terug gekeerd

- 42km gerede
- 24 km/u gemiddeld

( en wa gespeeld aan 7 bergen :lol: )
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

vandaag bloso van poperinge gereden

met de bikes vanuit ieper vertrokken naar poperinge en daar dan de route gevolgd

65km aan 20,6 avg

zaterdag tt reningelst ook vertrokken vanuit ieper met de bikes 64,5km aan 20,3 avg

kleine 130km in e weekendje dus en kvind da ni slecht :wink:
Post Reply