1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
orangecrash
Mountainbiker

Post by orangecrash »

jullie spreken van 2500 NGI - hoogtemeters.
Ook een idee wat de échte hoogtemeters zijn?, want die van het NGI kaarten zijn doorgaans zwaar overschat.
Dit hebben we ook op de LCMT gemerkt vorig weekend:
de eerste dag stonden er 3300 op papier, uiteindelijk waren het er slechts 2300.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

orangecrash wrote:jullie spreken van 2500 NGI - hoogtemeters.
Ook een idee wat de échte hoogtemeters zijn?, want die van het NGI kaarten zijn doorgaans zwaar overschat.
de eerste dag stonden er 3300 op papier, uiteindelijk waren het er slechts 2300.
Tijdens verkennings-stukken merkten we zelf grote verschillen tussen de polars onderling, en de barometrische hoogtemeters van verschillende GPSssen; en dat we daarom - voor het gemak en de uniformiteit - de NGI waarden gebruikten.
Elke deelnemer zal een ander aantal hoogtemeters registreren.
Op 17/5 gaan de herders de volledige 125km verkennen en als we grote verschillen qua hoogtemeters registreren dan zullen we dit hier zeker en vast kenbaar maken.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Herder Ronny wrote:
orangecrash wrote:jullie spreken van 2500 NGI - hoogtemeters.
Tijdens verkennings-stukken merkten we zelf grote verschillen tussen de polars onderling, en de barometrische hoogtemeters van verschillende GPSssen; en dat we daarom - voor het gemak en de uniformiteit - de NGI waarden gebruikten.
Elke deelnemer zal een ander aantal hoogtemeters registreren.
Op 17/5 gaan de herders de volledige 125km verkennen en als we grote verschillen qua hoogtemeters registreren dan zullen we dit hier zeker en vast kenbaar maken.
die barometrische hoogtemeters zijn sterk onderhevig aan... euh... luchtdrukverschillen - tsien #-o - vooral dan bij minder (on)weer. Ik denk dat als je de tocht dit weekend zou zijden of op een andere dag waarop er letterlijk geen wolkje te bespeuren is, dat je - mits je je hoogtemeter goed instelt - een tamelijk acurate telling van de HM's moet bekomen.

Al zijn het er maar 125 (de Kluis eens op :wink: ), ik kom af!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Knurrebikers lady wrote:Kijk er ook al lang naar uit. Zaterdag nieuwe buitenbanden weest halen in de hoop niet teveel tuimelpertes te maken #-o .

Nu nog flink wat zon en goede beentjes :bounce: !!!

See ya !
Tja Knurre...het was nodig ook hé die bandekes ...ge begon echt zeer slechte reputatie te krijgen met je tuimelpertes hé. #-o
Vraag me af of je die zon en goede benen kunt kopen in dezelfde winkel van uw bandekes?? :bounce: :bounce:
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

@Barty:
Tuurlijk wel !! Ze hebben daar ferme marchandise zulle :bounce: .

Wait and see [-o< , patience my friend :lol:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Kom de vrijdag terug van Weekje vakantie met wat mtb'en in Oostenrijk

Als ik niet te moe ben van de autorit naar huis ,kom ik ook af

Zou heel graag komen ,maar eerst zien hoe ik mijn 12h autorijden verteer

En dan de afstand ,liefst zo veel mogelijk ,graag de 85km of meer
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Als 't schoon weer is steek ik mijn wielekes met black panthers ;) vlammen... Hoe lang zou een gemiddelde sterveling over die 125km doen?
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Als je 20 km/h gemiddeld haalt ben je al goe bezig en dus iets meer dan 6u onderweg. Bij mij zal het in ieder geval langer zijn... :lol:
Wacky Webbie
Mountainbiker

Post by Wacky Webbie »

I shall be there... allicht voor de 125km... mmmm.... Vlaamse Ardennen.... mmmm.... :wink:
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Stivie wrote:Als je 20 km/h gemiddeld haalt ben je al goe bezig en dus iets meer dan 6u onderweg. Bij mij zal het in ieder geval langer zijn... :lol:
Ik mik op 16-17 gemiddeld. Als het weer goed is zou dat haalbaar moeten zijn voor mij.
Post Reply