11/05/08 LIBIN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

11/05/08 LIBIN

Post by »

Op de mtb.be-kalender staat deze de 11e gepland,maar ik had ergens gelezen dat deze tt op 17 of 18 mei was...Bronnen en/of meer info iemand ?

EDIT : Ondertussen dit gevonden :wink: ;

LIBIN 11/05/2008
14° RANDO LA CHAMPÊTRE

Provincie: Luxemburg

Categorie: Toertocht

Afstand: 15-25-35-45-55-65 km

Startuur: 7.30-10.00

Plaats: Chapiteau, Rue de Recogne

Prijs: 2.50 > 5.00 €

Extra: Douches, Bike-Wash, Korting O2 BIKERS Club

Phone: 061/65.55.76 - 0479/63.30.85

E-mail: pol.mathieu@skynet.be

Bangelijk mooie streek ! Een paar maanden geleden een weekend met een ganse bende gepland om te gaan biken...blijkt er die zondag een tt te zijn :-D Er bestaat dus écht een mtb-God !! [-o<
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Inderdaad, een zeer mooie streek om te biken.

Als ik het goed voor heb was dat in een tent inschrijven die gewoon op straat stond. deze tocht maakt immers deel uit van een soort feest dat daar dan georganiseerd wordt. Toen ik mij rond 09.00 uur ging inschrijven stond de tent echter onder de rook !
Ze waren daar net naast immers een everzwijn aan het braden :wink:
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

:lol:

ALLRIGHT !! =D> =D> =D>

Da's pas een bevoorrading !! :lol:

Plezant voor vrouw en kinders ook...merci voor de extra info :wink: .
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

P° wrote::lol:

ALLRIGHT !! =D> =D> =D>

Da's pas een bevoorrading !! :lol:

Plezant voor vrouw en kinders ook...merci voor de extra info :wink: .

buiten die tent en dat everzwijn heb ik niet veel feesten gezien hoor, misschien moest het allemaal nog beginnen toen ik rond was.
Het everzwijn zag er immers nog niet "klaar" uit #-o
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

wohow, everzwijn als bevoorrading, we hebben het juiste weekend gekozen om in de ardennen te gaan rijden. En met dit weertje, dat gaat leuk worden.
De Lenovo boys zijn dus ook van de partij
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

:-? :-? Nu begin ik weer te twijfelen, Libin of Seraing #-o
Tellin op 1 mei was al super en Libin ligt daar op ne scheet van verwijderd dus dat kan niet slecht zijn, zeker niet met dit weer 8)

Nog wat info geplukt van de BMB site:

Als het weer zo blijft, wordt het een relatief droog parcours (uitgezonderd enkele modderstroken). In vergelijking met Tellin zal het wat technischer worden.

De 45 km (2 bevoorradingen) heeft ongeveer 700 tot 800 +hm, de 65 km (3 bevoorradingen) ongeveer 1200 + hm.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Ik ben ook zeer zwaar aan 't overwegen om zondag naar Libin te trekken. 't Zou de eerste keer zijn dat ik in Libin ga baaiken. Tellin (amper 15 km noordelijker) ken ik daarentegen wel vrij goed (al 5x geweest).

Trouwens : afgelopen zondag tijdens de terugrit vanuit Hobscheid in Libin van de autosnelweg gegaan, en via Libin richting St-Hubert gereden. En links en rechts zag je niks anders dan bos, bos en bos, met de nodige valleien. Qua hoogtemeters zit het daar wel snor, denk ik :wink:

Enneuh, wat technischer dan Tellin ? Owkee, prima =D> !!!
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Heb zowel Libin al Tellin gereden, en ik kan me niet voorstellen dat Libin technischer was. Het kan natuurlijk zijn dat mijn grijze hersenmassa te grijs aan het worden is #-o .
Wat ik me nog wel herinner is dat ik gedurende gans de tocht (60+) misschien maar 5 bikers ben tegengekomen. Dit onder een stralend zonnetje : genieten tot en met van de rust en van het biken !
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

Heel de streek van de " bovenlesse " is weinig gekend en dus onbemind bij het grote publiek . Het is bijgevolg een zeer rustige omgeving waar het klokje veelal is blijven stilstaan . Er is weinig industrie , de meeste dorpjes zijn nauwelijks veranderd met de tijd . Wat mij betreft : houden zo .
Tijdens m'n toertochtjes kom ik zelden wandelaars of fietsers tegen , everzwijnen en reeën daarentegen heel regelmatig .
Persoonlijk vind ik , indien de boel er droog bij ligt , het meestal niet te moeilijk fietsen .
De zwaardere trajecten ga je eerder 25km. zuidelijker ( Semoisstreek ) aantreffen , daar zijn de beklimmingen wel wat langer , maar ..... veel toerisme !
Mountainbiker

Post by »

NicoDT wrote:wohow, everzwijn als bevoorrading, we hebben het juiste weekend gekozen om in de ardennen te gaan rijden. En met dit weertje, dat gaat leuk worden.
De Lenovo boys zijn dus ook van de partij
'tZal everzwijn zijn nà de rit veronderstel ik,als je op dat feestje daar blijft plakken :wink: Ik kijk er alleszins naar uit,tis weer eens wat anders dan mijn favoriete Vlaams-Brabant tt's...
Post Reply