11/5 - MONTROEUL-AU-BOIS

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ice Cube
Mountainbiker

Post by Ice Cube »

Ik ga ook :lol:
Moederke heeft daar geen probleem mee... :bounce:
Het leven kan toch mooi zijn :P
Ciao.
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Hier heb ik wat info gevonden:www.montroeul.be/vtt
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

mtb'er wrote:Hier heb ik wat info gevonden:www.montroeul.be/vtt
http://www.montroeul.be en klikken op VTT zal iets beter gaan
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik heb deze vorig jaar ook gereden.
De reden was eigenlijk omdat er in de Westvlaanders geen enkele tt was op deze zondag.
Het was inderdaad een mooie tt maar leg de lat nu ook niet te hoog.
veel off-road in de vorm van weidedoorsteken en velden.Een heel mooi privébos die we gebist hebben omdat de groten toer maar 35 km was.Der was ook een hele mooie klim in een bos maar die was onberijdbaar zodat we een 300 meter hebben moeten wandelen om boven te geraken.Bepijling was ook niet echt dadde.(Op zijn waals) #-o #-o

Moest ik dit weekend thuis geweest zijn,ik ging er waarschijnlijk niet naartoe geweest zijn daar er op zondag nu wel een ruimer aanbod van tt's is.
El Gringo
Mountainbiker

Post by El Gringo »

Ik kan me voorstellen dat indien het wat slechter weer is het parcour een stuk lastiger zou zijn en soms zeer moeilijk berijdbaar.
Met het droge weer vond ik hem zeker de moeite nu. Een hoog offroad gehalte, mooie klimmetjes, mooie streek, een orkestje zorgde voor de nodige sfeer tijdens de bevoorrading en den après.
Voor mij 1tje om te noteren met stip.

Geen bikwash
Geen douches
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Leuk tochtje met veel offroad, vooral in de eerste helft veel leuke klimmetjes en afdalingen en passages dwars door de velden en tussen de koeievlaaien met als hoogtepunt een lange klimmende singletrack in de bossen waar eigenlijk bijna iedereen te voet ging [-X .Daar ben ik dan maar teruggekeerd om het nog een keer te proberen en ben ik toch nog halverwege geraakt onder de aanmoedigen van mede-mtb-wandelaars :lol: .
De organisatie was heel goed,
vlotte inschrijving
2 bevoorradingen (2 x dezelfde), de eerste keer goed voorzien, de tweede keer enkel met water maar wel met broodjes en met clownorkestje voor de sfeer
pijlen naar de tt zelf en grote parking
de bepijling op de tt was even wennen en constant goed uitkijken met hier en daar enkele twijfelpunten, deze kon dus wel beter
goeie après met grote tent en lekker zonnetje en gratis consumptie en dit alles voor maar 2.50 euro =D> =D>

Voor mij is deze tt echter slecht geeindigd :cry: . Het begon met mijn fietscomputer die al direct de geest gaf. Dan iets voor de tweede bevoorrading een lekke band, de eerste sinds ik anderhalf jaar geleden ben begonnen met mtb' en. Een nieuwe binnenband gestoken waarvan na enkele kilometers het ventiel is afgescheurd. Dan een nieuwe band gestoken die ik van een mede-vtt'er heb gekregen , nogmaals bedankt hiervoor, maar na enkele kilometers weeral lek gereden :evil: . Ik heb dan de laatste kilometers maar te voet gedaan waarna ik mij in de leffe gestort heb om mijn frustraties weg te drinken. Hierna was mijn band zodanig plat dat ik mijn mtb naar de parking heb mogen dragen. En tot slot van deze mooie dag is de zekering van mijn autoradio na amper een halve minuut rijden ook nog eens gesprongen.
Thuis gekomen heb ik alles eens gekontroleerd en in mijn eerste en derde binnenband zat er een klein gaatje maar aan mijn buitenband is er niets te vinden. Ik heb ondertussen een band geplakt en een toertje van 10 km gereden ZONDER LEK TE RIJDEN dus hoe die gaatjes er in zijn gekomen is voor mij nog altijd een raadsel.

In elk geval, hier zien ze mij volgend jaar weer en hopelijk met een beetje minder pech.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

wattie wrote:Thuis gekomen heb ik alles eens gekontroleerd en in mijn eerste en derde binnenband zat er een klein gaatje maar aan mijn buitenband is er niets te vinden. Ik heb ondertussen een band geplakt en een toertje van 10 km gereden ZONDER LEK TE RIJDEN dus hoe die gaatjes er in zijn gekomen is voor mij nog altijd een raadsel.
Dat moet het spook van Koeievlaai geweest zijn... #-o #-o #-o
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Blijkbaar heeft de organisatie toch woord gehouden en verbeteringen aangebracht !
Als ze nu op de ingeslagen weg verdergaan zal dit een mooie tocht worden, en hopelijk ben ik er volgend jaar terug bij =D>

Gr,
Casper :lol:
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Ik vond dit een zeer mooie tocht.
Onbekend = onbemind.
Volgend jaar ben ik opnieuw présent.
loco
Mountainbiker

Post by loco »

Mooie toertocht. Veel Charmes. Vooral het zoeken naar de juiste pijlen in de juiste richting maken van deze toch een echte rally. Ik was gewaarschuwd en ben ondanks alles maar enkele keren de verkeerde richting in gereden. Geef mij maar het ongeneerde complexloze Wallonië dan het strakke overgereglementeerde Vlaanderen.
Veel privé offroad. Voor de gps-sers onder ons wordt het een moeilijke tocht om nog eens na te rijden.

Wattie, wat die lekke band betreft. Heb je ook al eens gekeken naar je velglint. Heb daar onlangs ook last van gehad. Meerdere keren plat en de wanhoop nabij. Tot iemand mij wees op het velglint dat verschoven was, waardoor een deel van de velg bloot lag.
Post Reply