Beste biker,
Op zaterdag 17 mei a.s. richt Sport&Vermaak Lotenhulle hun 4de KermisVTT in te Aalter-Lotenhulle.
Ons exclusief, gevarieerd parcours loopt door 4 private bossen die enkel voor deze tocht worden opengesteld.
Het grootste gedeelte van deze tocht is onverhard en loopt over landelijke wegen, bospaden en landbouwwegen. Ook op de 65 km!!
De afstanden bedragen 30 - 40 - 50 en (voor het eerst) 65 km.
U kan starten van 8 uur tot 14.30 uur aan het voetbalterrein te Lotenhulle (Breestraat).
Op de 40 en 50 km krijgt u twee uitgebreide bevoorradingen (sportdrank, cola, water, chocola, wafel, lekkerkoek, appelsien, banaan, rozijnen); op de 65 km zelfs 3 bevoorradingen!
De deelnameprijs bedraagt 3 euro. Elke deelnemer krijgt achteraf een gratis boterham met kaas of hesp.
U kan ook inschrijven voor een VIP-arrangement: ontbijt ( twee koffiekoeken + koffie à volonté) en inschrijving voor de toertocht zelf voor slechts 5 euro. Hiervoor dient u wel een mail te sturen naar waxa@axa-bank.be voor 15 mei.
Uiteraard zijn er gescheiden douches en kan u terplaatse de fiets afspuiten.
Vorig jaar 870 tevreden deelnemers...
Meer info: Walter Van de Walle 0476/97.10.43
Sportieve groeten!
17/05/08 Aalter-Lotenhulle
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Vorige 2 jaar gereden , een mooie tocht , waarschijnlijk de beste uit de streek. Dit wordt een prachtig bikeweekend , zat bos en zon terrils.
Ik heb een briefje bijgehangen aan de frigo zodat ik nog eens in de voormiddag kan starten op zaterdag. Zien wat het parlement beslist, maar het ziet er goed uit.
Ik heb een briefje bijgehangen aan de frigo zodat ik nog eens in de voormiddag kan starten op zaterdag. Zien wat het parlement beslist, maar het ziet er goed uit.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ik ben er al iedere editie bijgeweest en ik vind dit een pracht van een tt.
Zonder twijfel de beste in de streek.
Uiteraard ben ik weer van de partij.
Het zal de zaterdagvoormiddag worden en dit jaar is er een 60 km die we heel plezier gaan afbollen.
Er is ook een filmpke van deze tt te zien op deze link.
http://files.filefront.com/lotenhulledv ... einfo.html
Met enkele forumbikers in de hoofdrol.
Zonder twijfel de beste in de streek.
Uiteraard ben ik weer van de partij.
Het zal de zaterdagvoormiddag worden en dit jaar is er een 60 km die we heel plezier gaan afbollen.
Er is ook een filmpke van deze tt te zien op deze link.
Met in de slotkilometer nog een splijtende demarage van uw ondertekende die met zéér veel moeite gecounterd werd door cowboy peter en traxerveeteeterrilke wrote:
Idd, toffe rit. Maar waarom is hij veranderd van datum? Nu staat hij recht tegen Steenhuize, middelburg en Maria-Aalter. Van een domme zet gesproken
Waarom veranderd van datum? Onze VTT volgt de kermis in Lotenhulle. Vandaar KermisVTT. De kermis valt altijd het weekend na Pinksteren. Omdat Pasen dit jaar zo vroeg valt en Pinksteren dus ook, valt onze VTT ook wat vroeger dit jaar. Drie jaar terug viel hij op 20 mei en samen met Kaprijke. Twee jaar terug viel hij op 10 juni,samen met de Regiotoer.
Vorig jaar was het op 2 juni en was er weinig "concurrentie".
Ben zojuist nog enkele bospassages gaan doen en moet zeggen, 't is toch heerlijk. Bossen waar op geen enkel ander moment in het jaar iets in gebeurt en waar we soms heel wat kapwerk hebben om een vlotte doorgang te hebben.Dat is juist het mooie aan onze toer: je kan hem maar één keer per jaar rijden... Er zijn trouwens enkele offroadstroken bijgekomen in vergelijking met vorig jaar ( o.a. een soort van singletrackpaadje in een verwoekerd bos van 680 m lang en een trekpad rond een put van "waterwegen en Zeekanaal" aan het kanaal Gent-Oostende in Lovendegem ).
Op de 65 km zitten we met 31 offroadzones.
Vorig jaar was het op 2 juni en was er weinig "concurrentie".
Ben zojuist nog enkele bospassages gaan doen en moet zeggen, 't is toch heerlijk. Bossen waar op geen enkel ander moment in het jaar iets in gebeurt en waar we soms heel wat kapwerk hebben om een vlotte doorgang te hebben.Dat is juist het mooie aan onze toer: je kan hem maar één keer per jaar rijden... Er zijn trouwens enkele offroadstroken bijgekomen in vergelijking met vorig jaar ( o.a. een soort van singletrackpaadje in een verwoekerd bos van 680 m lang en een trekpad rond een put van "waterwegen en Zeekanaal" aan het kanaal Gent-Oostende in Lovendegem ).
Op de 65 km zitten we met 31 offroadzones.
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Count me in ! Alvast voor de 65 km en mogelijks 's middags nog TT in Maria-Aalter. Wat kms nodig voor de komende lange ritten...
Deal. Ik ga die uitdaging aan, het zal toch goed weer worden. Eerst de 75 in steenhuize en dan afzakken naar hier voor de 65. Wat we allemaal niet doen als voorbereiding voor de Herders hé.Slijkcrosserke wrote: Misschien om 7u starten in steenhuize en daarna verleggen naar hier voor de 60![]()
Overigens, hoe zit het met die wegenwerken tussen Aalter en Lottenhulle?