La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

afgelopen vrijdag in La Roche gaan rijden. Vanuit Marcouray naar daar, den 1, 4 en 3 gedaan en terug naar La Roche, goe voor een 95-100km, met een AVS van 17.6 niks geforceerd. Wel jammer da'k heel wa beklimmingen niet kan -mijnen techniek is niet het van het :( . Ik kan bij die steile klimmen in't bos moeilijk mijn stuur stilhouden...

Ondergrond lag er over't algemeen heel goe bij. bepijling is ni slecht, maar toch mogen er op elke route wel een paar pijlen bijgezet worden -ik dacht dikwijls dat ik verkeerd zat omda'k zo lang niks zag.

Bij de start van den 1 in La Roche had ik ni gezien dat ik een straatje links omhoog moest en dan is't wel effe zoeken! Die ene afdaling in't bos kort na Samrée was wel de moeite owv al die stenen en geulen. Dan denkt ge da ge er vanaf zijt, ge komt uit da bos en dan een afdaling, man man, steil!!!! Hoeveel procent was da wel ni? Ben er wel afgegaan maar bijna constant in de remmen. Jammer dat ik niemand zag die kon tonen hoe het daar precies moest!

4 was ook heel leuk. Wel in't begin opletten. Straat die je omhoog moet is opengebroken. Ge kunt er inrijden, maar na een 50m hoogteverschil kwam ik aan een groot kot in de weg -weg volledig afgezet. Ben dan maar via trapje aan één vd huizen daar en door over enkele omheiningkjes te kruipen daar voorbij geraakt. Daar hadden ze toch een alternatieve weg mogen uitpijlen -ik ben echt niemand tegengekomen op de 4.

Bij den 3 (die klim in't begin is echt ni te doen -heb 80% te voet gedaan :oops: wegens al die stenen) ook effe verkeerd in die eerste afdaling. Vond ik persoonlijk leukste route -hier zaten enkele lange afdalingen in die ik iets veiliger vond (weinig stenen, veel zand, goed berijdbaar), ook heel mooie uitzichten.

Volgend jaar opnieuw weekendje Ardennen met 1dag mtb. Durbuy-Barvaux en La Roche heb ik al gehad. Wat raden jullie me nu aan??
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

De vaste route in Theux is ook een hele mooie.
Hier staan enkele foto's http://users.fulladsl.be/spb16873/Theux.html
Darko
Mountainbiker

Post by Darko »

K2-er wrote:De vaste route in Theux is ook een hele mooie.
Hier staan enkele foto's http://users.fulladsl.be/spb16873/Theux.html
De route in Theux is inderdaad de moeite maar was niet goed bepijld toen ik er was.Dit is al wel 1,5 jaar geleden.Misschien is het nu wel beter want ik zou er ook nog wel eens een toerke gaan doen.Iemand pas nog geweest daar?
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Bepijling is toch vrij goed in mijn ogen, het is natuurlijk altijd beter als je een kaart meeneemt.
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

in reactie op de reactie van k2-er

vond de bepijling nogal dramatisch (blauwe route)

ben je hard geholpen met een kaart op de route van theux?

ps: de laatste 10 km van de blauwe route zijn doodleuk weg doorheen spa richting theux??

thx, grtz
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

allez, het voorbije weekend ook eens het ardennengevoel op gaan snuiven in La Roche.
Ik heb route 1 en route 3 gereden.

Die eerste 3 kilometer van route 1, amaai, vond ik hééél zwaar daarna
heel wat beter. Tip: voor je links dat schuin omhooglopend baantje inrijdt, volg misschien eerst een beetje de weg naar Houffalize.
In het begin loopt die relatief plat en kan je je zo een beetje opwarmen
voor je aan die klim begint. Is een mooie route waar je af en toe
een beetje diep mag of moet gaan.

Route 3: tja, die eerste beklimming, nie te doen, dus à pied.
Daarna volop genoten van de variatie op dit parcours.
Zeker nie zo zwaar als de één, maar dit hoeft ook niet.
Voor mij was dit genieten.

Voor herhaling vatbaar. Parcours 3 zou ik zowieso herrijden.
Kaart niet nodig gehad, bepijling was voldoende.
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

waar starten de routes eigen in la roche zelf? vorig jaar zitten zoeken en dan helfweg ergens de route opgepikt.. dit weekend wil ik op route drie starten...
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

In principe vanaf het VVV-kantoor.
Als je van daaruit, tegen het verkeer inrijdt en met de fiets gaat dat dus,
tot aan de lichten en richting Ourthe eigenlijk dan gaat links route 1(aan de coutryboyshop)
richting Houffalize om een 100-tal meter verder links omhoog te lopen.

Voor route 3 en 4, aan datzelfde kruispunt, nu de brug over de Ourthe nemen, rechtdoor, links heb je een pleintje waar ze naarstig aan het werken zijn. Aan de rechterkant begint route 4, links van een cafeetje
dat letterlijk midden de wegenwerken ligt.

Voor route 3 blijf je nog even gewoon doorrijden. Waar de weg weer
begint te klimmen heb je aan de rechterkant
"hotel du midi" en links een schuininlopend baantje, daar begint route drie.

Succes :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Mijn bikemaat gaat mee naar Houffalize in augustus maar gaat zelf niet deelnemen aan de marathon dus ik ga met hem zaterdag ook een toerke doen maar twijfel nog een beetje waar.
Of deze route drie of die in Houffa zelf waar op het einde een stuk van de WB is.
Ik moet toch mijn startnummer gaan halen.

is er ergens een duidelijke kaart online te vinden met de routes op ??

Red 8)
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Red Racer wrote:
is er ergens een duidelijke kaart online te vinden met de routes op ??

Red 8)

Ben daar ook wel benieuwd naar....

Niemand ?
Post Reply