LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

fonzzzie wrote:Allé dan ben ik 1 van uw helden :D.

Gisteren rond 18u in Malmedy aangekomen en ze waren alles al ver aan het opdoeken. Toch nog een paar Sint-Bernardussen kunnen drinken en kunnen genieten van het zonneke.
En de 2 allergrootste helden zijn om 20u10 aangekomen!!!
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

wat de chrono betreft.
ik vind dat iedereen daar mag aan deelnemen en dat iedereen die 40 euro daarvoor betaalt evenveel respect verdient en op dezelfde manier behandeld dient te worden
de organisatie kan misschien met tijdslimieten werken want nu bekommeren ze zich enkel om de eersten in het klassement terwijl de laatsen evenveel zoniet meer hun best gedaan hebben
overigens respect aan iedereen die meegedaan heeft en ondanks mijn (hopelijk opbouwende) kritiek kom ik volgend jaar weer
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Ik heb ook deelgenomen en alles uitgereden.

426 kilometer gereden in 30uur 20 minuten. Amaai mijn g*t (alsook zitvlak genoemd).

Heb er enkele verslagen van gemaakt:
De dag ervoor: http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=128
Dag 1: http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=129
Dag 2: http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=130
Dag 3: http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=131
Dag 4: http://jurgen.stillaert.be/ShowPosting.aspx?id=132

Vond de aanpak van het wedstrijdgedeelte wel wat klungelig. Ik deed ook mee aan de chrono, maar naar eigen vermogen, dus op een recreatieve manier meer. Ik kan nu eenmaal niet sneller :oops:
indy
Mountainbiker

Post by indy »

jimi wrote:wat de chrono betreft.
ik vind dat iedereen daar mag aan deelnemen en dat iedereen die 40 euro daarvoor betaalt evenveel respect verdient en op dezelfde manier behandeld dient te worden
de organisatie kan misschien met tijdslimieten werken want nu bekommeren ze zich enkel om de eersten in het klassement terwijl de laatsen evenveel zoniet meer hun best gedaan hebben
overigens respect aan iedereen die meegedaan heeft en ondanks mijn (hopelijk opbouwende) kritiek kom ik volgend jaar weer
Ik ben het er 100% mee eens dat iedereen evenveel respect verdient en wat ons betreft is dat ook absoluut het geval!

Het werken met tijdslimieten heeft in het verleden steeds opnieuw voor problemen gezorgd en is helemaal niet eerlijk tegenover de laatsten die zelfs harder hun best moeten doen dan de 'toppers' en dan als 'beloning' buiten tijd zouden aankomen.

Ik begrijp overigens dat sommigen zouden denken dat we ons enkel bezig houden met de eersten (omdat we in rit 3 slechts 15 tussentijden hadden na 55km), daarom dat ik toch nog eens wil benadrukken dat de bedoeling van die controle niet was om alle tussentijden op te nemen, maar gewoon om enerzijds na te gaan of alle pijltjes op die plaats nog correct hingen en anderzijds om de onderlinge tijdsverschillen tussen de eersten op te nemen om eventuele 'verdachte' positieverschuivingen (lees afsnijden na parcours) uit te sluiten.

Het is trouwens dankzij ons snel ingrijpen dat de meeste mensen bijna niets gemerkt hebben van de sabotage in rit 3. We hebben op dat moment resoluut besloten de kop van de koers te laten verder rijden zonder bijkomende controles, om het parcours te herstellen voor alle anderen.

Dus bij deze: een dikke proficiat aan iedereen die de lcmt heeft uitgereden =D> =D> =D>
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Palmboy wrote:Vond de aanpak van het wedstrijdgedeelte wel wat klungelig.
Op dag 4 hebben we de renners op 8 verschillende plaatsen kunnen controleren en nummers opgeschreven. Als er op dag 2 en 3 geen sabotage was gepleegd en het dus niet in allerijl alle hens aan dek was om het parcours te herstellen, hadden we dat dan ook kunnen doen (er waren op dag 3 overigens al 4 controles gedaan alvorens we weggeroepen werden met het nieuws dat er pijltjes waren gesaboteerd).

Ik denk dat de meeste deelnemers het zeker wel appreciëren dat we liever al onze inspanning gefocused hebben op het herstellen van het parcours en niet op het controleren van de wedstrijd. Tenslotte doet het overgrote gedeelte van de deelnemers nog steeds voor het plezier mee.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke wrote: Misschien voor de laatste etappe volgend jaar een dj inhuren en er een grote bbq van maken ? 8)
dat was vorig jaar ook mijn indruk, ik snap niet dat ze niet starten en eindigen in houffalize, zou ook om praktische redenen beter zijn, en er is daar plaats genoeg voor een feestelijk einde

het relaas van urkens:
http://www.hansurkens.be/nieuws.php?y=2008&m=5

blijkt dat die "een stuk boven en tegen de 40 per uur" reed, in het wiel van viperke die "rond de 50 per uur" reed :-D

de strijd aan de top was echter wel bikkelhard en een beetje honger of dorst deert hen daarbij blijkbaar niet al te veel (urkens reed de 4de dag de laatste 30 km zonder drinken #-o), da's nog iets heel anders dan zomaar de lcmt uitrijden, (al doen ze er natuurlijk wel ettelijke uren minder over dan het gros van de participanten) =D>
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

Kben Gregory Van Sinaey en heb echt genoten van deze LCMT en dit ondanks alles.
Daarbij wil ik efkes zeggen dat ik NOOIT prof geweest ben en dat de tijd van semi-prof al een jaar of 4 achter mij ligt.
Ik mountainbike enkel nog voor de fun en rij dan ook in de Funklasse.
En beter 3 belgen op het podium dan die gekke Nederlander :lol:
Dit jaar rij ik voor Cameleonbike
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

cyclon wrote: blijkt dat die "een stuk boven en tegen de 40 per uur" reed, in het wiel van viperke die "rond de 50 per uur" reed :-D
Da's simpel he, dan was ik gewoon meer aant afzien op da stuk :-D
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

ik heb de 4 dagen LCMT als recreant ook uitgereden; 1ste deelname en hieronder mijn bevindingen:

negatief:
- soms had ik het gevoel dat ze de modderstrokken opzochten; probeer dat in godsnaam toch een beetje te vermijden
- uitpijling, hier moeten ze nog veel leren; maak OVERAL gebruik van kalk in het bos en verf op asfalt (in wallonië is toch alles toegelaten) en plaats dan meerdere bikers op het parcours van 's morgens vroeg; op rit 3 ben ik vroeg vertrokken en heb ik geen enkele controleur tegen gekomen (en spijtig genoeg meer dan 20km extra gereden om pijltjes te zoeken)
- alternatief zou ook kunnen zijn om het parcours op gps op voorhand beschikbaar te stellen want tegenwoordig hebben er al veel zo'n toestelletje en dat zou al veel oplossen
- de vooropgestelde hoogtemeters waren duidelijk NGI-hoogtemeters; spijtig dat zo'n organisatie blijkbaar hun eigen tochten nooit volledig zelf eens rijdt
- afspuitstand aan hotel kon wel ietske beter

positief:
- goede bevoorradingen
- de 2 gemakkelijkste tochten (dag 2 en dag 4) vond ik persoonlijk de mooiste qua natuur en uitzichten (ik denk dan aan de Sure-vallei en de streek rond Sankt-Vith); adembenemend mooi (dat waren mijn mooiste momenten van de LCMT)
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Gunter wrote:alternatief zou ook kunnen zijn om het parcours op gps op voorhand beschikbaar te stellen want tegenwoordig hebben er al veel zo'n toestelletje en dat zou al veel oplossen
Dit is nu eens een zeer goed voorstel, hopelijk leest de organisatie hier mee! :wink:
Post Reply