LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

pointbreak wrote:de je prestatie geen rol en dat werd ook vlakaf gezegd.
Zeer kwetsend, vooral als je er hard hebt voor getraind.
We zijn niet allemaal supermannen !
zeer juist, er worden aparte categorieën georganiseerd voor jeugd, vrouwen, masters, etc. je zou kunnen argumenteren dat die indeling vervangen of aangevuld moet worden door een indeling in maximaal (of bij een bepaalde verzuring) zuurstofopnamevermogen (vo²), die toch zeer bepalend is voor je prestaties op de fiets en grotendeels (70 à 80%) aangeboren is, zodoende zou de uitslag meer bepaald worden door training, ervaring, etc.

dit is mss vergelijkbaar met cilinderinhoud bij motors (waarvoor toch ook afzonderlijke categorieën bestaan): de toppers (in amateurwedstrijden) strijden met een 500cc, de meerderheid moet het doen met 200 à 300 cc motortjes

ik heb trouwens ergens gelezen dat er in de V.S. verschillende niveau's bestaan voor amateur mtbike wedstrijdrijders
caveman
Mountainbiker

Post by caveman »

Een vraagje: met welke fietsen rijden de snelle mannen daar?
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

@Viperke: =D> voor het uitgebreid en boeiend verslagje en nog meer =D> =D> =D> voor je SCHITTERENDE prestatie!!! Chapeau!!!
Als ik mag vragen: hoeveel seizoenen :wink: oud ben je?
Fenne
Mountainbiker

Post by Fenne »

Met snelle fietsen zeker??? #-o
orangecrash
Mountainbiker

Post by orangecrash »

caveman wrote:Een vraagje: met welke fietsen rijden de snelle mannen daar?
sommige met vaste vork !!
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

caveman wrote:Een vraagje: met welke fietsen rijden de snelle mannen daar?
de top rijd voor zover ik weet met hardtails
Robby rijd met een merida carbon
Hans rijd met een scott scale
en voor 99% rijden ze met een verende vork
idem voor schijfremmen
Animal K
Mountainbiker

Post by Animal K »

Tsja nen hardtail is sneller bergop en lichter.
Idem voor de voorvork.
Sommigen rijden met carbon vork voor iets comfort.
De start doorheen het centrum vond ik nogal gevaarlijk,tegen 50 km/h!!!
Tussen geparkeerde auto's,hoge stoepranden,verkeersdrempels.
Heb bij de start een gil gehoord(bleek een vrouw te zijn die onderuit ging).
Geen idee hoe het daar mee afgelopen is.
#-o
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Animal K wrote:Heb bij de start een gil gehoord(bleek een vrouw te zijn die onderuit ging).
Geen idee hoe het daar mee afgelopen is.
#-o
Ik heb haar terug zien rechtkrabbelen. Haar stuur stond stond de andere kant op (achterwaarts dus) gedraaid. Aan de aankomst heb ik haar nog gesproken en blijkbaar was ze door iemand omver geduwd - allicht per ongeluk.
Ze heeft er een deuk in haar kader (van de remhendel) en een slechtwerkende rem aan overgehouden. Ze sprak over 300 euro kosten. Zelf is ze er dacht ik zonder kleerscheuren afgekomen.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Bedankt mister T, tof dat ge uwe tijd in mijn verslag steekt :lol:
Ik ben 20jaar, ben op m'n 15e in de funklasse begonnen, m'n vroegere uitslagen enzo vind je op m'n website (staat hieronder).

Ik denk dat de eerste tien allemaal met een hardtail reden, Job en Mike die vaak in de kopgroep zaten reden zelfs met vaste vork! Op zich was het parcours wel doenbaar met vaste vork denk ik maar het is afwachten hoe je bovenlichaam na vier dagen dat nog kan verteren natuurlijk he, dus of het echt een voordeel is weet ik niet.

De start was idd niet superveilig, maar ze konden niet anders he, de start was dan ook geneutraliseerd (max 35km/u denk ik) achter de auto tot aan de lange asfaltklim en dan alle remmen os :drunk:

De grootste helden vind ik toch diegenen die achteraan eindigen en hem uitrijden, voor hen is het alle dagen zien dat ze finishen, fiets kuisen, hopen dat er nog eten is,.. Respect !

Ik weet niet of het wedstrijdelement echt geschrapt moet worden, het zijn vaak diegenen die na de eersten komen die een slechte indruk nalaten heb ik het gevoel. Wij in de kopgroep verwittigen toch vaak als we vroeger gestarten inhalen en vaak proberen we ook even danku te zeggen, al moeten wij uiteraard ook wel eens naar adem happen #-o Valsspelers heb je altijd he, als ze dan al met een prijs naar huis gaan, zouden ze zich dan winnaars voelen ? :roll:

Al bij al vond ik het heel geslaagd, het parcours was bijna overal bereidbaar (op enkele wandelpassages dag 1 na dan), het weer werd prachtig, alles was goed georganiseerd, enkel jammer van de sabotage.. Misschien voor de laatste etappe volgend jaar een dj inhuren en er een grote bbq van maken ? 8)
fonzzzie
Mountainbiker

Post by fonzzzie »

Allé dan ben ik 1 van uw helden :D.

Gisteren rond 18u in Malmedy aangekomen en ze waren alles al ver aan het opdoeken. Toch nog een paar Sint-Bernardussen kunnen drinken en kunnen genieten van het zonneke.

Dag 2 had ik enorme last aan de knie, ben 's avonds naar de dokter geweest en die wist mij te zeggen dat ik een ontsteking had door overbelasting. Op mijn vraag of ik de dag erop nog kon fietsen antwoorde hij : "wil je dit jaar nog fietsen ?".
Heb hem toch uitgereden ondanks hevige pijn. Aan de aankomst zat er serieus wat vocht in knie + enkel.
Ik vraag mij trouwens af hoeveel hem effektief uitrijden zonder een rustdag te nemen of een stuk af te snijden.
Post Reply