Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Herstellend van mijn operatie ga ik deze marathon als training meenemen... Kan ik ook es genieten van de goede bevoorrading, van de beklimmingen en toch nog wat zoenk-punten meepikken...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

laagvlieger wrote:Iemand soms die weet of ze het parkoers op voorhand op internet plaatsen met kaart zoals Waimes is wel handig voor mensen die volgen =D>
En als je Waimes gereden hebt kun je deze dan ook aan. Grtjs
De vorige 2 jaar lagen er aan de inschrijvingstafel papieren met het parcours + aanduidingen waar je als volger zo dicht mogelijk bij het parcours kon geraken.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

the sentinel wrote:Herstellend van mijn operatie ga ik deze marathon als training meenemen... Kan ik ook es genieten van de goede bevoorrading, van de beklimmingen en toch nog wat zoenk-punten meepikken...
Niet te veel forceren é. 2 jaar terug de 2de helft van de rit "op 1 been "moeten uitrijden, wandelen, slenteren, kruipen... wegens constante hevige steken in de knie. (overbelasting) Kon bijna niet meer op mijn benen staan aan de finish 8)
Kan ook eens deugd doen overal stoppen en genieten. En is zo ook al lastig genoeg :-)
Spoedig herstel.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Ja ja hoor, rustig aan is zeker de doelstelling. Ik ga maar aan 10 chrono's komen dit jaar (door de operatie en een paar vakanties) dus elk puntje is meegenomen... Ga uitgebreid genieten volgende maandag
a_muz_ed
Mountainbiker

Post by a_muz_ed »

Ik kan op de site nergens een profiel vinden van het parcours.

Is er iemand die van dit jaar of vorige jaren een hoogteprofiel heeft? Ik zou dit zeer handig vinden om een idee te krijgen waar de zwaartepunten van deze rit liggen.

Ik las hierboven dat er op het einde nog een stevige klim in zit, dat zijn zo van die "details" die altijd handig zijn om te weten :wink:

Thanks!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

zet 20 scherpe driehoeken naast elkaar en je hebt het profiel.
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Ik heb er al zin in, ze zeggen dat het deze week mooi weer zal zijn, dus zal het wel meevallen in het weekend ook zeker :P ,
Wij gaan camperen de zaterdag en de sfeer eens gaan op snuiven op summerbikeplus...zijn er nog die gaan camperen op camping olympia? misschien leuk om eens paar mensen van het forum te leren kennen in real life... 8)

MVG Bram
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

a_muz_ed wrote:Is er iemand die van dit jaar of vorige jaren een hoogteprofiel heeft? Ik zou dit zeer handig vinden om een idee te krijgen waar de zwaartepunten van deze rit liggen.
Het zwaarte punt zit em tussen km 1 en km 85... :wink:
Die klim op het einde kan alleszins tellen. :-D

Je hebt nog een bevoorrading op 13km van het einde, dan volgt een lange afdaling dacht ik en daarna die klim van +-5km of zo...

Ik kijk er al naar uit, ondanks de slechte conditie. Ik ga er dan ook een ritje 'genieten' van maken.
a_muz_ed
Mountainbiker

Post by a_muz_ed »

Het zwaarte punt zit em tussen km 1 en km 85...
Die klim op het einde kan alleszins tellen.

Je hebt nog een bevoorrading op 13km van het einde, dan volgt een lange afdaling dacht ik en daarna die klim van +-5km of zo...
Ik begon zo al iets te vermoeden. :-D Dus 20 klimmen van elk een 100 HM's en allemaal van dezelfde categorie waarschijnlijk.

Alvast bedankt voor de tip :wink:
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Image
Post Reply