03/05/08 SINT-MICHIELS-BRUGGE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

"...Wees dus tevree en heb een beetje respect voor de inrichters die hierin meestal veel tijd steken om ons een mooie hobby te laten uitoefenen..."

=D> =D> =D>

Ik heb ervan genoten in het gezelschap van een Ruddervoordse 'nieuweling' die het toch zeer goed deed !!! en een Knesselaarse meer ervaren MTBer... Bedankt voor het gezelschap en tot een volgende =D>
brubiker
Mountainbiker

Post by brubiker »

Volledig akkoord met Rutten
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Rutten wrote:
witje wrote:
motorbiker wrote:Wat mij het meest opviel was dat ik ongeveer halverwege de tocht bedacht om mijn gras te gaan afrijden.
Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer dat zoiets me overkomt.
denk daar eerst over voor je vertrekt he! en hou jullie commentaar voor zich
al eens een TT ingericht? iedereen zou content moeten zijn dat er mensen voor de fun zoiets inrichten, zonder kan je ieder zaterdag je gras afrijden!

wij hebben ons geamuseerd, voor de rest telt er niets =D>
Beste MTB'ers,
Ik reageer niet veel op het forum, maar nu kan ik het echt niet laten.
Iedere week wordt er zomaar kritiek geuit over allerhande pietluttigheden. Zo las ik over de tocht van Ieper dat het de moeite niet was om van Gent af te komen. (Wie de lus rond de rode en zwarte berg reed weet wel beter) Deze Brugse Bossentocht die toch een van de mooiste parcours is in de streek wordt hier dus ook om allerhande redenen met kritiek overladen. Als er steeds over hetzelfde parcour wordt gereden is het ook niet goed, nu gaat ze eens een andere richting uit en weeral is het voor sommigen niet goed. Ik rij al verschillende jaren MTB Tochten en beter dan "Witje" kan ik het niet verwoorden. Wees blij dat sommige mensen (meestal belangenloos) zich willen inzetten om tochten in te richten. Voor de prijs van de inschrijving krijgen we meestal veel meer terug (uitgepijlt parcour, goede bevoorradingen, douches.)Wie liever een bloso route rijd en zegt dat die beter is, gewoon doen maar de ambiance van de tocht moet je dan zeker ook al missen. Wees dus tevree en heb een beetje respect voor de inrichters die hierin meestal veel tijd steken om ons een mooie hobby te laten uitoefenen.
Sorry dit moest me even van het hart.
Nog veel MTB genot aan allen.
Het getuigt niet van respect om (delen van) je mening te verzwijgen. Dat doe je enkel als je medelijden hebt. Ik respecteer iedere organisatie, maar hou ervan mijn gedacht te zeggen, ze doen ermee wat ze willen, ik heb hen dan tenminste niets voorgelogen.

Ik vond het niet goed. Vorig jaar beter, maar aangezien het blijkbaar niet mag op dit forum om je gedacht te zeggen.

:^o :^o :^o DE BESTE TOCHT VAN HET JAAR. :^o :^o :^o

(en dit is mijn laatste post over dit onderwerp.)
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Moustache wrote: Het getuigt niet van respect om (delen van) je mening te verzwijgen. Dat doe je enkel als je medelijden hebt. Ik respecteer iedere organisatie, maar hou ervan mijn gedacht te zeggen, ze doen ermee wat ze willen, ik heb hen dan tenminste niets voorgelogen.

Ik vond het niet goed. Vorig jaar beter, maar aangezien het blijkbaar niet mag op dit forum om je gedacht te zeggen.

Dat mag je wel zeggen. Meer zelfs, je moet dat doen. Alleen had de organisatie er beter aan gedaan om de vergelijking met de vorige TT's niet te maken. Er is een nieuwe groep gestart, en dat gebeurt met groeipijnen. Laat ons hopen dat alles weer zijn oude plooi valt bij de Brugse Bikers, en dat we weer mogen genieten van 2 schitterende toertochten in de streek van Brugge.

Ik wil net zoals BBQ gerust eens aan tafel gaan zitten om de scherven te lijmen.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Met respect voor organisaties, die zich belangeloos en vaak met gevaar voor eigen leven, inzetten heeft mijn kritiek weinig vandoen.
Ik dank deze mensen van harte voor hun inzet. Niet hier, maar ter plaatse. En oprecht.

Had deze tocht "De 15de Dwars Door Brugge", of "De 15de Langs Brugse Bossen & Boerenwegels" geheten had u mij niet van't bezit van een ijvere pelouze kunnen verdenken.

Echter:

"15de Brugse Bossentocht". Was de naam van deze tocht.

Maak hem dan waar.
Ba®rie
Kerstman

Post by Ba®rie »

Eluw,

Vooreerst wil ik parkoerbouwer wat moed inspreken, de vorige editie van jullie club was schitterend. Daardoor had je een zware last op je schouders om dit hetzelfde te doen of te overtreffen. Je moet maar denken alle begin is moeilijk en uit je fouten kun je leren.

Ik ben omstreeks 8.00 vertrokken aan de veemarkt,onmiddellijk na het starten was er twijfel er waren (oude) pijlen rechtdoor en jullie pijl stond naar links. Getwijfeld maar toch juist gekozen. De tocht zelf was inderdaad minder of de vorige editie, en hier en daar was het letterlijk zoeken achter een pijl. Zeker in het bos op het laatste (in Sint-Andries) was het zoeken welke richting je uitmoest.

Maar, ik kwam samen met een andere mtb'er terug aan de veemarkt en we zeiden tegen één van de clubleden dat er zeker op het laatste pijlen moeten bijkomen (in het bos) en zijn reactie was 'tjah...' en hij ging weg. Dat was zeker en vast niet bedoeld als commentaar, het was een duidelijke tip maar blijkbaar had hij er geen oren naar.

Maar het goede weer maakte alles goed en ik ging toch vrolijk naar huis :-D .
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Rutten wrote:
witje wrote:
motorbiker wrote:Wat mij het meest opviel was dat ik ongeveer halverwege de tocht bedacht om mijn gras te gaan afrijden.
Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer dat zoiets me overkomt.
denk daar eerst over voor je vertrekt he! en hou jullie commentaar voor zich
al eens een TT ingericht? iedereen zou content moeten zijn dat er mensen voor de fun zoiets inrichten, zonder kan je ieder zaterdag je gras afrijden!

wij hebben ons geamuseerd, voor de rest telt er niets =D>
Beste MTB'ers,
Ik reageer niet veel op het forum, maar nu kan ik het echt niet laten.
Iedere week wordt er zomaar kritiek geuit over allerhande pietluttigheden. Zo las ik over de tocht van Ieper dat het de moeite niet was om van Gent af te komen. (Wie de lus rond de rode en zwarte berg reed weet wel beter) Deze Brugse Bossentocht die toch een van de mooiste parcours is in de streek wordt hier dus ook om allerhande redenen met kritiek overladen. Als er steeds over hetzelfde parcour wordt gereden is het ook niet goed, nu gaat ze eens een andere richting uit en weeral is het voor sommigen niet goed. Ik rij al verschillende jaren MTB Tochten en beter dan "Witje" kan ik het niet verwoorden. Wees blij dat sommige mensen (meestal belangenloos) zich willen inzetten om tochten in te richten. Voor de prijs van de inschrijving krijgen we meestal veel meer terug (uitgepijlt parcour, goede bevoorradingen, douches.)Wie liever een bloso route rijd en zegt dat die beter is, gewoon doen maar de ambiance van de tocht moet je dan zeker ook al missen. Wees dus tevree en heb een beetje respect voor de inrichters die hierin meestal veel tijd steken om ons een mooie hobby te laten uitoefenen.
Sorry dit moest me even van het hart.
Nog veel MTB genot aan allen.
:off:

De ondertitiel van dit forum al bekeken... 'Een bangelijke toertocht gereden, of juist niet....'

De zin (en onzin), bedoeling, levensvatbaarheid,... van een forum (en zeker dit: forum - toertochten) is het uiten van de diverse meningen over een gereden tocht. Op deze manier kunnen zowel organisatoren als deelnemers de reacties beoordelen en de tocht rijden en /of verbeteren. Dit is dus een ideale manier om (als biker) een idee te krijgen van de tocht of (als organisator) de foutjes uit het geheel weg te zeven. Indien iedereen over om het even welke tocht steeds enkel lovende kritiek zou (en mag) schrijven, glijden we naar dictatoriale toestanden. Dit kan niet de bedoeling zijn. Op dit forum moet je steeds je mening geven (goed of slecht) van een tocht.

Terug on-topic.

Wat deze tocht betreft: als je een tocht inricht met deze naam en naambekendheid kan je er van uitgaan dat er bepaalde verwachtingen zullen zijn. De tocht groeide van jaar tot jaar met steeds meer deelnemers. Terecht.
Als je dan plots teruggrijpt naar een recept van menig jaar geleden moet je ook de kritiek aanvaarden.
De inrichting behoorde (in mijn inzien) tot de beste in de vlaanderen. Wat ik zaterdag gereden heb, behoort tot de middelmatige parcours.
Ik mag en moet dit zeggen.

Er kunnen best bikers zijn die deze toer beter vonden, die moeten dat ook vertellen. Op deze manier heb je vrijheid van mening.

Het eindresultaat vertaald zich uiteindelijk in het aantal deelnemers, en daar kan enkel de organisatie zijn conclusie uit trekken.
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Deze tocht gereden in slechte conditionele toestand. 10Kg extra gewicht, geen deftige rit gereden in 3 mnd, en vooral, Duvel en Leffe genuttigd de avond voordien; #-o :drunk: .
Samen met Kajobiker vertrokken om 9.30h bij mij thuis. 7km naar de start, en reeds geen goed gevoel op de fiets. :oops:
Toch het eerste uur nog goed kunnen aanklampen, waarschijnlijk door parcourskennis. Maar dan liep het vat langzaam leeg, echt wel tot op de bodem. Ik heb dus echt wel afgezien zoals nooit voorheen. Kajobiker heeft me naar de meet gesleept =D> =D> .
Het parcours vond ik echt goed. Zo zie je dat een alternatief parcours, zonder tal van privé-bosjes, daarom nog niet slecht hoeft te zijn.
De stroken in de moeren waren voor mij echt tof. Als je, zoals ik, een slechte dag hebt, kun je daar nog je plan trekken. En voor de mannen in vorm, die kunnen zich eens goed laten gaan.
Voor de parcoursbouwer: 't was dik in orde. =D> =D>
noutje
Mountainbiker

Post by noutje »

Deze was inderdaad iets minder dan de vorige maar dat was te denken na een vernieuwing in bestuur
Ben er naartoe gegaan zonder vooroordelen en dat is mischien de reden waarom ik er toch van genoten heb :wink:
Een minpuntje vond ik de bepijling maar voor de rest niks om over te zagen
Wie deze tocht vergelijkt met de vorige edities moet eens denken
:wink: :wink: zouden jullie kleren ook zo proper gesteken zijn als jullie vrouw het afgetrapt is :wink: :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

noutje wrote:Wie deze tocht vergelijkt met de vorige edities moet eens denken
:wink: :wink: zouden jullie kleren ook zo proper gestreken zijn als jullie vrouw het afgetrapt is :wink: :wink:
Neen, dat nu ook niet, maar ik zou dan niet meer zeggen dat ik getrouwd ben! :-D :-D :-D
Post Reply