Volgend jaar zien ze mij (en nog een pak bikers) hier niet meer terug.
03/05/08 Borsbeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dirty Bu$ter
- Mountainbiker
Post by Dirty Bu$ter »
Ik weet niet hoe dit bestempeld kan worden tot een goede mountainbike toer??
Het was meer baggeren door het slijk dan iets anders, en door een ophoping van modder in de banden op sommige stukken gewoon te voet moeten gaan.. 2,5 euro voor je materiaal omzeep te rijden vind ik er toch wat over..Er waren bij ons jonges die net van de Ardennen terug waren en die konden niet geloven door welke stukken je hier door moest ploeteren. De verwachting van deze toer lag precies veel te hoog.
- rubber-12
- Mountainbiker
Tja, dit moet toch over een ander parcours gaan.jovelo wrote:Het parcours ligt er goed bij,ondanks de zeer slechte weersomstandigheden deze week.
Veel modder de eerste 15 km, elke keer afstappen hing ferm mijn voeten uit.
Als ik niet met Maltje had afgesproken aan de bevoorrading had ik zelfs de 25 km afslag genomen.
Met andere banden had het waarschijnlijk beter gegaan, nu had ik er een droogweertoestand opsteken achter, geen schijn van kans op de modderige hellingen.
Daarna werd het stukken beter en leuk.
Bovenaan de steile afdaling toch maar snel beslist om de gemakkelijke weg te nemen.
Geen grote gemiddelden, mijn bikemaat zijn licht ging uit op het laatst
Uiteindelijk toch nog van genoten.
Bepijling OK, waarschuwingsborden aan gevaarlijke kruispunten mochten er meer zijn.
Bevoorrading in orde en een prima afspuitstand.
Bij mij zat Waimes nog een beetje in de benen. En als je dan een paar stroken zo moet ploeteren, dan heeft een mens al gauw geen zin meer. Toch de 75 km gebold. Hoewel rijden een groot woord is: de modder vrat echt energie en ik had eigenlijk verwacht er op een uurtje of drie vanaf te zijn. Bij de modderstroken in het laatste stuk had ik echt geen zin meer om me nog moe te maken.jovelo wrote:Het parcours ligt er goed bij,ondanks de zeer slechte weersomstandigheden deze week.
Buiten de - bij wijlen extreme - modder, kon ik deze tocht wel smaken: een paar mooie technische stukjes, een goede bevoorrading (allee, eigenlijk twee, en dan te zeggen dat die mensen van de tweede post daar een ganse dag gezeten hebben voor ocharme 30 passanten), propere (en warme) douches en een vriendelijk onthaal ...
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Vond het een zeer mooie tocht met de vele off-road
in het eerste deel zat er iets te veel modder stroken in vooral in het bos was geen doorkomen aan
vond het wel geestig dat men op gegeven moment kon kiezen makkelijk of moeilijk stuk had dan voor moeilijk stuk gekozen
en het was een leuk boske met smalle bos tracks op het laatst een kort stijl stukje afdaling.Ook vele veldwegelkes gehad & single tracks.de bevoorrading was prima dan hebben we nog een boske's gehad je kon weer kiezen tussen moeilijk of gemakkelijk deze keer het stijle stuk afdaling niet genomen
wat was me dat
.Er zaten dan ook wat tamelijke technische stukjes tussen
,de ondergrond had ook veel afwisseling drassig ,droog met de vele HM dat maakte voor mij ook een prima TT,had voor de 75 km gekozen,maar tijdens de rit bewust gekozen voor de 50 km die er uiteindelijk 53 km waren
en het was een leuk boske met smalle bos tracks op het laatst een kort stijl stukje afdaling.Ook vele veldwegelkes gehad & single tracks.de bevoorrading was prima dan hebben we nog een boske's gehad je kon weer kiezen tussen moeilijk of gemakkelijk deze keer het stijle stuk afdaling niet genomen
Dat was goed gezien. Eigenlijk vond ik die moeilijke stukken zo moeilijk niet, maar ik kan me voorstellen dat mensen die maar af en toe een toertje doen op zulke stroken beginnen te flippen, met de nodige ongevallen van dien.den mountenbiker wrote:... vond het wel geestig dat men op gegeven moment kon kiezen makkelijk of moeilijk stuk had dan voor moeilijk stuk gekozen
- Magi
- Mountainbiker
- Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!
ook deze morgen gestart met de bedoeling er 75 te rijden, makkers
zijn nog niet genoeg in conditie dus de 50km maar.
je kan altijd wat minder tevreden zijn
, modder, geen modder, te zwaar,
te gemakkelijk, te veel baan, te weinig baan,
kan me niet voorstellen dat er in de ardennen of op andere lokaties geen modderige stroken liggen, ok eerste 15 km waren goed modderig, ook ik heb efkes gesakkerd, maar voor de rest vond ik het best te doen, met een beetje conditie!
heb al meerdere keren in deze streek gereden, eerste maal hier en aangenaam verrast, andere paden gereden anders dan vorige mtb-tochten in de streek,
gratis fietsstalling, goeie afspuitplaatsen,mij hoor je niet klagen,
zal misschien aan mij liggen, maat was ook een beetje aan 't sakkeren, maar rijdt lieven droog,zijn tijd komt nog,
vond het in ieder geval een goeie tocht om wat conditie op te bouwen,
tot de volgende
zijn nog niet genoeg in conditie dus de 50km maar.
je kan altijd wat minder tevreden zijn
te gemakkelijk, te veel baan, te weinig baan,
kan me niet voorstellen dat er in de ardennen of op andere lokaties geen modderige stroken liggen, ok eerste 15 km waren goed modderig, ook ik heb efkes gesakkerd, maar voor de rest vond ik het best te doen, met een beetje conditie!
heb al meerdere keren in deze streek gereden, eerste maal hier en aangenaam verrast, andere paden gereden anders dan vorige mtb-tochten in de streek,
gratis fietsstalling, goeie afspuitplaatsen,mij hoor je niet klagen,
zal misschien aan mij liggen, maat was ook een beetje aan 't sakkeren, maar rijdt lieven droog,zijn tijd komt nog,
vond het in ieder geval een goeie tocht om wat conditie op te bouwen,
tot de volgende
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Jawadde,dat was er enen die kon tellen,in de zomer althans!
Na een weekje in droge stoffige omstandigheden over de grenzen heen,
viel ik bijna van het verschieten van mijn fietske bij de eerste baggerstroken!
Wat kan een dagje moessonregen toch teweegbrengen in ons Vlaamse kikkerlandje!!?
De overigens erg mooie bospassages werden herschapen tot baggerstroken waar het alleen met
een goede winterband misschien tot een goede poging kwam om hier probleemloos door te sturen?
Mij lukte het in ieder geval niet met een michelin-dry voor-, en achter de RR van Swalbe!
Resultaat;na een uurtje welgeteld 17.5 km op de teller,maar geen onnodige risico's genomen en meermaals afgestapt!
Organisatie werd genoodzaakt het moeilijkste stuk af te sluiten nadat er iemand hier een sleutelbeen-breuk opliep!
Nadien werd alles wat meer berijdbaar en kon het gemiddelde nog flink wat naar omhoog!
Toch bleven er de ganse tocht moeilijke passages,zwaar lopende wegels op ons afkomen!
De vele(smallere) doorgangen tussen de pinnekes-draden bleven uiterste aandacht en koncentratie eisen!
Hier een slipper op snelheid maken kan zware gevolgen hebben,je wordt dan als het ware gefilleerd!
Meermaals de bike ontdaan van flink wat modder,nog een geluk dat ik met mijn winterse modderbike ben!
Maar de zomerwielen en dito banden,vonden dit niet zo prettigge omstandigheden!
2Goede bevooradingen waar het o zo kalm was en waar we aan de tweede de ketting wat konden bijsmeren!
Na een goede 75 km en bijna 4 uur binnengerold
,moe en voldaan huiswaarts zonder nog een poging te doen
om Zottegem er vandaag nog als extraatje bij te nemen!
Collega herders vandaag hier niet te bespeuren,ofwel hebben ze heel vroeg en rap gereden?
Bepijling:7/10 wegens enkele malen verkeerd of twijfel!
Bevoorading;8/10
Parcours:8/10 off-roadgehalte van 70% schat ik
Afspuit;9/10
Douches;niet gevonden
Volgend jaar;ik weet het nog niet want er waren teveel tochten in O-vl vandaag!
Na een weekje in droge stoffige omstandigheden over de grenzen heen,
viel ik bijna van het verschieten van mijn fietske bij de eerste baggerstroken!
Wat kan een dagje moessonregen toch teweegbrengen in ons Vlaamse kikkerlandje!!?
De overigens erg mooie bospassages werden herschapen tot baggerstroken waar het alleen met
een goede winterband misschien tot een goede poging kwam om hier probleemloos door te sturen?
Mij lukte het in ieder geval niet met een michelin-dry voor-, en achter de RR van Swalbe!
Resultaat;na een uurtje welgeteld 17.5 km op de teller,maar geen onnodige risico's genomen en meermaals afgestapt!
Organisatie werd genoodzaakt het moeilijkste stuk af te sluiten nadat er iemand hier een sleutelbeen-breuk opliep!
Nadien werd alles wat meer berijdbaar en kon het gemiddelde nog flink wat naar omhoog!
Toch bleven er de ganse tocht moeilijke passages,zwaar lopende wegels op ons afkomen!
De vele(smallere) doorgangen tussen de pinnekes-draden bleven uiterste aandacht en koncentratie eisen!
Hier een slipper op snelheid maken kan zware gevolgen hebben,je wordt dan als het ware gefilleerd!
Meermaals de bike ontdaan van flink wat modder,nog een geluk dat ik met mijn winterse modderbike ben!
Maar de zomerwielen en dito banden,vonden dit niet zo prettigge omstandigheden!
2Goede bevooradingen waar het o zo kalm was en waar we aan de tweede de ketting wat konden bijsmeren!
Na een goede 75 km en bijna 4 uur binnengerold
om Zottegem er vandaag nog als extraatje bij te nemen!
Collega herders vandaag hier niet te bespeuren,ofwel hebben ze heel vroeg en rap gereden?
Bepijling:7/10 wegens enkele malen verkeerd of twijfel!
Bevoorading;8/10
Parcours:8/10 off-roadgehalte van 70% schat ik
Afspuit;9/10
Douches;niet gevonden
Volgend jaar;ik weet het nog niet want er waren teveel tochten in O-vl vandaag!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
[quote="zwiebertje"]
Douches;niet gevonden
die waren aan de afspuitstand aan de parking daar had je een voetbal pleintje
Douches;niet gevonden
die waren aan de afspuitstand aan de parking daar had je een voetbal pleintje
Gisteren ook gestart en vond dit parcours toch wel super geslaagd. Sommige stukken waren misschien wel zwaar en nt volledig bereidbaar, maar het fun gehalte van dit parcours compenseerde veel.
Bevoorrading ook in orde dus zeker tot volgend jaar.
En aan de lafaard die gisteren 2 krassen van 50 cm op mijn 2maand oude wagen heeft veroorzaakt. Tof ze.
Ik hoop dat je volgende week het zelfde tegen komt. 
Bevoorrading ook in orde dus zeker tot volgend jaar.
En aan de lafaard die gisteren 2 krassen van 50 cm op mijn 2maand oude wagen heeft veroorzaakt. Tof ze.