Ah ok, met een converter gpx to crs zoals op de Edge 305, ga ik ook zo doen.
Kan je als je een route maakt in mapsource die ook rechtstreeks naar de Edge 705 brengen. Of enkel crs als kruimelspoor van punten?
Verder, al iemand vlotte methode om ritten van de 705 rechtstreeks in mapsource te brengen? Het kopieren van de TCX file nr de GPX map helpt me niet verder, nog steeds files niet in mapsource gekregen waar dat bij de 305 echt vlot lukt zonder iets speciaal te doen.
Garmin edge 605-705
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ja, met een max van 200pnten...in gpx formaat.tsielio wrote:Ah ok, met een converter gpx to crs zoals op de Edge 305, ga ik ook zo doen.
Kan je als je een route maakt in mapsource die ook rechtstreeks naar de Edge 705 brengen. Of enkel crs als kruimelspoor van punten?
Verder, al iemand vlotte methode om ritten van de 705 rechtstreeks in mapsource te brengen? Het kopieren van de TCX file nr de GPX map helpt me niet verder, nog steeds files niet in mapsource gekregen waar dat bij de 305 echt vlot lukt zonder iets speciaal te doen.
Uit ervaring met de Edge 305 is de snelheidsmeting via gps niet echt geweldig te noemen.gianni motta wrote:Als ik dus een 705 zou nemen met een speed en cadans sensor,word de snelheid alleen door de sensor gemeten als het signaal zwak is.Dus....
Hoe nauwkeurig werkt de snelheid dan eigenlijk bij berekening door de gps?
groeten
gianni motta
Ik heb hem nog nooit weten overschakelen naar de snelheidssensor wanneer het signaal zwak was, volgens mij is dat pas wanneer het signaal volledig weg is wat bijna nooit gebeurt (tenzij ge in een tunnel ofzo rijd).
Pas als ik "gebruik van gps" uitschakel meet hij de snelheid/afstand via de sensor.
Er zou een optie moeten bijkomen dat je de snelheid via de sensor ophaald terwijl de gps toch ingeschakeld is voor navigatie, blijkbaar is 't één of 't ander.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Bij mij juist het omgekeerde , heb een polar CS200 en een Edge 305. Heb mijn snelheids/trapfrequentiesensor verkocht daar volledig overbodig. Als ik mijn tellers vergelijk aan de aankomst , staan ze zo goed als gelijk.Joriz wrote:Uit ervaring met de Edge 305 is de snelheidsmeting via gps niet echt geweldig te noemen.gianni motta wrote:Als ik dus een 705 zou nemen met een speed en cadans sensor,word de snelheid alleen door de sensor gemeten als het signaal zwak is.Dus....
Hoe nauwkeurig werkt de snelheid dan eigenlijk bij berekening door de gps?
groeten
gianni motta
Ik heb hem nog nooit weten overschakelen naar de snelheidssensor wanneer het signaal zwak was, volgens mij is dat pas wanneer het signaal volledig weg is wat bijna nooit gebeurt (tenzij ge in een tunnel ofzo rijd).
Pas als ik "gebruik van gps" uitschakel meet hij de snelheid/afstand via de sensor.
Er zou een optie moeten bijkomen dat je de snelheid via de sensor ophaald terwijl de gps toch ingeschakeld is voor navigatie, blijkbaar is 't één of 't ander.
Heel goede gpsmeting zelfs in dichte bossen.
Re: 705
Bedankt voor de tip. Ik zet gpx om naar tcx ipv. crs (gebruik hiervoor convertor op internet : http://www.gpsies.com.tram4 wrote:In Gpx formaat kan de 705 maar overweg met200pnt. Veel beter is de track om te zetten in crs formaat en te importeren met trainingcenter als koers. Je vind het dan terug onder koersen. Werkt primatsielio wrote:Zou ik ook graag weten! Net hetzelfde hier, maar met de windows versie van mapsource...carl wrote:Nu worden die wel weergegeven maar op een bepaald punt verbindt hij de track via een rechte lijn terug naar de start...(alsof ie de gehele route niet kan bevatten en dan maar halverwege de route 'vogelvluchtgewijs' inkort)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
In bobcat (de mapsource voor mac) blijkt de route wel volledig.
Werkt prima.
Blijf het wel vreemd vinden dat de gpx-file zo een beperking (max200pt)kent op de 705. Welke track is nu kleiner dan 200pt'n...
Carl, heb je dan geen beperking in punten en waar vind je je routes dan terug en hoe plaats je ze er in (heel veel vraagjes hecarl wrote:Bedankt voor de tip. Ik zet gpx om naar tcx ipv. crs (gebruik hiervoor convertor op internet : http://www.gpsies.com.tram4 wrote:In Gpx formaat kan de 705 maar overweg met200pnt. Veel beter is de track om te zetten in crs formaat en te importeren met trainingcenter als koers. Je vind het dan terug onder koersen. Werkt primatsielio wrote: Zou ik ook graag weten! Net hetzelfde hier, maar met de windows versie van mapsource...
Werkt prima.
Blijf het wel vreemd vinden dat de gpx-file zo een beperking (max200pt)kent op de 705. Welke track is nu kleiner dan 200pt'n...
Een paar interessante websites voor GPS gebruikers (en eigenlijk ook niet gebruikers).
www.bikeroutetoaster.com (hier kan je een rit maken en downloaden.
http://www.visivaworld.it/blog.php/tcx- ... m/download
Hier kan je TCX converter downloaden. Dit voor Mac OSX, Linux en Windows. Hiermee kan je het gpx bestand dat je maakte op de bikeroutetoaster openen. Je kan dan kiezen tussen de kaart ofwel de hoogtemeters. En dat is best interessant.
Op mijn eigen site een beetje uitleg. Mac gebruikers kunnen nog een (beperkte) bespreking lezen van Ascent. Dit programma is 10 keer beter dan hetgeen Garmin zelf maakt.
http://www.i-mac.be/Software/Garmin/index.html
www.bikeroutetoaster.com (hier kan je een rit maken en downloaden.
http://www.visivaworld.it/blog.php/tcx- ... m/download
Hier kan je TCX converter downloaden. Dit voor Mac OSX, Linux en Windows. Hiermee kan je het gpx bestand dat je maakte op de bikeroutetoaster openen. Je kan dan kiezen tussen de kaart ofwel de hoogtemeters. En dat is best interessant.
Op mijn eigen site een beetje uitleg. Mac gebruikers kunnen nog een (beperkte) bespreking lezen van Ascent. Dit programma is 10 keer beter dan hetgeen Garmin zelf maakt.
http://www.i-mac.be/Software/Garmin/index.html
Carl, heb je dan geen beperking in punten en waar vind je je routes dan terug en hoe plaats je ze er in (heel veel vraagjes he
Er zal wel ook een beperking in punten zijn maar die is een pak hoger.
Ik converteer gpx-files naar tcx via die gpsies-site en lees ze dan in in garmin trainigcenter, of beter nog in Ascent (geweldig programma voor op de mac )
De tcx-files kan je gewoon in je 'course' map stoppen van je edge. Ik heb zelfs een 2de map op de extra flash-kaart aangemaakt (zelfde naam) en de tcx bestanden die ik hier insteek herkent hij ook. (inlezen via training > koers rijden > bestand kiezen)
Ik heb wel gemerkt dat een tcx file die ik van een collega edge705 gebruiker via mail kreeg niet rechtstreeks kon plaatsen in mijn edge. Deze heb ik eerst moeten inlezen in garmin trainingcenter, er een course van maken met een nieuwe naam en die in mijn edge plaatsen. Ik vermoed dat dit alles iets te maken heeft met extenties en macOS...