03/05/08 SINT-MICHIELS-BRUGGE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De Brugse Bikers bestaan niet meer. Door interne strubbelingen is het tot een breuk gekomen. Een deel van de oud-leden probeerde dit evenement in elkaar te steken. Het was ook te verwachten dat het parkoer niet meer hetzelfde zou zijn, aangezien hun parkoerbouwer ermee ophield.boscrossertje wrote:rcours.
Willen de inrichters dus aub terugkeren naar het parcours van vorig jaar, met de talrijke privébosjes, het "bergske" in het bos,... Ik begrijp echt niet waarom ze het parcours veranderd hebben. Zoals het nu is, is het echt de moeite niet om daarvoor naar Brugge te komen.
Als voormalig voorzitter van de Brugse Bikers toch even een rechtzetting: de Brugse Bikers bestaan nog steeds, alleen zijn een aantal mensen uit het bestuur gegaan.i-Mac wrote:De Brugse Bikers bestaan niet meer. Door interne strubbelingen is het tot een breuk gekomen. Een deel van de oud-leden probeerde dit evenement in elkaar te steken. Het was ook te verwachten dat het parkoer niet meerboscrossertje wrote:rcours.
Willen de inrichters dus aub terugkeren naar het parcours van vorig jaar, met de talrijke privébosjes, het "bergske" in het bos,... Ik begrijp echt niet waarom ze het parcours veranderd hebben. Zoals het nu is, is het echt de moeite niet om daarvoor naar Brugge te komen.
hetzelfde zou zijn, aangezien hun parkoerbouwer ermee ophield.
De reacties die hiervoor zijn gegeven zullen wel de realiteit weergeven, en dat is voor mij persoonlijk een pijnlijke ervaring. Wat eens de beste TT's uit de omtrek waren dreigen volledig teloor te gaan...
Ik hou er dan ook aan alle partijen te vragen terug aan tafel te gaan zitten en de traditie van de Brugse Bossentocht in ere te herstellen.
Zo kunnen we hier in november met fierheid dit forum nalezen in de zekerheid dat, niettegenstaande misschien enkele kleine tekortkomingen, we de collega's - bikers een uitzonderlijke dag hebben bezorgd. Daar doen we het toch voor?
- sliekzebra
- Mountainbiker
Post by sliekzebra »
Ik woon net aan de Veemarkt en nu rond deze tijd is er nog redelijk veel volk. Met het mooi weer zullen er bikers zijn die voor de namiddag hebben gekozen.
Ik vond het geen uitdaging maar zoals eerder vermeld kunnen we gezien de omstandigheden in de club niet klagen. Het zal de volgende keer wel beter zijn.
Op naar volgende zondag in Hertsberghe
Ik vond het geen uitdaging maar zoals eerder vermeld kunnen we gezien de omstandigheden in de club niet klagen. Het zal de volgende keer wel beter zijn.
Op naar volgende zondag in Hertsberghe
- Moustache
- Kerstman
Alsteblieft mannen... ik wil hier gerust een paar Leffe's sponsoren om jullie lang genoeg rond de tafel te krijgen om alles eens uit te klappen.brubiker wrote:Ik hou er dan ook aan alle partijen te vragen terug aan tafel te gaan zitten en de traditie van de Brugse Bossentocht in ere te herstellen.
Zo kunnen we hier in november met fierheid dit forum nalezen in de zekerheid dat, niettegenstaande misschien enkele kleine tekortkomingen, we de collega's - bikers een uitzonderlijke dag hebben bezorgd. Daar doen we het toch voor?
Maar de rit is duidelijk mooier als iedereen van de oude garde van de Brugse Bikers meedoet. Nu was de organisatie voortreffelijk en het parcours niet echt je dat. Maar samen... dan kunnen de "brokken er weer afvliegen"
ALSTEBLIEF
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Hoi,
vandaag samen met Ivca, Witje, Kenny, Tobi en z'n pa aan deze rit
begonnen. Voordien ook eens het forum gelezen en we wisten dat we
de lat laag mochten leggen. Bij de start had Kenny er al 65 km opzittten
en wou nog eens met ons deze rit rijden. Als dit een parcours is van iemand
die het voor de eerste keer georganiseerd heeft, dan was dit toch nie
slecht voor z'n eerste keer... Wel jammer dat we dat mooi stukje
bos aan de roeiclub links hebben laten liggen (aan BMW garage). Misschien
ook op het einde aan de Gistelse steenweg da stukje prive van foreest
erin steken de volgende keer. Waarom zijn we aan de roeiclub langs
de vaart niet op het gras gaan rijden ipv het fietspad ? Oja, het prive stuk
van Bloemendale (na de vaart) is ook nieuw en misschien de volgende keer
vragen om in het bos van het Kasteel te rijden ??
Over de bepijling hadden we geen klagen maar dit is misschien omdat we de streek kennen.
Dus, aan de nieuwe parcoursbouwer doe op je gemak verder bouw langzaam stukje per stukje erbij
en het zal ook goed komen.
Aan alle clubleden of bestuur, als jullie een moderator zoeken om jullie
problemen op te lossen wil ik gerust eens helpen maar doe dit AUB niet op een internet forum.
Doe dit in alle rust, met roepen en scheeuwen en elkaar te verwijten raak je niet verder. Je toont alleen dan maar je ware aard.
Oja, voor ik het vergeet, op m'n Flickr site staat een afbeelding van het parcour en kan je in verschillende formaten bekijken.
vandaag samen met Ivca, Witje, Kenny, Tobi en z'n pa aan deze rit
begonnen. Voordien ook eens het forum gelezen en we wisten dat we
de lat laag mochten leggen. Bij de start had Kenny er al 65 km opzittten
en wou nog eens met ons deze rit rijden. Als dit een parcours is van iemand
die het voor de eerste keer georganiseerd heeft, dan was dit toch nie
slecht voor z'n eerste keer... Wel jammer dat we dat mooi stukje
bos aan de roeiclub links hebben laten liggen (aan BMW garage). Misschien
ook op het einde aan de Gistelse steenweg da stukje prive van foreest
erin steken de volgende keer. Waarom zijn we aan de roeiclub langs
de vaart niet op het gras gaan rijden ipv het fietspad ? Oja, het prive stuk
van Bloemendale (na de vaart) is ook nieuw en misschien de volgende keer
vragen om in het bos van het Kasteel te rijden ??
Over de bepijling hadden we geen klagen maar dit is misschien omdat we de streek kennen.
Dus, aan de nieuwe parcoursbouwer doe op je gemak verder bouw langzaam stukje per stukje erbij
en het zal ook goed komen.
Aan alle clubleden of bestuur, als jullie een moderator zoeken om jullie
problemen op te lossen wil ik gerust eens helpen maar doe dit AUB niet op een internet forum.
Doe dit in alle rust, met roepen en scheeuwen en elkaar te verwijten raak je niet verder. Je toont alleen dan maar je ware aard.
Oja, voor ik het vergeet, op m'n Flickr site staat een afbeelding van het parcour en kan je in verschillende formaten bekijken.
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
Heb de grote toer gereden en vond hem best wel te pruimen. Ik had in het begin wel wat moeite met de bepijling maar dat werd gaandeweg beter. behalve op het laatste stuk want omdat ik net dan goed aan het doorvlammen was reed ik bijna iedere keer de afslag voorbij. Ik heb de vorige edities nooit gereden en kan dan ook niet vergelijken. Bij de start had ik het idee dat het een redelijke easy rit zou worden, maar hier en daar mocht er toch best wel ferm getrapt worden, enkele modderige bosweggetjes en dat stuk door dat maisveld. Ik heb het eigenlijk redelijk op het gemak gedaan en genoten van het landschap, behalve dan de laatste 10 km. Als deze rit door één iemand is gemaakt en dan nog voor de eerste keer vind ik dat verre van slecht. Privé stukken willen rijden is één ding, toestemming krijgen daarvoor is iets anders.
Conclusie: geen al te lastige rit, uitstekend buffet op de stops en bepijling hier en daar voor verbetering vatbaar. Je hoort mij dus niet klagen
Conclusie: geen al te lastige rit, uitstekend buffet op de stops en bepijling hier en daar voor verbetering vatbaar. Je hoort mij dus niet klagen
Jammer dat een hoogstaande rit tot een gemiddelde toertocht werd herleid door interne problemen.
De bepijling mocht beter. Soms was het even zoeken welke richting men uit moest. De splitsing van de 37 en 55 mocht beter worden aangegeven. Zat daar ineens op de 37. Na een 5 -tal km teruggekeerd om de 55 verder te zetten
Voor het overige geen opmerkingen. De bevoorradingen en afspuitplaats waren in orde.
Laten we deze rit als een overgangsrit beschouwen en duimen dat de komende wintertocht het niveau zal halen van vorig jaar
De bepijling mocht beter. Soms was het even zoeken welke richting men uit moest. De splitsing van de 37 en 55 mocht beter worden aangegeven. Zat daar ineens op de 37. Na een 5 -tal km teruggekeerd om de 55 verder te zetten
Voor het overige geen opmerkingen. De bevoorradingen en afspuitplaats waren in orde.
Laten we deze rit als een overgangsrit beschouwen en duimen dat de komende wintertocht het niveau zal halen van vorig jaar