Les cimes de Waimes 01/05/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Superkrisser wrote:Waimes was altijd al één van mijn favoriete parcours en nu met het mooie weer was het dubbel genieten. 'K had dan ook nog een erg goede dag waardoor ik als vierde geëindigd ben, na drie profs. 'K heb er op gelet om toch ook af en toe eens rond me te kijken en te genieten van die prachtige streek.

Bedankt aan alle tochtrijders om ons (de competitiebeesten) zo hard aan te moedigen. De sfeer is op zo'n evenementen altijd super. Bikers onder elkaar he...
Alé, SUPERkrisser, nen dikke proficiat!
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

De tt gedaan en ik vond het prachtig. Alleen ben ook ik verkeerd gereden door de rood-witte pijltjes (met daarop Cimes de Waimes vtt!!!) te volgen. Pas na 16 km rijders tegengekomen die er al 6 haden opzitten van het echte parcours en die dan maar gevolgd.

Uiteindelijk 82 km op de teller met 15,6 avs.

Het stuk tussen de twee bevoorradingen was wel echt bikeplezier/afzien. De klimmen geraakte ik overal naar boven, maar ik heb toch een paar keer met een afdaling even voet aan de grond moeten zetten.

Het weer zat mee (behalve die ene hagelbui), overal een goede sfeer en dat parcours : ik voel al die wortelpaden nog in mijn schouderbladen
Deefke
Mountainbiker

Post by Deefke »

laagvlieger wrote:Aan de warche heb ik een duik genomen in het water, er was rechts een brug ma ik wou rapper zijn , ja dag JAN. #-o er stond ne man of 8op de brug dus als er iemand da gezien heeft van hier op forum laat iets weten hé.
Heb gisteren je stunt gezien aan de Warche, ik was één van die mannen op de brug. Goed geprobeerd =D> en het zorgde toch ook voor een beetje afleiding tijdens de zware "dag van de arbeid". Zal wel frisjes geweest zijn nadien denk ik.
Het was de eerste keer dat ik de Cimes reed en deze is voor herhaling vatbaar. Na 5 uur en 7 minuten aangekomen als 384ste. De laatste 7 km nog voor 5 minuten moeten stoppen door krampen en rechter been die blokeerde :oops: . Waarschijnlijk iets teveel gegeven in het begin en op Ovafit ook teveel energie eruit geperst. Ondanks dit mij goed geamusseerd, schitterend parcours met vele wortels en technische stukken, goede bevoorrading, om de twee kilometer een bord met de afstand en een noodnummer, warme douches,... Mijn bonnetje voor mijn pasta wel kwijt gespeeld. De honger dan maar gestild met een rcovery en een energy reep dat ik nog over had.
volgende week misschien de ardennes trophy in La Reid, we zien nog. Ligt nu ook niet bij de deur.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@Deefke had jij een tenue aan met blauw en grijs met ne makker bij u. Heb bij nog 2mannen gestaan aan de finish die da ook gezien hadden en hebben lang in mekaars buurt gereden.Ga ook misschien rijden in Theux voor de 1ste x
Powerlink
Mountainbiker

Post by Powerlink »

Dat was weer genieten in Waimes, de thuisblijvers hadden ongelijk :-D .
Schitterend parcours, mooie technische stukken en dito afdalingen. Goede organisatie, alles was top. Chapeau =D> =D>

OK, één groot minpunt dan [-X , ik erger mijn eigen dood aan het vuil dat blijkbaar onderweg achtergelaten moet worden (wikkels van energierepen,powergels enz. enz.)
Als we komende jaren nog willen blijven genieten van onze sport/hobby en rijden in dit soort gebieden moeten we vooral zo doorgaan. Schijnt nogal moeilijk te zijn om je afval achter in je shirt te stoppen en na aankomst weg te gooien in de afvalbak.
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Groot gelijk Powerlink. Gisteren ook weer regelmatig wikkels en lege gellekes tegengekomen op het parcours. Viezerikken zijn het. Afval en kapotte banden neem je mee en dump je in een vuilbak!
Voor de rest gisteren in alle rust genoten van een schitterend parcours.
Vertrokken voor de TT van 70 km rond 8.45 en pas na 35 km ingehaald door Thijs Al. We dachten dat er nu wel een heel peleton ging volgen, maar toen lagen de posities redelijk ver uit elkaar. Steeds netjes opzij gaan staan en uit het beste spoor blijven zodat we die gasten zeker niet hinderden. Af en toe nog wat aanmoedigen en voor mij en mijne maat was 't feest. Gene stress, lekkere bevoorradingen, goede afpijlingen met km aanduiding, een machtig parcours en op de eerste rij fietsen tijdens de chrono. :drunk: .
Ik heb er alleen een zeer zitvlak en een zere rug aan overgehouden. Die wortels zijn vreselijk voor mij en mijn Scale. Ik zal toch nog eens mijne Genius MC terug in elkaar moeten steken voor dit soort marathons.
Volgend jaar staan we hier zeker terug.
Deefke
Mountainbiker

Post by Deefke »

laagvlieger wrote:@Deefke had jij een tenue aan met blauw en grijs met ne makker bij u. Heb bij nog 2mannen gestaan aan de finish die da ook gezien hadden en hebben lang in mekaars buurt gereden.Ga ook misschien rijden in Theux voor de 1ste x
Dag laagvlieger, ik had een zwart tenue met witte strepen op de shirt aan van rockrider met een rode camelbak.
Theux wordt twijfelachtig voor mij. Heb pijn in achterkant van de rechter knie :cry: . Naweeën van de krampen in de laatste 5 km denk ik. Ik ga morgen een rustig toertje doen en we zien wel wat het geeft.
Alvast veel succes in Theux.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Vedette wrote: Voor de rest gisteren in alle rust genoten van een schitterend parcours.
Vertrokken voor de TT van 70 km rond 8.45 en pas na 35 km ingehaald door Thijs Al. We dachten dat er nu wel een heel peleton ging volgen, maar toen lagen de posities redelijk ver uit elkaar. Steeds netjes opzij gaan staan en uit het beste spoor blijven zodat we die gasten zeker niet hinderden. Af en toe nog wat aanmoedigen en voor mij en mijne maat was 't feest. Gene stress, lekkere bevoorradingen, goede afpijlingen met km aanduiding, een machtig parcours en op de eerste rij fietsen tijdens de chrono. :drunk: .
Ik heb er alleen een zeer zitvlak en een zere rug aan overgehouden. Die wortels zijn vreselijk voor mij en mijn Scale. Ik zal toch nog eens mijne Genius MC terug in elkaar moeten steken voor dit soort marathons.
Volgend jaar staan we hier zeker terug.
Aha, vandaar de grote letters "vedette" op jouw camionette :-)
Ik stond naast jullie geparkeerd en we hebben nog een beetje staan kletsen. Yep, schone dag daar in Waimes. Er mogen er nog meer volgen van die dagen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Als je de uitslagen van 2006 en 2008 vergelijkt dan zie je wat voor impact de staat van het parcours op de snelheid heeft :
Gerben De Knegt in 2006 tweede met 19,85 gemiddeld / in 2008 derde met 24,14 gem. Ik had toen de supersonische snelheid van 14,65 km/u, ook nooit eerder gebeurd.
Volgend jaar probeer ik er weer bij te zijn (als ik niet opnieuw het grandioze idee krijg om TE VOET aan de Ninglinspo mijn bovenarm te versplinteren). Ik wil deze schitterende marathon ook wel eens betwisten op een "snel" parcours.
Post Reply