Onregelmatige kniepijn!

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

De kniepijn is bij mij volledig verholpen! Sinds dat ik mij heb laten opmeten bij een fietsenmaker en mijn schoenplaatjes een goeie centimeter verplaatst heeft.

De druk op mijn knie is nu veel minder en wordt dus minder belast waardoor de pijn verdwenen is.

Is eigenlijk maar een kleinigheid dat diende te gebeuren maar had grote gevolgen!

Kan me nu eindelijk weer ten volle geven! =D> =D> =D>
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

schoenplaatjes naar achter gezet dus.
1cm is erg veel... maar waarschijnlijk stonden ze eerst helemaal vooraan gemonteerd....
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Kan het daar bij mij ook aaliggen? Ik heb terug hevige kniepijn. Men zadel staat denk ik goed van hoogte en het staat ook genoeg naar achter. Maar nog steeds die pijn. Men vriend denkt dat het gewoon die pees is die moet versterkt worden, hij zei dat een pees 5x meer tijd nodig heeft dan een spier om te versterken.
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Sunn xtreme wrote:schoenplaatjes naar achter gezet dus.
1cm is erg veel... maar waarschijnlijk stonden ze eerst helemaal vooraan gemonteerd....
Inderdaad :roll: :roll:
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik ben gisteren is langs men lbs geweest en hij zei dat het waarschijnlijk tendinitis is. Hij heeft er vroeger ook last van gehad (hij was een wegrenner), hij zei dat het enige dat kan helpen rust is. Is dit waar? Ik heb ook mij al laten vertellen dat ik gewoon krachttrainig moet doen (squatten). Hij zei dat het waarschijnlijk komt door dat ik van bijna niets naar meer dan 10u training per week ben gegaan en dat dit zich nu wreekt.

Wat kan ik er echt aan doen? Men zadel enz staat goed. Ik heb vandaag terug gerust maar morgen wil ik terug gaan trainen. Ik zou graag volgende week Ronse rijden daarmee. Voor ik ga trainen moest ik spieropwarmende oefeningen doen. Maar welke?

Alvast bedankt. Ruben
Ti AliVe
Mountainbiker

Post by Ti AliVe »

Misschien een beetje off topic.Gezien velen onder jullie spieren,pezen en/of benen problemen hebben is stretching eens te overwegen.Een beetje stretchen,dan wat losrijden en nadien opbouwen tot full speed gevolgd door een cooling down,zijnde terug losrijden,is aan te bevelen.Een lichaam heeft tijd nodig om optimaal te functioneren.Hieronder enkele oefeningen zoals ik ze vroeger bij het lopen ook altijd deed.Zie ook info van Sunn xtreme.Greetz.
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondspo ... ietsen.htm
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

deze oefeningen zijn ook interessant... vooral voor de buitenkant van het been (ik heb momenteel last van itbs... :cry: )

eerste 30sec van filmpje wel overslaan... (intro)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Putteke wrote:Ik ben gisteren is langs men lbs geweest en hij zei dat het waarschijnlijk tendinitis is. Hij heeft er vroeger ook last van gehad (hij was een wegrenner), hij zei dat het enige dat kan helpen rust is. Is dit waar? Ik heb ook mij al laten vertellen dat ik gewoon krachttrainig moet doen (squatten). Hij zei dat het waarschijnlijk komt door dat ik van bijna niets naar meer dan 10u training per week ben gegaan en dat dit zich nu wreekt.

Wat kan ik er echt aan doen? Men zadel enz staat goed. Ik heb vandaag terug gerust maar morgen wil ik terug gaan trainen. Ik zou graag volgende week Ronse rijden daarmee. Voor ik ga trainen moest ik spieropwarmende oefeningen doen. Maar welke?

Alvast bedankt. Ruben

en waar nu pijn aan de knie??
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Nog steeds links boven de knieschijf. Op die pees, want als ik duw doet het pijn. Ook kan ik geen 2 trappen tegelijk nemen. Vandaag was ik terug wat gaan losrijden maar het doet echt pijn. Is rusten echt de enige manier? Ik zou graag volgende week meedoen in ronse maar als ik niet kan trainen dan ga ik daar niet veel kunnen gaan doen. :-?
Timmo6
Mountainbiker

Post by Timmo6 »

het is nu toch al enkele weken bezig en zoals eerder al verschillende malen aangehaald is gaat het waarschijnlijk om een tendinitis of om een tendinose van de aanhechting van je bovenbeenspier vermoedelijk te wijten aan overbelasting, dus er zijn een paar dingen die je in acht moet nemen:
1. NIET MEER trainen met pijn (dus wel zonder pijn indien mogelijk)
2. stretchen van de spier (voorzichtig want ze is beschadigd)
3. eventueel al diepe dwarse frikties laten uitvoeren
4. als beter dan zeeeeer geleidelijk terug opbouwen
Post Reply