01/05/2008 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

mtbkris wrote:Zijn dat de trapjes van de rode berg niet?
Zaten ook in Poperinge 07' met wat ongelukjes want die zyn idd wat tricky :evil:

Ik ben nu geen semi-pro, maar daar reed ik toch gewoon simpelweg naar beneden hoor. Soms de zijkant kiezen, soms jumpen, maar je kan het hele traject rustig rijden. Gewoon niet te snel willen zijn... :bounce:
ojee, 'k moet precies nog veel leren... toch blijf ik het straf vinden, iedere trede was amper een goede halve bike breed en het verval daarna toch meestal 50 cm. en het waren er nogal veel. links ernaast kon niet en rechts hmm...dat was amper een bandje breed. Ik denk 1x slecht inschatten en je komt daar erg lelijk ten val.In ieder geval voor degene die het kunnen chapeau! =D> =D>[/quote]

is dat bij de robot in ? smal paadj met veel trappen[/quote]

Geen idee eigenlijk, je moest een weg oversteken en het was precies achterom een winkel of zo. Achter dat huis was het direkt rechts naar beneden. Het was inderdaad nogal smal en het waren forse treden, het ging redelijk stijf bergaf en het paadje boog geleidelijk naar links[/quote][/quote]

ja dat zullen die befaamde trapkes geweest zijn achter de robot

ge steekt de baan over en rijd links van de winkel naar achteren en daar komde die dan tegen

heb deze al vaak gereden wanneer we zomaar eens vo de fun naar de rodeberg afzakken en ben er al iedere keer vlot vangeraakt (telkens vlotter en vlotter kzal mogen beginnen opletten daar)

wel 1x ne maat van mij die vo de eerste keer meeging daar overkop zien vliegen aan het 2e trapke dus toch opletten ni te geweldig zijn
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

uncle sam wrote:En 2de les: zorg daje een juiste pomp mee hebt die past op u binneband =D>
Ge moet nu ook nie al mijn vuile was buiten hangen é :evil:
Nog eens bedankt om te helpen en ook aan de andere biker die bij ons is gestopt.
Bij deze heb ik ook eens een nieuwe binnenband gestoken int veld 8)
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

AMG wrote:
Big One wrote:
tram4 wrote:Samen met AMG en Roeselorenaore de langen gereden en genoten van het begin tot het einde. In het doorgaan maakte de wind het lastig in het terugkeren was het het natte parcour. Onderweg nog een ketting hesteld boven op de kemmel van een onfortuinlijke. Prima gewerkt mannen =D> =D> =D> =D> Ook een proficiat aan mn companen 1 van 15 oei 16 en een van 17 en de 125km goed doorstaan =D> =D>
See you
16 sedert maandag zeker?
Hoe raad je het...
Allee vooruit, proviciat :-D
Ijndelijk een leeftijdsgenootj opt forum

:-D
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Heb mijn companen moeten laten gaan na 80 km, dan nog eens een zestal kilometer verkeerd gereden.
Regen en wind op mijn dak dat het geen naam had.

Kortom afgezien gelijk de beesten, vond de extra lus op de 117km niet veel soeps, had ze beter niet genomen want net daar misreden.

Binnengekomen met 132 km - 20.8 avs en purperen benen
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Was afgekomen om de 54 km te rijden maar uiteindelijk zijn het er 75 geworden. Bij de splitsing voor de extra lus van de 117 km zijn we net zoals anderen van dit forum ook rechtdoor gereden. Na het afwerken van die extra lus zijn we nog eens naar de pijlen gaan kijken van die splitsing en hoe is het nu mogelijk dat we daar rechtdoor gereden zijn want in het groot staat er dat we naar links moesten.

Al bij al, ik heb echt genoten van deze tocht. Goede organisatie, ruime parking, goede bevoorradingen en warme douches. Wat wil ne mens nog meer.

Volgend jaar zou ik wel eens de 93 willen rijden.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Soms krijgt men 10% extra in de zomer solden, dit was nu echt wel onze bedoeling niet. Gewoon een misrekening door mij in het samentellen van de verschillende afstanden zodat wie op de 68, 93 en 117 km zat een zestal km extra onder zijn wielen geschoven kreeg, voor wie er dan al beetje door zit kan dat natuurlijk extra wegen, zal volgend jaar m’n telraam weer gebruiken.

Terug waren buurtbewoners of ander plezante gasten weer op pad om vooral rond Dikkebus en Zillebeke de pijlen te verwijderen, maar onze controleurs waren zeer vroeg op pad om dit terug in orde te zetten en deden er meermaals controle zodat praktisch nergens kom misreden worden.

In totaal kregen we 899 deelnemers aan de start van deze editie van de Fronttoer Classic, dank aan alle aanwezigen.
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

twas weer een geslaagde happening!
doe zo voort!
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Prachtige tocht =D> =D> , daar kunnen we kort over zijn. Ieper is op dat vlak altijd in orde!
Toch enkele bemerkingen:
  • het is altijd interessant als er na de splitsing nog eens aangeduid staat op welke afstand men zich bevindt. Na de bevoorrading lag er een splitsing op een onverhard naar beneden, daar stond dan het bord met de splitsingen. Er stond zoveel op het bord, dat ik nauwelijks gezien had welke richting ik uit was; en stoppen is dan ook geen optie als men net lekker naar beneden aan het 'sjeezen' is ... Na enkele km's dan toch kunnen vragen aan enkele bikers die ik inhaalde op welke afstand ik me bevond.
  • Aan de finish bleek de totale afstand (weeral!) eens een pak meer te zijn dan aangeduid. Na Pittem vorige week waar ik aan de finish 8 km meer had dan aangeduid, had ik in Ieper 59 km op de teller ipv 54 km. Ofwel lukt het de organisatoren maar niet om de correcte afstanden op te geven bij vertrek, ofwel moet ik mijne kilometriek toch eens gaan nazien. Aan de commentaren in dit forum te zien, zijn er echter meerdere personen die meer km's hadden aan de finish.
Bepijling was dik in orde, pijltjes heel duidelijk. Bevoorradingen eveneens dik in orde.

Tot volgend jaar!
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Langs Dikkebuvijver stond iemand foto's te nemen, zijn deze ergens terug te vinden?
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

wat een geleuter voor die paar km meer doe zoals ik en rij toertochten zonder km teller dan merk je daar niets van.
Post Reply