le Wissantaise 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

de skerpen wrote:Wist niet dat het daar al zoveel geregend had , denk da de meteo toch niet altijd correct is :-?
Wij hebben overnacht op de weide in Wissant in onze motorhome en zijn een paar keer wakker worden van de felle regen en hagelstenen. Ik denk dat het meer dan 3 uur goed doorgeregend heeft. In de vroege morgen is het dan overgegaan in buien.

Ik heb eerlijk gezegd lang getwijfeld om te starten omdat slijktochten niet echt mijn specialiteit zijn #-o
Uiteindelijk mezelf overtuigd om dan maar de korste afstand te doen.
Al bij al goed meegevallen buiten een onzachte landing waarbij mijn knie door de beenbeschermer kwam loeren.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Gisteren ook met drie leden van de club afgezakt naar Wissant. Voor mij de eerste keer en tzal niet de laatste keer zijn. Een schitterende tocht, die jammerlijk startte in minneur door de regen. Maar na een goeie 30 km kwam Lora,de zon, tevoorschijn en konden we volop genieten van het prachtige landschap. We waren gekomen voor minumum de 70 km en hebben deze dan ook probleemloos afgebold, al was het op het laatste toch wel opletten geblazen door de versleten remmen.
Groeties
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Ik heb gisteren ook deze tocht gereden met bertenfocus en collega.
Het parkoer lag er slecht bij maar het was toch genieten dankzij het mooie landschap en de snelle afdalingen.
Aangekomen met 53km op de teller,ik had wel nog een beetje jus over in de benen maar ik had wat last met de mechaniek.
GEEN achterrem meer,chainsuck en last met de achterderailleur.

Volgend jaar zeker terug maar liefst vanaf het begin met het zonnetje.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

kenny wrote:Aan de cowboy voorgesteld om een singlespeed van zijne velo te maken maar hij nam liever de bus terug naar de start.
Ja met een single-speed zou ik zo'n parcour in deze omstandigheden ook niet vervolgen zijn. Wijs besluit.
En heeft je pa dan toch de 90 niet uitgereden? Aan de 1ste bevoorrading was hij daar nochtans rotsvast van overtuigd. :-) "hoe vettiger, hoe prettiger" klonk de leuze.

De wissantaise was idd zwaar dit jaar maar k'heb mij reuze geamuseerd.

De materiaalpech is volgens mij niet alleen te danken aan het slechte weer maar grotendeels aan onderhoud en techniek. Als je bergop recht op je pedalen staat te stoempen terwijl je ketting blokkeerd vraag je gewoon om een gebroken pat en/of derailleur. De meeste zullen het niet willen toegeven maar op die klim heb ik twee zo'n gevallen gezien. Beide patten in stukken en boven aangekomen stonden ze te janken dat ze nochtans niks abnormaal hadden gedaan. #-o
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Gisterenmorgen om 6u vertrokken met een opkomend zonnetje die begon te steken als we de Franse grens naderden,maar eenmaal de grens over.... #-o .zwarte hemel met ne sluizenmeester die zijn deuren niet kon gesloten houden.
Was op alles voorzien :lol: :licht gekleed maar in de camelback waterdichte kousen en handschoenen en regenvest, en bij aankomst deze aangetrokken.Resultaat:geen koude handen en voeten!! :bounce: :bounce:

Samen met Cp,Traxer,hanzi,K20 en Lichterveldenaere vertrokken(KP was al weg...) om "doserend" de prachtige streek te "beglijden". =P~

Mij super geamuseerd op den tocht,leuke beklimmingskes en genieten van de mooie vergezichten.

Gelukkig geen miserie gehad met materiaal,want in zo'n weer is dat geen pretje. :evil:

Na de rit nog ons buikje gaan vullen en wandelingske gedaan en daarna tevreden huiswaarts.

Zeker de verplaatsing waard en deze zomer eens terug om er de streek nog beter te kennen,met het zonnetje boven ons kopke.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

nebraz M/30j. wrote:
kenny wrote:Aan de cowboy voorgesteld om een singlespeed van zijne velo te maken maar hij nam liever de bus terug naar de start.
Ja met een single-speed zou ik zo'n parcour in deze omstandigheden ook niet vervolgen zijn. Wijs besluit.
En heeft je pa dan toch de 90 niet uitgereden? Aan de 1ste bevoorrading was hij daar nochtans rotsvast van overtuigd. :-) "hoe vettiger, hoe prettiger" klonk de leuze.

De wissantaise was idd zwaar dit jaar maar k'heb mij reuze geamuseerd.

De materiaalpech is volgens mij niet alleen te danken aan het slechte weer maar grotendeels aan onderhoud en techniek. Als je bergop recht op je pedalen staat te stoempen terwijl je ketting blokkeerd vraag je gewoon om een gebroken pat en/of derailleur. De meeste zullen het niet willen toegeven maar op die klim heb ik twee zo'n gevallen gezien. Beide patten in stukken en boven aangekomen stonden ze te janken dat ze nochtans niks abnormaal hadden gedaan. #-o
onderzoek van de bike gisterenavond leerde mij dat door een of andere reden mijne derailleur in mijn achterwiel geslagen is. 'k Vraag mij wel af hoe krijgt ge ne derailleur tussen uw spaken? stond perfect afgesteld en was nog maar 3 maanden oud.
Betreffende de singelspeed: 'k heb dit reeds 2x toegepast om ne tocht te kunnen uitrijden, maar t'is verre van ideaal.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

nochtans 2 echte singlespeed rijders tegengekomen. Die gasten reden ook overal op. Ik ga dat vroeg of laat toch ook eens proberen.

@Nebraz: Mijn pa heeft moeten werken tot 2u s'morgens, hij was zelfs nooit van plan om de 90 te rijden. Die heeft hij wel vorig jaar gedaan maar dit jaar had hij de 70 op het oog op voorwaarde dat het stopte met regenen. Wat dus gebeurde bij de splitsing 50-rest.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

De glijpartijen staan op film. Kort filmke deze keer. www.deforumbikers.be klik op 'filmkes'. Te bekijken in 'streaming' of te downloaden in DIVX. :wink:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Traxer wrote:De glijpartijen staan op film. Kort filmke deze keer. www.deforumbikers.be klik op 'filmkes'. Te bekijken in 'streaming' of te downloaden in DIVX. :wink:

:bounce: :bounce: :bounce: =D> =D> =D> ne hele langspeelfilm met ikke in de hoofdrol.... :bounce: :bounce: :bounce: =D> =D>
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

aah ier staat dien topic van Wissant #-o ... Men fietske heeft er precies nie veel deugd van gehad dienen dag... Ik daarentegen: leuk modderbadje en gratis facepeeling gekregen (tis mei, kga men zomerbandekes eens terug opleggen, wiiiiiiiiiiii)... En 's avonds heeft men lief me schoongespoten met de lanse O:) ... Volgend jaar weer, maar dan droog en voe de 70 of 90... Aja, bij deze ook dank aan de mensen die een spotje op de cliffs van Dover gericht hadden, we konden het goed zien!
Post Reply