03/05/08 Borsbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Ik kom ook deze doen,hopelijk houd de rug zich gedeisd,want tis weer van datte zle :(
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Dat zyn er dan al 2 die starten(smiddags) met rugproblemen :-?

Daarom deze ipv Aischdalbike :cry:
jovelo
Mountainbiker

Post by jovelo »

Het parcours ligt er goed bij,ondanks de zeer slechte weersomstandigheden deze week.
Het wordt echt smullen voor de echte mtbikers.
Have fun.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

We komen ook eens af na het lezen van de route beschrijving is de keuze gemaakt klinkt veel belovend voor de 75 km =P~ start in de namiddag iets voor 13u 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

spijtig genoeg kan ik nie komen want den dezen moet werken de zaterdag en nog wel tot 14.00h
ik heb deze al es gereden en was dan op een zondag, het is echt een top TT met zeer schone en technishe stukken in.

Massini 8)
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Net terug van een zéér mooie tocht,alles dat er in moet zitten zat erin:singeltracks,op en afkes,morre,boerewegels,bos,etc... Da xc parcourke langs de E40 was toch wel heel plezant.Bevoorradingen in orde alsook de bepijling(toch weer verkeerd gereden :oops: ,ne km of drie erbij :lol: )
Toch niet te onderschatten deze tocht,juiste hm's heb ik niet maar ligt ergens rondt de 800 volgens de organisatie.
Alleen die singeltracks met aan weerszijden prikkeldraad geven mij nog altijd de piepers,met de modder erbij op deze plaatsen toch rustiger gebold.
Tot volgend jaar dan maar.
Ps:Die tocht met oranje pijlen,was dat Wortegem Petegem?
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Met acht van onze club aanwezig. Vreemd genoeg had nog niemand ooit deze tocht gereden.

De organisatie waarschuwde ons dat de eerste 15 km zeer modderig kunnen zijn. En dat we op de splitsing moeilijk/gemakkelijk zeker voor makkelijk moesten kiezen. De woorden kwamen me voor als ijdel geklap, maar we werden snel met onze neus op de feiten gedrukt

Er zaten stukken bij die niet te doen waren van de modder. In droge omstandigheden zou dit zeker haalbaar moeten zijn. Je houdt ervan of je houdt er niet van. Ik ben van de eerste categorie. Geen compromissen.

Waar ze de vele singletracks gehaald hebben in die streek is me nog een raadsel. Het parcours had een groot regiotour-gehalte van omgeving maar de passages waren veel technischer, mooier en smaller.

Het bosje ter hoogte van Cothem berg bijvoorbeeld werd vakkundig uitgemolken. De afdaling naar de oude trambaan kreeg het label moeilijk opgeplakt. Balsturig koos ik als enige deze optie. In feite werd elke berg uitgemolken langs alle kanten. Het percentage off-road was zeer hoog.

Ter hoogte van de sporthal van Erpe-Mere reden we een deel van het challenge parcours van onze club. De extreem steile afdaling tot aan de vijver was de gemakkelijke optie. :roll: Niet voor mietjes! Wij kozen voor de afdalingen en klimmetjes in het aanpalende bosje…Zeker ook niet van de poes.

Na 40 km samen gereden te hebben kwam er een spontane opsplitsing. We hadden dit zwaar onderschat door de modder in het begin en het dokkeren op de single –tracks. Het was vaak moeilijk, ja zelf een beetje tricky soms. Kon het strakke clubtempo vrij goed volgen, enkel de hellingen werden traag en geheel amechtig beklommen omwille van mijn gewicht...

We hadden blijkbaar het pijltje van de splitsing van de 75 km gemist zodat we uiteindelijk iets van een 51 km hadden gebold met een gemiddelde van iets van een 17 km/uur. De Garmin GPS noteerde exact 600 hoogtemeters.

Het was daarna nog gezellig nakaarten in de zon op het terras met een lekkere De Ryck. ( De lokale Herzeelse brouwerij heeft overigens vorige week in Amerika een prestigieuze bierprijs gewonnen genre die van West-Vleteren- dit geheel terzijde :wink: )

Voor mij was dit één van de mooiste tochten die ik de laatste jaren heb gereden in de streek. Absoluut een 5 sterren parcours. Te onthouden voor volgend jaar.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

jovelo wrote:Het parcours ligt er goed bij

#-o #-o #-o #-o

Daar denk ik en nog andere toch wel wat anders over.
Slijk is leuk,te voet gaan niet.
Toch een hele mooie 53km gebold.Op het einde was het licht wel uit maar ik ben heel tevreden met en 15,5km gemiddeld.
Hier komen we nog terug naar toe.
underworld
Mountainbiker

Post by underworld »

maltje wrote:
jovelo wrote:Het parcours ligt er goed bij

#-o #-o #-o #-o

Daar denk ik en nog andere toch wel wat anders over.
Slijk is leuk,te voet gaan niet.
Toch een hele mooie 53km gebold.Op het einde was het licht wel uit maar ik ben heel tevreden met en 15,5km gemiddeld.
Hier komen we nog terug naar toe.
inderdaad,sommige stukken kon je echt niet fietsen,zelfs niet als je prof bent denk ik....in ieder geval,was mn eerste keer dat ik deze rit deed,en kzal hem onthouden,toch wel een prachtige streek en de rit ook,kzat alleen steendood toen ik aankwam :-D goed uitgepijld ook trouwens,next year again =D>
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

toffe route,is meer een conditie training.
technish stelde deze route niet veel voor.

de bepijling was wel in orde,behalve twee kruispunten niets aangeduid,wel een beetje gevaarlijk :wink:
Post Reply