ojee, 'k moet precies nog veel leren... toch blijf ik het straf vinden, iedere trede was amper een goede halve bike breed en het verval daarna toch meestal 50 cm. en het waren er nogal veel. links ernaast kon niet en rechts hmm...dat was amper een bandje breed. Ik denk 1x slecht inschatten en je komt daar erg lelijk ten val.In ieder geval voor degene die het kunnen chapeau!Moustache wrote: Ik ben nu geen semi-pro, maar daar reed ik toch gewoon simpelweg naar beneden hoor. Soms de zijkant kiezen, soms jumpen, maar je kan het hele traject rustig rijden. Gewoon niet te snel willen zijn...
01/05/2008 Ieper
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
ik stond aan de 2e bevoorrading toen je zei dat je maandag verjaardeAMG wrote:Hoe raad je het...Big One wrote:16 sedert maandag zeker?tram4 wrote:Samen met AMG en Roeselorenaore de langen gereden en genoten van het begin tot het einde. In het doorgaan maakte de wind het lastig in het terugkeren was het het natte parcour. Onderweg nog een ketting hesteld boven op de kemmel van een onfortuinlijke. Prima gewerkt mannen![]()
![]()
![]()
Ook een proficiat aan mn companen 1 van 15 oei 16 en een van 17 en de 125km goed doorstaan
![]()
![]()
See you
Vandaag een prachtige tocht gereden. De 2de bevoorrading op het 97/117 km parcour moeten ze volgend jaar toch beter aanduiden want bijna niemand had de pijltjes gezien en moest terugkeren. Ik had ze iets te laat gezien. Gevolg ik stond daar met mijn grootste versnelling. Ik probeerde ze nog te verzetten maar kben op mijn knie gevallen omdat ik nog vast zat in mijn klikpedalen.
Vorig jaar was dit ook zo .... 
-
king_of_nothing
- Mountainbiker
Post by king_of_nothing »
normaal spring ik die ook af, maar ik kwam daar na de een grote regenbui en kan u zeggen dat ik den eerste gesprongen ben en direct gestopt want mijn achterband stond naast mijn voorbandCubedude wrote:ojee, 'k moet precies nog veel leren... toch blijf ik het straf vinden, iedere trede was amper een goede halve bike breed en het verval daarna toch meestal 50 cm. en het waren er nogal veel. links ernaast kon niet en rechts hmm...dat was amper een bandje breed. Ik denk 1x slecht inschatten en je komt daar erg lelijk ten val.In ieder geval voor degene die het kunnen chapeau!Moustache wrote: Ik ben nu geen semi-pro, maar daar reed ik toch gewoon simpelweg naar beneden hoor. Soms de zijkant kiezen, soms jumpen, maar je kan het hele traject rustig rijden. Gewoon niet te snel willen zijn...![]()
heb de grootte toer gereden, hoeveel geen idee. het parcour vond ik voor de grootte afstand zeker goed alleen jammer dat je altijd via dikkebus (zo'n simpel stuk en erin geslaagd om daar te vallen, was nog niet heel wakker blijkbaar) enzo moet om aan de hellingen te beginnen maar ja niets aan te doen als je in ieper start.
onderweg tot leuke vaststelling gekomen dat de bouten die de schijfremmen aan mijn kader vasthouden bezig waren met serieus los te komen, de bovenste was bijna weg (daarom dat die schijven zo'n lawaai maakten
door de regen vond ik het de zwarte lus wel afgezien omdat het dan nog eens tegen wind was ook op de zware stukken (regen had ondertussen hier en daar al voor aardig wat modder gezorgd )
de bevoorradingen waren meer dan in orde maar tussen laatste en voorlaatste zat er toch wel heel veel afstand. en de douche waren wel nogal serieus warm. onderstaan was bijna niet mogelijk.
tot volgend jaar
is dat bij de robot in ? smal paadj met veel trappenCubedude wrote:ojee, 'k moet precies nog veel leren... toch blijf ik het straf vinden, iedere trede was amper een goede halve bike breed en het verval daarna toch meestal 50 cm. en het waren er nogal veel. links ernaast kon niet en rechts hmm...dat was amper een bandje breed. Ik denk 1x slecht inschatten en je komt daar erg lelijk ten val.In ieder geval voor degene die het kunnen chapeau!Moustache wrote: Ik ben nu geen semi-pro, maar daar reed ik toch gewoon simpelweg naar beneden hoor. Soms de zijkant kiezen, soms jumpen, maar je kan het hele traject rustig rijden. Gewoon niet te snel willen zijn...![]()
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
Geen idee eigenlijk, je moest een weg oversteken en het was precies achterom een winkel of zo. Achter dat huis was het direkt rechts naar beneden. Het was inderdaad nogal smal en het waren forse treden, het ging redelijk stijf bergaf en het paadje boog geleidelijk naar linksdelsolke wrote:is dat bij de robot in ? smal paadj met veel trappenCubedude wrote:ojee, 'k moet precies nog veel leren... toch blijf ik het straf vinden, iedere trede was amper een goede halve bike breed en het verval daarna toch meestal 50 cm. en het waren er nogal veel. links ernaast kon niet en rechts hmm...dat was amper een bandje breed. Ik denk 1x slecht inschatten en je komt daar erg lelijk ten val.In ieder geval voor degene die het kunnen chapeau!Moustache wrote: Ik ben nu geen semi-pro, maar daar reed ik toch gewoon simpelweg naar beneden hoor. Soms de zijkant kiezen, soms jumpen, maar je kan het hele traject rustig rijden. Gewoon niet te snel willen zijn...![]()
-
noutje
- Mountainbiker
Vanmorgen gestart naar ieper voor de 68 en alles tip top
.
K'weet niet hoeveel kms er juist waren maar zeker meer dan 68 (die niet erg was) en we hebben het laatste stukje ofroad nog links laten liggen net na de palingbeek.
Ik kijk al uit naar volgende week in Reningelst (vorig jaar ferm afgezien)
Maar eerst zat. Brugge
Toch goed en DROOG thuisgekomen met 89km,20 gem en 4h30 genieten

K'weet niet hoeveel kms er juist waren maar zeker meer dan 68 (die niet erg was) en we hebben het laatste stukje ofroad nog links laten liggen net na de palingbeek.
Ik kijk al uit naar volgende week in Reningelst (vorig jaar ferm afgezien)
Maar eerst zat. Brugge
Toch goed en DROOG thuisgekomen met 89km,20 gem en 4h30 genieten
Vandaag ook een mooie rit gereden over de West-Vlaamse "bergen" en natuurlijk mogen we de Cats niet vergeten. Juist voor de beklimming van de Cats in een serieuze regenbui gezeten wat de tocht toch een andere dimensie gaf. Daar waar ik voordien de afdalingen aan een relatief hoog tempo naar beneden kon rijden, was het nu soms opletten. Ook bij de bewuste trapjes ben ik halverwege wel afgestapt, uit voorzorg zodat ik de volgende weken nog kan genieten van het mountainbiken. De bevoorradingen en de afspuitstand waren uitstekend.
De meeste mooie stukken eigen aan de streek zaten erin (zelfs een prachtig stukje off-road op de Scherpenberg die weinig tochten gebruiken). Na 100 km moe maar tevreden mijn leffeke gedronken en mijn stutje verorberd. Ieper bedankt en hopelijks tot volgend jaar.

Gisteren om 7u15 vertrokken vanuit Zulte om tegen 8u fris en monter aan de start te staan in Ieper.
Samen met Knurre, Kurt en Anglo Boy Peter vol goede moed vertrokken voor de groten toer.
Helaas voor Knurre besliste het lot er anders over..een slippertje ( of zo iets ) na een 10- tal km en Lady lag tegen de vlakte met een pijnlijke duim als gevolg.Het was duidelijk dat ze al meer redenen gehad heeft om te lachen. Na een 25-tal km net voor de splitsing op de Zwarten Berg reed ze dan ook nog eens lek
en dat was blijkbaar voldoende om te beslissen dat ze de 68 km zou rijden, gentleman Kurt heeft haar voor de rest van de dag gezelschap gehouden.
Met Peter dan maar (die kent ondertussen ook heel mijn achterwiel uit het hoofd
)de rest van de tocht verdergezet. en het was Genieten met een hoofdletter.Mooie afdalingen, vooral voor de regenbuien werden die enthousiast genomen, lekkere klimpartijen en ...goede benen (beetje stoef mag hé)De streek rond de Cats was ook druk bevolkt door andere toeristen en wandelaars maar het blijft een schitterde stukje natuur langs ginder.
Ik prees me wel gelukkig dat ik gekozen had voor de Michelins A.T. na de regenbuien want anders zou het te gevaarlijk geweest zijn vrees ik met de RR.
De Kemmel, met natte kasseien, gezwind naar boven gereden in een serieuse stortvlaag en dat was het signaal voor Peter ( en ook voor mij ) om niet de hele groten toer te rijden maar een beetje te "knippen" in het traject.Na de Kemmel lekker met de wind in de rug kunnen door rijden op de grote plateau. Ik dacht bij mezelf dat het vanaf de Kemmel in rechte lijn naar Ieper zou gaan, maar neen hoor. Nog een mooi stukje Parijs-Roubaix toestand tegengekomen, nog een ploeterzone langs een boomgaard, kortom dit was een echt mooie tocht en met 105 km op de telleraangekomen.
Langs Zillebeek Vijver nog even weggedroomd...en toen fietske afgespoeld,douchke gepakt. Een beetje het calorieverbruik terug op peil gebracht met een worstje en een pintje en dan terug naar huis als een tevreden vttist.
Samen met Knurre, Kurt en Anglo Boy Peter vol goede moed vertrokken voor de groten toer.
Helaas voor Knurre besliste het lot er anders over..een slippertje ( of zo iets ) na een 10- tal km en Lady lag tegen de vlakte met een pijnlijke duim als gevolg.Het was duidelijk dat ze al meer redenen gehad heeft om te lachen. Na een 25-tal km net voor de splitsing op de Zwarten Berg reed ze dan ook nog eens lek
Met Peter dan maar (die kent ondertussen ook heel mijn achterwiel uit het hoofd
Ik prees me wel gelukkig dat ik gekozen had voor de Michelins A.T. na de regenbuien want anders zou het te gevaarlijk geweest zijn vrees ik met de RR.
De Kemmel, met natte kasseien, gezwind naar boven gereden in een serieuse stortvlaag en dat was het signaal voor Peter ( en ook voor mij ) om niet de hele groten toer te rijden maar een beetje te "knippen" in het traject.Na de Kemmel lekker met de wind in de rug kunnen door rijden op de grote plateau. Ik dacht bij mezelf dat het vanaf de Kemmel in rechte lijn naar Ieper zou gaan, maar neen hoor. Nog een mooi stukje Parijs-Roubaix toestand tegengekomen, nog een ploeterzone langs een boomgaard, kortom dit was een echt mooie tocht en met 105 km op de telleraangekomen.
Langs Zillebeek Vijver nog even weggedroomd...en toen fietske afgespoeld,douchke gepakt. Een beetje het calorieverbruik terug op peil gebracht met een worstje en een pintje en dan terug naar huis als een tevreden vttist.
- micro-be
- Mountainbiker
[quote="Mijn avs: kzou et niet weten, mijn kilometerteller (cateye micro wireless) werd gestolen aan de ingang van de inschrijvingen
Aan de nieuwe eigenaar: veel succes ermee![/quote]
Blijkbaar zijn ze daar rond de Kemmel nogal happig op andermans materiaal, in een vorige editie(daarom niet van de frontbikers) waren mijn elastieken gestolen van op het fietsrek, en ik kon daar verdomme ook niet mee lachen. Al waren het dan maar elastieken het was ook een gemis.
Hopen dat je hem nog terug ziet is heel positief ingesteld zijn zeker.
Good luck
Aan de nieuwe eigenaar: veel succes ermee![/quote]
Blijkbaar zijn ze daar rond de Kemmel nogal happig op andermans materiaal, in een vorige editie(daarom niet van de frontbikers) waren mijn elastieken gestolen van op het fietsrek, en ik kon daar verdomme ook niet mee lachen. Al waren het dan maar elastieken het was ook een gemis.
Hopen dat je hem nog terug ziet is heel positief ingesteld zijn zeker.
Good luck