schrik van carbon mtb???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Het lastigste aan met een carbon frame rijden is je ouders vertellen dat je homo bent.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

mmmppfffffrrrrr :lol: :lol: =D>
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Reply of the month.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

droogste reply ooit, me dunkt
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Echt zalig :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Er zullen er een aantal helemaal niet mee kunnen lachen, maar de rest..... :lol:

Alles breekt, maar carbon swingt duidelijk de pan uit.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Fry wrote:Het lastigste aan met een carbon frame rijden is je ouders vertellen dat je homo bent.
zei de jeanette ! :-D
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Na heel lang met een carbon mtb gereden te hebben (wel oude gaint cadex en dus zeker niet van de lichtste) moet ik toch zeggen dat deze betrouwbaar was. (zowel korte TT´s als marathons)
Mischien zijn de huidige frames in carbon minder stevig door het gebruik van steeds minder materiaal en het lichtere gewicht?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Maartenca wrote:Na heel lang met een carbon mtb gereden te hebben (wel oude gaint cadex en dus zeker niet van de lichtste) moet ik toch zeggen dat deze betrouwbaar was. (zowel korte TT´s als marathons)
Mischien zijn de huidige frames in carbon minder stevig door het gebruik van steeds minder materiaal en het lichtere gewicht?
Da's ook logisch eh, als alle carbonframes nu 1700 gram zouden wegen, braken ze ook niet. Wedstrijdmateriaal is op de limiet gebouwd en daar moeten menschen zich rekenschap van geven.

Ik begon vorig jaar ook met een stuurtje van 98 gram, dat werd al snel 47/50 gram(1gram splinters vond ik niet weer), nu heb ik een exemplaar van 150 gram.....als je door een frambreuk een paar tanden lichter geworden bent, dan zal je ook wel naar een iets overbuilt frame grijpen next time......
Toch vind ik het een goede evolutie dat met carbon zo licht kan gegaan worden, maar het is race/liefhebbers(met verstand)only.
Eind jaren '60 gebeurden in de F1 ook de meeste dodelijke ongevallen door lightbouw, Lotus met name.......het is een leerschool.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

In mijn naaste mtb omgeving heb ik zowat alles weten in stukken vliegen behalve een titaan omdat ik niemand ken die er eentje heeft. Alu, carbon, staal,...alles zei krak.
Mijn ouwe GT van in '96 heb ik met een rotvaart tegen een muur moeten parkeren eer die wou breken, trouwens volledig buiten m'n wil om. Dat was een cromoly'ke hoe dat ding alle eerdere misbruiken overleefde is me een raadsel. Zwaar als ne motherf*cker maar wel zo taai als ne sovjet soldaat uit '40-'45.
Post Reply