8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
merida
Mountainbiker

Post by merida »

tish wrote:Het maakt niet uit welk nummer je hebt. Dat regent er toch gewoon af, zoals vorig jaar. #-o :lol:
Dit jaar krijgen we een Hagelandse Chrono zonder ongelukken of tegenslagen!
Immers, het beruchte 'Paalschaap' ... dat staat er niet meer ! (Althans, als we daar nog passeren, want ik denk dat het parcours dit jaar een andere richting uitgaat ...naar de Alpen, of zo.)
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

tish wrote:
Sjoerie wrote:
Sjoerie wrote:Godverdoeme! Nummer 69 voor mijn neus weg :roll: Nu maar wachten op mijn geboortejaar dan...
Gelukt! :-D
Het maakt niet uit welk nummer je hebt. Dat regent er toch gewoon af, zoals vorig jaar. #-o :lol:
Het mijn is er toch niet afgeregend hoor [-X
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Bij de latere starters hebben ze er raprap een stuk tape over geplakt :-D
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

mOnstertje wrote:Bij de latere starters hebben ze er raprap een stuk tape over geplakt :-D
is net iets ingewikkelder dan dit hoor !

de originele nummers hadden inderdaad het probleem dat ze niet waterproof waren. 1 minuut in de regen en ze waren weg. We hebben dit een dik half uur voor de start gezien, en zijn dan direct aan de slag gegaan :
- overplakken met tape
- herplastificeren
- recuperatie oude nummers die we nog liggen hadden van vroeger.

Bij het vertrek heb ik alle nummers gecontroleerd (ikzelf sta op het podium en roep de nummers af) of ze "aangepast" waren, en die teruggestuurd. Op de meer dan 600 deelnemers zijn er misschien een 10tal mijn lodderig oog ontgaan. Toch zijn die mensen in de uitslag geraakt, en, nog veel belangrijker, hebben ze den toer kunnen uitrijden zonder probleem.

jip, twas een dreigende catastropje, jip, we hebben het opgelost met de nodige creativiteit en zo goed als niemand heeft er last van gehad.

Dat is nu eenmaal de prijs die je betaald door het zelf te doen : de prijs kan stevig gedrukt worden, maar er kan al eens iets verkeerd lopen. Dit jaar zijn de nummers wel degelijk waterproof, tis al uitgebreid gecontroleerd geweest.

Voorinschrijvingen lopen trouwens lekker !
Wegens de nieuwe optie van vooraf in te schrijven zonder t-shirt, is onze prijs zelfs gezakt. Een unicum dit jaar zeker ?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Vwola.

Vandaag de nieuwe versie gaan verkennen van De Hagelandse.

Wat zeker blijft is dat het op en neer zal gaan, afgewisseld met wat vlakke stukjes en zo weinig mogelijk asfalt. Hoewel het gisteren de ganse dag gegoten heeft, lag het er vandaag eigenlijk vrij goed bij.

We hebben er een paar dingetjes (moeten) uithalen, maar een paar mooie stukjes die we de laatste jaren niet meer gebruikt hadden, zitten er opnieuw in. Het wordt alleszinds weer een spetterend feest, vooral met die ideale fietstemperaturen die we besteld hebben : strak oostenwindje, 21,5 graden, zonneke op ons bolleke.

Mijn polar gaf 1100hm aan en 85,5km (ik heb vandaag niet alles gereden hoor, maar toch een 55km op het parkoers gezeten, de rest komt van vroegere metingen). Iets meer dus dan de gewenste 80km, maar ja.

Misschien snijden we hier of daar nog wel een paar 100 meter weg, maar veel zal het niet meer veranderen.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik ga akkoord.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

heb er zin in 8)
en trekkie, we rijden hem uit :lol:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

uncle sam wrote:ghad u beter ingeschreven onder de "forumbikers" :wink:
Was ik vergeten, mo heb ondertussen al een mailke gestuurd :wink:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kan er iemand in 5 woordjes uitleggen wat ne chrono juist is? (heb alle 10 de pagina's gelezen..... :oops: )Soortement van marathon?

Vermits er geen Visa cup is die dag wil ik graag meedoen, als dat nog kan?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

El Perro Diablo wrote:Kan er iemand in 5 woordjes uitleggen wat ne chrono juist is? (heb alle 10 de pagina's gelezen..... :oops: )Soortement van marathon?

Vermits er geen Visa cup is die dag wil ik graag meedoen, als dat nog kan?
ge gaat naar de inschrijving, ge betaald en ge krijgt een stuurbordnummerke.
Da nummerke hangt ge aan uwe fiets.

Ge start wanneer ge goesting hebt (allé, tussen de starturen natuurlijk). Ze noteren aan de start uw nummerke en vertrektijd

Ge rijdt uw eigen tempo, niet vergeten dat ge op de openbare weg zit, dus verkeerscode naleven!

aan de finish noteren ze terug uw nummerke en eindtijd.

daarna moogt ge ne spaghetti gaan eten

:bounce:
Post Reply