Les cimes de Waimes 01/05/08
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- D.
- Mountainbiker
2.25
ik rijd steeds voor en achter 2.25 , was vroeger ook meer voor 1.8 vond zelfs een 2.1 al dik.
maar toch eens geprobeerd , en moet zeggen dat ik er voor gewonnen ben. Vooral echt off-road zoals bos en geaccidenteerd parcours veel voordeel.
Terwijl ik op de goed bollende stukken geen nadeel ondervind. Vind zelfs dat een 2.25 op bv 1.8 bar minder weerstand heeft dan een 2.1 op 1.8 bar.
maar toch eens geprobeerd , en moet zeggen dat ik er voor gewonnen ben. Vooral echt off-road zoals bos en geaccidenteerd parcours veel voordeel.
Terwijl ik op de goed bollende stukken geen nadeel ondervind. Vind zelfs dat een 2.25 op bv 1.8 bar minder weerstand heeft dan een 2.1 op 1.8 bar.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
geven ze regen voor donderdag ?
wat is het juiste adress ? dan tik ik dat in mijn gps..danku
-
Sunn Xtreme
- Expert
Re: 2.25
Post by Sunn Xtreme »
ligt vooral aan de vormgeving van de band, en de noppen (dicht of ver van elkaar, hoogte)D. wrote:ik rijd steeds voor en achter 2.25 , was vroeger ook meer voor 1.8 vond zelfs een 2.1 al dik.
rij je met een 2.1 die een ronde vormgeving heeft, dan zal deze zowieso vlotter rijden dan een 1.9 die een vlakkere verbrede vorgeving heeft.
verder spelen de noppen ook een belangrijke rol in het loopvermogen.
je kan op geaccidenteerd terrein zelfs met een 1.7 of 1.6 rijden, als je de juiste band neemt en op de juiste druk zet. voor betere grip met die band bestaat er zelfs een oeroude truuk...
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
En diene truuk mag je me gerust PB'en hoor!!!
(ben een dikke tett...eughbandenfreak, meestal ne 2.4 vanachteren(in mijne velo!)
(ben een dikke tett...eughbandenfreak, meestal ne 2.4 vanachteren(in mijne velo!)
-
BelAir_500
- Mountainbiker
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
wk verviers 106, houffa 120, enz... vroeger gereden met 1.5 bandjes (nu nn 2.0) Gaat ook heel goed ook.
Vertel het mij aub.Sunn xtreme wrote:
je kan op geaccidenteerd terrein zelfs met een 1.7 of 1.6 rijden, als je de juiste band neemt en op de juiste druk zet. voor betere grip met die band bestaat er zelfs een oeroude truuk...
ik heb intussen beslist om voor met NN1.8 en achter SauserWind S-WORKS 2Bliss Tire van Specialized 1.8 te rijden
- Mister T.
- Mountainbiker
Al die dunne bandjes hierelji wrote:Vertel het mij aub.Sunn xtreme wrote:
ik heb intussen beslist om voor met NN1.8 en achter SauserWind S-WORKS 2Bliss Tire van Specialized 1.8 te rijden
Ofwel moeten jullie ongelofelijk licht wegen, ofwel over massa's techniek en geluk beschikken m.i.
Gezien het parcours en vooral de verwachte ondergrond (regen...), gezien de technische stukken, gezien het weer en omdat ik voor deze marathon toch niet volledig geradbraakt over de meet wil komen, ga ik toch een vlot bollende 2.2 leggen hoor...
Mocht ik met Schwalbes aan de start komen, is het voor mij twee keer NN 2,1. Liever voldoende grip dan elke helling twee keer te moeten rijden (doorslippende banden) en een spelende achtertrein over die wortels...
Maar goed, elk zijn meug zeker