Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Ik heb die tuning al, moet juist de stickerset nog laten aanbrengen, was toen nog niet beschikbaar.
Ik vind de nieuwe tuning een verbetering ... veert anders in, meer subtieler.
Met die nieuwe witte bestickering gaat m'n bike qua kleurmatching (bijna) af zijn.

Ik sluit me aan bij wat Hubertje en Herder Steven zeggen:
Das goed als experiment om te zien hoe ver je kan gaan in gewicht MAAR een deftige rit (en zeker marathon) mag je met die pluimgewicht wel vergeten.
En qua onderhoud... als je in Tervuren woont en je kan een deal sluiten met Pro Bike qua kosten aan je Lefty (die je na elke rit moet binnen doen) is het nog te doen :-D
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

maar jij woont in Brugge :-?
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

C-DALE wrote: Met die nieuwe witte bestickering gaat m'n bike qua kleurmatching (bijna) af zijn.
Ik heb daar juist mijn twijfels bij... :-? Anders moet je als het gefikst is es een foto doorsturen (als je wil he :wink: ). Jij hebt zeker zo een matzwarte Taurine geloof ik he?
Tijdens de mini Parijs-Roubaix in Templeuve een paar weken geleden, heb ik in een groepje gereden en daar was iemand bij met een Team Scalpel en die Lefty had die bestickering (en ik vermoed dus ook de tuning :P ). Bij de witte teamkleuren vond ik dit zeer goed meevallen. Heb zo wat mijn twijfels om het te laten aanbrengen...en als de lbs er dan zijn werk insteekt en het resultaat staat me niet aan... #-o Weet wel, klant is koning maar plezant is het niet he om er dan weer alles te moeten afdoen... :P
lexen007
Mountainbiker

Post by lexen007 »

Les gouts et les couleurs se ne discussent pas (of zoiets). Het maakt de fiets kleuriger, en op een zwart kader is dat wel nodig IMHO. Op een TR zou ik het niet doen, het wit van het kader is niet hetzelfde als dat van de vork, en het is wat overkill. Een dezer dagen komt mijn scalpel binnen (nog enkele parts niet voorradig), dat word dus een zwarte met witte vork, en nog enkele witte details, oa zadel en naven. Als hij klaar is, zet ik hem hier wel eens in de showroom.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

:drunk: Die vork, daar word ik wel heet van!!!
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

welken voor naaf heb je nu gebruikt in je Dt-swiss set die op eerst pagina staat ? een van cannondel zelf ? wand end januari krijg ik zelf frame binnen als je nu heb gebruikt ook in BBQ en wil ik mijn DT-swiss XRC 1250 voor wiel ook zwart lefty naaf in zetten
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

RvBerkel wrote:welken voor naaf heb je nu gebruikt in je Dt-swiss set die op eerst pagina staat ? een van cannondel zelf ? wand end januari krijg ik zelf frame binnen als je nu heb gebruikt ook in BBQ en wil ik mijn DT-swiss XRC 1250 voor wiel ook zwart lefty naaf in zetten
Robin, naar mijn weten is de Soul Kozak momenteel het lichste en daarna de FRM.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

fuel wrote:
RvBerkel wrote:welken voor naaf heb je nu gebruikt in je Dt-swiss set die op eerst pagina staat ? een van cannondel zelf ? wand end januari krijg ik zelf frame binnen als je nu heb gebruikt ook in BBQ en wil ik mijn DT-swiss XRC 1250 voor wiel ook zwart lefty naaf in zetten
C'dale Lefty SI naaf wordt geclaimd dat het 110gr zou wegen. Helaas kan ik het niet meer nawegen want er hangen daar nu spaken en velgen aan vast :wink:
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

Herder Ronny wrote:
fuel wrote:
C'dale Lefty SI naaf wordt geclaimd dat het 110gr zou wegen. Helaas kan ik het niet meer nawegen want er hangen daar nu spaken en velgen aan vast :wink:
De Soul weegt 105gr en de FRM 110gr.
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

fuel wrote:
ik heb iets gehoort dat die naven niet echt goede lagers hebben anders ga ik denk ik voor cannondale lefty naaf om zeeker zijn dat die beter lagers hebben die weegt maar 10gr meer
Post Reply