27-04-08 mazenzele-opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirtymtbiker
Mountainbiker

Post by dirtymtbiker »

Volledig mee eens
Als de organisator niets specifiëerd ivm vertrekuur dan MOETEN ze er maar rekening mee houden om die laatste bevoorrading nog te bemannen.
Op de flyer stond tot 10u30 inschrijven !
Reken dus aan 15km/u, want het zijn niet allemaal koerskonijnen, want er zijn nu eenmaal mensen die een grotere afstand goed aankunnen maar aan een langzamer tempo.
De organisator moet daar rekening mee houden !
cyclon wrote:
Mitch01 wrote:Ikzelf rijd af en toe eens enkele marathons mee. Gemiddeld zijn die ongeveer 80km en ik weet dan ook dat ik gemiddeld 4uur (vlak parkoer) tot ongeveer 5 uur (houffamarathon) onderweg ben. Het is gewoon niet denkbaar dat de bevoorrading hierop zou moeten wachten
bij de hoeffamarathon (120 kms) was ik, als ik me goed herinner, meer dan 7 uur onderweg en stond de laatste bevoorrading er vanzelfsprekend nog, op de 80 stond ze er, in tegenstelling met wat je schrijft, ook nog toen je er na ongeveer 4 uur (zal dichter bij de 5 uur geweest zijn) passeerde, je zou het bovendien niet op prijs gesteld hebben mocht ze toen al verdwenen zijn

als ze (blijkbaar) geen vrijwilligers vinden om op de derde bevoorrading te wachten tot de laatste reglementaire (voor 10.30) vertrekkers passeren, dan moeten ze het startuur gewoon vervroegen,

een eenvoudig alternatief is dat je bij de start ingelicht wordt tot wanneer precies de bevoorradingen blijven staan, nu is dat voor die mensen zelf ook natte vinger werk
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

dirtymtbiker wrote:Volledig mee eens
Als de organisator niets specifiëerd ivm vertrekuur dan MOETEN ze er maar rekening mee houden om die laatste bevoorrading nog te bemannen.
Op de flyer stond tot 10u30 inschrijven !
Reken dus aan 15km/u, want het zijn niet allemaal koerskonijnen, want er zijn nu eenmaal mensen die een grotere afstand goed aankunnen maar aan een langzamer tempo.
De organisator moet daar rekening mee houden !
cyclon wrote:
Mitch01 wrote:Ikzelf rijd af en toe eens enkele marathons mee. Gemiddeld zijn die ongeveer 80km en ik weet dan ook dat ik gemiddeld 4uur (vlak parkoer) tot ongeveer 5 uur (houffamarathon) onderweg ben. Het is gewoon niet denkbaar dat de bevoorrading hierop zou moeten wachten
bij de hoeffamarathon (120 kms) was ik, als ik me goed herinner, meer dan 7 uur onderweg en stond de laatste bevoorrading er vanzelfsprekend nog, op de 80 stond ze er, in tegenstelling met wat je schrijft, ook nog toen je er na ongeveer 4 uur (zal dichter bij de 5 uur geweest zijn) passeerde, je zou het bovendien niet op prijs gesteld hebben mocht ze toen al verdwenen zijn

als ze (blijkbaar) geen vrijwilligers vinden om op de derde bevoorrading te wachten tot de laatste reglementaire (voor 10.30) vertrekkers passeren, dan moeten ze het startuur gewoon vervroegen,

een eenvoudig alternatief is dat je bij de start ingelicht wordt tot wanneer precies de bevoorradingen blijven staan, nu is dat voor die mensen zelf ook natte vinger werk
Eigenlijk is dit geen discussie die we in dit topic moeten voeren. Want nu lijkt het of deze TT niet goed was.
En dit terwijl hij eigenlijk wel uitstekend was.

Maar ik ga akkoord. Tegenwoordig gebeurt het meer en meer dat er te vroeg opgeruimd wordt. Niet alleen heb ik al meer dan eens geen bevoorrading gehad... Al meermaals moest ik aan buurtbewoners "de weg naar huis" vragen omdat de pijltjes te vroeg weg waren (nogmaals: dat was hier niet het geval, hé... :-) )

Ik vind ook dat men aan 15km/u moet rekenen. Meestal starten "de tragen" onder ons wat later, ook al omdat ze het ambetant vinden "in de weg" te rijden van de snelleren. Reken dan nog tijdverlies aan eerdere stops, pech zoals lekke band, enzo.
Als je een bevoorrading hebt op bijvoorbeeld 65km, en je kan starten tot 10u30, dan mag deze niet verdwenen zijn voor 14u45 (65km aan 15km/u = 4u15)
Misschien moeten de bonden hier hun verantwoordelijkheid nemen, en de organisatoren van de tochten hier op wijzen.

In de Walen houden ze daar blijkbaar meer rekening mee. Ofwel komt het door onze "Vlaamse gejaagdheid". Eén keer heb ik in Wallonië een bevoorrading gemist. Achteraf heeft de organisatie het goedgemaakt met 5 gratis barbeque-worsten (we waren met 2) en enkel gratis cola's en pinten =D>

Ik weet niet of er mensen waren die de eerste bevoorrading gemist hebben, maar ook daar waren ze vroeg aan het opruimen.
Wij waren vertrokken om iets voor 10 en moeten dus rond 11u aan de bevoorrading geweest zijn. Een half uurtje nadat de laatste mocht starten was dus al praktisch alles weg (en de bevoorrading lag op 17-18km...)

Maar toch, voor de rest een super TT.
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

:wink: Daan =D> =D> =D> trek je al deze zever niet aan het was een prachtige rit en ik heb van alles in overvloed gekregen op de bevoorradingen
Ik ben gestart om 7u45 :wink: voor de 53 km
Deze die kritiek hebben dat ze een BLOSO-route rijden dan vertrekken en komen ze toe wanneer ze willen en moeten ze zelf hun BEVOORRADING meenemen en als er een pijltje weg is kunnen ze gaan ZAGEN tegen de gemeente #-o #-o
Heb vorig jaar zelf een tocht in Gentbrugge ineen gestoken dus ik weet wat voor werk het is
Het is bij elke rit het zelfde steeds heb je van de klojo's :evil: die negatieve commentaar hebben
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Magic 10 wrote: Deze die kritiek hebben dat ze een BLOSO-route rijden dan vertrekken en komen ze toe wanneer ze willen en moeten ze zelf hun BEVOORRADING meenemen en als er een pijltje weg is kunnen ze gaan ZAGEN tegen de gemeente #-o #-o
Heb vorig jaar zelf een tocht in Gentbrugge ineen gestoken dus ik weet wat voor werk het is
Het is bij elke rit het zelfde steeds heb je van de klojo's :evil: die negatieve commentaar hebben
En sinds wanneer mag je hier geen kritiek/commentaar (zowel negatief als opbouwend) meer geven? Dacht nochtans dat dit deel van 't forum hiervoor diende. Op wat commentaar over bevoorradingen die al dan niet te vroeg weg waren na heb ik hier nog niet veel negatiefs gelezen. Tocht zelf was blijkbaar meer dan de moeite. Je commentaar van "ga dan Bloso routes rijden" slaat nergens op. Niet iedereen kruipt graag om 7u45 op z'n bike hè en als er tot 10u30 kon gestart worden? Ben zelf een late starter :-D
Heb in mijn tijd ook tochten georganiseerd met m'n toenmalige club (weliswaar geen marathons van 80+ km's) en ik weet ook dat er enorm veel tijd en energie in kruipt, idd. een heel stuk meer dan enkel zorgen voor bevoorradingen, pijltjes,... 1 uur vóór de eerste inschrijvers vertrok er bij ons een delegatie om pijlen te controleren en eventueel bij te hangen/herstellen, tussenin vertrokken er dan nog 'ns ne man of 2 die elk een deel van 't traject wat controleerden en na sluiten van de inschrijving reden er nog eens 2 achter de laatste deelnemers heel de tocht mee zodat diegenen aan bevoorrading wisten wanneer ze de boel konden opdoeken. Afbraak pijltjes gebeurde bij ons steeds pas de dag nadien 's morgens. En ja, ik weet 't je moet natuurlijk aan genoeg volk raken om dat allemaal te doen... In ieder geval, bevoorradingen of niet deze rij ik volgend jaar ook 'ns op aanraden van herder Steven dus blijkbaar zijn 't hier toch niet allemaal "klojo's met negatieve commentaar" :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

om deze discussie te eindigen

volgend jaar gaat er aan het vertrek een bordje staan, net naast de mooie uitprinte route, met daarop de openingsuren en opruimingstijden van de bevoorrading(en).

Onze pijltjes halen we maar de dagen nadien op, als de "lastige" "pijlenrovende en pijlenverdraaiende buren ons al niet zijn voorgeweest :wink:

maar allesinds bedankt voor de reakties

Streets
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

cyclon wrote:
Dr.Gonzo wrote:
cyclon wrote: ik doe geen sportdrank in mijn camelbag, is niet aan te raden
#-o voor jou of voor je camelbak ? Rare opmerking vind ik...
http://tinyurl.com/64npuo
Dr.Gonzo wrote: Ik zeg niet dat alles perfect was maar begrijp toch ook de organisatie.
Als je de 80km wil rijden en je beslist om slechts op het laatste nippertje te vertrekken én je zegt er zelf bij dat je het op een relatief rustig tempo wou doen, is de kans toch reeël dat de laatste bevoorrading reeds afgeruimd is?
ik heb niet net op het laatste nippertje beslist om te vertrekken, ben ook niet te laat vertrokken (en 10.30 is al vroeg om een tt af te sluiten) en 20 per uur is zeker niet traag op zo'n parcours, integendeel
Het is wel off topic maar vind het toch zeer vermeldenswaardig.
Jij profileert het standpunt niet aan te raden en als argumentatie post je ene topic waar ieder stelt dat ze wel is. #-o :lol:
BTW, het is ook niet aan te raden met een gelakt frame in kiezel te rijden, je kan dan beschadiging krijgen. Dus niet meer doen in het vervolg? Ik noem dit gebruiken.

Ik interpreteer 20 per uur als 20km per uur op de teller, niet als 20km/u gemiddeld ! Aan 20km/u gemiddeld was je 2u vroeger thuis geweest.

En bij deze ,I rest my case.
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Streets wrote:om deze discussie te eindigen

volgend jaar gaat er aan het vertrek een bordje staan, net naast de mooie uitprinte route, met daarop de openingsuren en opruimingstijden van de bevoorrading(en).

Onze pijltjes halen we maar de dagen nadien op, als de "lastige" "pijlenrovende en pijlenverdraaiende buren ons al niet zijn voorgeweest :wink:

maar allesinds bedankt voor de reakties

Streets
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Thx streets want we konden hier ver een praat groep oprichten en een debat ipv een toertocht organiseren.

Mannekes mannekes alé geeft mekaar allemaal nen dikke knuffel(de vrouwtjes 2 (miauwkes)), wees lief voor mekaar en tot zondag ergens in den bocht. :lol:
Moesj
Mountainbiker

Post by Moesj »

Heb de 80 km gedaan en ik moet zeggen dat het zeker en vast meer als de moeite waard was! Ongetwijfeld de mooiste toer die ik de voorbije maanden gereden heb.
Alles was in orde: veel keuze bij de bevoorrading, goede bepijling, mooi weer, gratis binnenband...
Wel was bij mij de laatste bevoorrading ook al verdwenen. Was langs een kant wel spijtig, maar heb het toch overleefd :-D Ik ben ook wel vrij laat vertrokken + op het gemak gereden, misschien daarmee.
Maar dit kon mijn algemene beeld over deze toertocht zeker niet veranderen!
Het is een toer die zeker de moeite waard is en meer als voor herhaling vatbaar! =D>
Gembe
Mountainbiker

Post by Gembe »

Ach jongens toch. Laten we het erbij houden dat het een prachtige tocht was in fantastisch bike weer. We hebben ook de 80km gereden en ook zoals anderen een aantal malen gestorven.... Zalig :drunk:

Hebben trouwens steeds ongeveer tesamen met de herders gereden. Tging zowat over en weer. Op de laatste 8 km zag ik herder Steven aanzetten met zijn machientje...... diene had percies nog wa overschot.

Als ik u nog is tegenkom Steven spreek ik u wel is aan ivm u gpske waarmee ge rijd. I zou wel is willen weten of dit wel degelijk interesant is op de mtb.

Organisatie: bedankt =D>

Grtzz,
Yves.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Gembe wrote:Hebben trouwens steeds ongeveer tesamen met de herders gereden. Tging zowat over en weer. Op de laatste 8 km zag ik herder Steven aanzetten met zijn machientje...... diene had percies nog wa overschot.

Als ik u nog is tegenkom Steven spreek ik u wel is aan ivm u gpske waarmee ge rijd. I zou wel is willen weten of dit wel degelijk interesant is op de mtb.
Tja, ik was 'achterop geraakt', door Edje te depanneren! :wink:

En die Garmin 305, tja das wat een haat-liefdeverhouding. Zondag had ik onze Firmie 83 km op de teller en ik welgeteld 6 km minder. Als je vaak in bossen rijdt, mis ik vaak kilometers. De 705 zou een betere ontvangst hebben. Andere functies werken vrij goed (HR, trainingsprogramma's...).

Btw, bij welk groepje zat jij dan? Ben der nog een paar voorbij gegaan...
Post Reply