Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
seke
Mountainbiker

Post by seke »

In een ander topic dit ook al gelanceerd:
We moeten eens afspreken met mensen van leuven. Dan kan ik eens zien waar die lekkere tracks liggen (met 1 maal rijden per week vind je er niet al te veel nieuwe)

Dan moet ik niet zoveel naar de ardennen bollen als er zoveel lekkers in de buurt is! 8)
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

seke wrote:In een ander topic dit ook al gelanceerd:
We moeten eens afspreken met mensen van leuven. Dan kan ik eens zien waar die lekkere tracks liggen (met 1 maal rijden per week vind je er niet al te veel nieuwe)

Dan moet ik niet zoveel naar de ardennen bollen als er zoveel lekkers in de buurt is! 8)
Count me in ... ben ook van Leuven :p
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

goed idee om af te spreken . enkel , ik kan niet in het weekend want dan moet ik werken. ik heb 30 mensen onder mij staan dus zomaar verlof nemen is geen optie.

soit , ik rij meestal dinsdag en donderdag , soms ook woensdag. rond 09:00 uur passeer ik langs de sporthal in heverlee , aan het leger ( hoek hertogstraat en kerspelstraat ) om zo een toerke van 45 km te doen.

er mag altijd volk meerijden
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

wie goesting heeft om mee te rijden , morgen , donderdag ( feestdag ) tegen 08:30 aan de sporthal in heverlee ( hoek hertogenstraat en kerspelstraat ) of 20 minuten later aan de kluis thv de vijvers. maybe hier bevestigen zodat ik weet of ik me aan die uren moet houden. ik kan een toerke doen van een kleine 3 uur als het weer mee zit , voornamelijk trail rijden , competetieve xc rijders gaan hun hier nie amuseren , voornamelijk focus op fun en nie voor den eerste . we pakken 2 maal nen break dus eten en drinken meenemen is wel handig. als er mensen andere toffe trails op ons parcours weten , heel tof. we rijden toch meestal in herverlee bos rond , we kunnen het parcours dus altijd wijzigen
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

M'n dochter haar eerste communie morgen...
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

wie goesting heeft om mee te rijden , maandag 11 mei tegen 08:00 aan de sporthal in heverlee ( hoek hertogenstraat en kerspelstraat ) of 30 minuten later aan de kluis thv de vijvers. maybe hier bevestigen zodat ik weet of ik me aan die uren moet houden. ik kan een toerke doen van een 3 uur als het weer mee zit , voornamelijk trail rijden , competetieve xc rijders gaan hun hier nie amuseren , voornamelijk focus op fun en nie voor den eerste . we pakken 2 maal nen break dus eten en drinken meenemen is wel handig. als er mensen andere toffe trails op ons parcours weten , heel tof. we rijden toch meestal in herverlee bos rond , we kunnen het parcours dus altijd wijzigen.
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

fast_bunny wrote:ik heb 30 mensen onder mij staan dus zomaar verlof nemen is geen optie.
ik ken dat, heb deze week m'n eerste 5 opeenvolgende dagen vakantie genomen sinds een jaar geleden.

Heb wel zin voor komende maandag maar is met iets te vroeg.
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Even ter info.... op 11 mei zijn we deze route gaan rijden rood - blauw - groen. De wegwijzering was nog dik io. Op plaatsen waar ge nie wist of het links of rechts was is er een zwarte pijl te vinden... die zal waarschijnlijk nie van bloso zijn maar van 1 of andere club die het parcour in orde wil houden. Op het groene traject langs de autosnelweg zijn er enorm diepe gaten die na een hele week zon nog met water gevuld stonden maar je kon erom heen.
Vertrokken zijn we aan de sporthal van Bierbeek.
nightowl
Mountainbiker

Post by nightowl »

de blauwe lus bevat 3 behoorlijke beklimmingen kort na elkaar. De eerste, over asfalt, begint kort na het station van St Joris Weert. Wie de route ooit gereden heeft weet wel welke ik bedoel.

Is er iemand die van deze 3 een voldoende gedetailleerd hoogteprofiel kent om het hellingspercentage te berekenen, en/of die berekening al eens zelf gedaan heeft? Ben benieuwd naar die gegevens.

Er staat wel een hoogteprofiel op de fiche van deze routes, maar dat is a) onduidelijk waar het begint (vermoed de blauwe?), b) onvoldoende gedetailleerd voor deze berekening.
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

wie heeft er zin om den 22 juli eens een toer in heverlee bos te doen. den dag erachter vertrek ik op congé en ga me dus nog ne keer vollenbak geven. ale , rustig tempo maar een lus van ergens tussen de 60 en 80 km. ik ken alle singletracks , en wil die wel eens delen met geintresseerden.

degenen die intresse hebben moeten weten dat het :
- niet om ter snelste is . men gem ligt rond de 16-17km/h
- genieten is de voornaamste reden om mee te rijden. herten onderweg tegenkomen is geen zeldzaamheid
- voornamelijk trail en singletrack rijden
- 2 tot 3 maal stoppen om iets te eten ( zelf meenemen )
- 1.5 lt - 2 lt drank meenemen is geen overbodige luxe
- technische passages is een must
- ik doe graag hoogte meters :-D
- grote stukken van deze trails zijn niet op massa toerisme voorzien

22 juli dus , start rond 08:00 uur ( da spreken we nog wel af ) aan sporthal heverlee of aan de kluis in den bos
Post Reply