Ik zou starten met twee grote bidons en alle materiaal aan m'n fiets tapen. Die camelbak kan max 1.5l bij mij, maar ik vind het toch een lichte beperking qua vrijheid op de fiets. Het biedt anderzijds wel bescherming bij een valpartij, maarja, ik neem hier op training (zonder kameel) vaak meer risico dan op onbekende ardense padenjo wrote:in ne camelbak gaat ook maar ( in de meeste gevallen ) 2 drinkbussen van 75 in . Drinkbussen vullen gaat sneller , en kuiswerk achteraf iets makkelijker .Swannie wrote:gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinstviperke wrote:Stoppen de meeste wedstrijdrijders dan niet om zelf hun bidon te vullen ? Gaat dat vlot of is dat via zo'n pompje waar bijna niks uitkomt ?
LCMT 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Bidonviperke wrote:Ik zou starten met twee grote bidons en alle materiaal aan m'n fiets tapen. Die camelbak kan max 1.5l bij mij, maar ik vind het toch een lichte beperking qua vrijheid op de fiets. Het biedt anderzijds wel bescherming bij een valpartij, maarja, ik neem hier op training (zonder kameel) vaak meer risico dan op onbekende ardense padenjo wrote:in ne camelbak gaat ook maar ( in de meeste gevallen ) 2 drinkbussen van 75 in . Drinkbussen vullen gaat sneller , en kuiswerk achteraf iets makkelijker .Swannie wrote: gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinst. En uiteindelijk is die camelbak ook weeral het gewicht van een volle bidon.. Wat doen jullie ??
-
Johan Degraeve
- Mountainbiker
Post by Johan Degraeve »
rugzak vind ik een last, ik denk dat zelfs 1 bidon genoeg zal zijn deze keer.
materiaal vasttapen heb ik nog nooit gedaan, zal ik zeker 's doen
da's, naar mijn ervaring, goed, zolang je het niet moet gebruikenJohan Degraeve wrote:rugzak vind ik een last, ik denk dat zelfs 1 bidon genoeg zal zijn deze keer.
als je het wel moet gebruiken, moet je eerst dat uiteinde vinden van de tape, dan blijkt het materiaal toch besmeurd te zijn, en moet je het niet gebruikte materiaal nadien allemaal in je trui proppen (want die tape kon ik geen twee keer gebruiken), maar mss pakken anderen dat beter aan
ik had dat gedaan, maar toch vond ik het niet direct, aangezien alles nogal onder de modder zat (voor mij niet zo erg want ik was geen competitierijder)viperke wrote:Laatste stukje tape plooi je maar wat om, dan trek je dat vlot los
alternatief zou kunnen zijn om een ander kleur tape op het uiteinde te plakken, en het materiaal steek je mss beter eerst in een gesloten plasticzak
Ik ga gewoon met twee grote bidons van start. Tijdens de duchenne 7daagse met camelbak gereden maar dat bleek onnodig en vervelend.
Neem voor iedere dag twee biba's mee.
Eentje tape ik met gaspatroon op de stuurpen of eronder. Daar komt maar weinig modder bij. De ander achter in de zak met minitooltje.
Zou niet weten wat voor reservemateriaal ik verder mee zou moeten nemen onderweg? Iemand ideen?
Neem voor iedere dag twee biba's mee.
Eentje tape ik met gaspatroon op de stuurpen of eronder. Daar komt maar weinig modder bij. De ander achter in de zak met minitooltje.
Zou niet weten wat voor reservemateriaal ik verder mee zou moeten nemen onderweg? Iemand ideen?
jup, ook mijn mening, mijn Lobo heeft een inhoud van 2L, ideaal voor trainingen en marathons... maar ieder zijn voorkeurmanitou. wrote:ik gebruik al jaren een camelback (mule en blowfish)
en ik heb nog nooit echt last ondervonden in mijn bewegingen erdoor
als die goed vast zit maar die deel uit van je lichaam
plus je drink makkelijker ermee dan met gewone drinkbussen