LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

jo wrote:
Swannie wrote:
viperke wrote:Stoppen de meeste wedstrijdrijders dan niet om zelf hun bidon te vullen ? Gaat dat vlot of is dat via zo'n pompje waar bijna niks uitkomt ? #-o
gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinst :wink:
in ne camelbak gaat ook maar ( in de meeste gevallen ) 2 drinkbussen van 75 in . Drinkbussen vullen gaat sneller , en kuiswerk achteraf iets makkelijker .
Ik zou starten met twee grote bidons en alle materiaal aan m'n fiets tapen. Die camelbak kan max 1.5l bij mij, maar ik vind het toch een lichte beperking qua vrijheid op de fiets. Het biedt anderzijds wel bescherming bij een valpartij, maarja, ik neem hier op training (zonder kameel) vaak meer risico dan op onbekende ardense paden #-o. En uiteindelijk is die camelbak ook weeral het gewicht van een volle bidon.. Wat doen jullie ??
jo
Mountainbiker

Post by jo »

viperke wrote:
jo wrote:
Swannie wrote: gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinst :wink:
in ne camelbak gaat ook maar ( in de meeste gevallen ) 2 drinkbussen van 75 in . Drinkbussen vullen gaat sneller , en kuiswerk achteraf iets makkelijker .
Ik zou starten met twee grote bidons en alle materiaal aan m'n fiets tapen. Die camelbak kan max 1.5l bij mij, maar ik vind het toch een lichte beperking qua vrijheid op de fiets. Het biedt anderzijds wel bescherming bij een valpartij, maarja, ik neem hier op training (zonder kameel) vaak meer risico dan op onbekende ardense paden #-o. En uiteindelijk is die camelbak ook weeral het gewicht van een volle bidon.. Wat doen jullie ??
Bidon
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

rugzak vind ik een last, ik denk dat zelfs 1 bidon genoeg zal zijn deze keer.

materiaal vasttapen heb ik nog nooit gedaan, zal ik zeker 's doen
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Johan Degraeve wrote:rugzak vind ik een last, ik denk dat zelfs 1 bidon genoeg zal zijn deze keer.

materiaal vasttapen heb ik nog nooit gedaan, zal ik zeker 's doen
da's, naar mijn ervaring, goed, zolang je het niet moet gebruiken :roll:

als je het wel moet gebruiken, moet je eerst dat uiteinde vinden van de tape, dan blijkt het materiaal toch besmeurd te zijn, en moet je het niet gebruikte materiaal nadien allemaal in je trui proppen (want die tape kon ik geen twee keer gebruiken), maar mss pakken anderen dat beter aan
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Laatste stukje tape plooi je maar wat om, dan trek je dat vlot los :wink:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke wrote:Laatste stukje tape plooi je maar wat om, dan trek je dat vlot los :wink:
ik had dat gedaan, maar toch vond ik het niet direct, aangezien alles nogal onder de modder zat (voor mij niet zo erg want ik was geen competitierijder)

alternatief zou kunnen zijn om een ander kleur tape op het uiteinde te plakken, en het materiaal steek je mss beter eerst in een gesloten plasticzak
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Idd, ik ga het wrs ook in plastiek zakje steken.. Reden: volgens m'n prof materiaalkunde werkt tape in op latex binnenbanden waardoor de biba dus uiteindelijk kapot zou gaan (bij butyl biba is dit veel minder).
én er kan geen vuil bijkomen !!
rikc
Mountainbiker

Post by rikc »

Ik ga gewoon met twee grote bidons van start. Tijdens de duchenne 7daagse met camelbak gereden maar dat bleek onnodig en vervelend.
Neem voor iedere dag twee biba's mee.
Eentje tape ik met gaspatroon op de stuurpen of eronder. Daar komt maar weinig modder bij. De ander achter in de zak met minitooltje.
Zou niet weten wat voor reservemateriaal ik verder mee zou moeten nemen onderweg? Iemand ideen?
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

ik gebruik al jaren een camelback (mule en blowfish)
en ik heb nog nooit echt last ondervonden in mijn bewegingen erdoor
als die goed vast zit maar die deel uit van je lichaam
plus je drink makkelijker ermee dan met gewone drinkbussen
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

manitou. wrote:ik gebruik al jaren een camelback (mule en blowfish)
en ik heb nog nooit echt last ondervonden in mijn bewegingen erdoor
als die goed vast zit maar die deel uit van je lichaam
plus je drink makkelijker ermee dan met gewone drinkbussen
jup, ook mijn mening, mijn Lobo heeft een inhoud van 2L, ideaal voor trainingen en marathons... maar ieder zijn voorkeur :wink:
Post Reply