Tielt-Winge

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
zoldersebikeric
Mountainbiker

Post by zoldersebikeric »

Gisteren 09/12/07 nog eens de Solveldroute gaan rijden. Is en blijft toch een mooie route. Was gisteren lekker vettig. Toch nergens voet aan de grond moeten zetten.

BTWTinky-Winky zou het kunnen zijn dat wij elkaar gisteren gepaseerd zijn net voor de vertrekplaats.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Zou kunnen, zou kunnen. In de buurt van de sporthal staan regelmatig mensen klaar om te vertrekken, maar ik let daar niet zo erg op eigenlijk.
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

Bij gebrek aan een TT in de buurt gaan we misschien met ne man of 7 zondag deze vaste toer doen, is alweer een tijdje geleden.

Huidige staat van het parcours ?

Deze week geven ze af en toe wat regen, zou er genoeg vallen om veel modder te crëeren ?
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ze geven het ganse weekend regen en veel wind dus het zal er wel tamelijk drassig bijliggen
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ivo L wrote:Bij gebrek aan een TT in de buurt gaan we misschien met ne man of 7 zondag deze vaste toer doen, is alweer een tijdje geleden.

Huidige staat van het parcours ?

Deze week geven ze af en toe wat regen, zou er genoeg vallen om veel modder te crëeren ?
Ik heb er zaterdag grote stukken van gedaan, Ivo.
Alles lag er kurkdroog bij, ook in de buurt van Kaaskorf en Houwaartberg.

De bodem kan wel iets verdragen maar alles hangt natuurlijk af van wat er deze week nog bijvalt...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Aan de golfterreinen ligt er bijna altijd modder..
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

Vandaag en eergisteren de route gereden. Momenteel ligt ze er vrij goed bij. Hier en daar wel een modderpartij maar niets om killo's bij te komen.

Ik vind het een mooie route met veel afwisseling. Het enige minpunt is voor mij dat bepaalde (voor mij) gevaarlijke punten, niet als zodanig staan aangegeven. Om een voorbeeld te noemen (en eigenlijk het enige waar ik mij zorgen over maak), is dit:
in de lus van de 45 km, net voor je de Aarschotse steenweg voor de eerste maal oversteekt, rij je op een grasweg. Het probleem is dat dit wegje eindigt met langs links een 'twee-treden trap' van wortels en langs rechts een smalle tallu. Als je de tallu neemt, doe dit dan niet te snel want eens je boven bent zit je dus op die drukke Aarschotse steenweg.

Mijn probleem was dat ik snelheid aan het maken was en dit 'obstakel' niet op tijd gezien had waardoor ik niet langs rechts naar boven reed maar langs links mijn wiel bijna dubbel plooide. Ik hou mijn hart echter vast voor diegene die ook snelheid hebben, het wel zien maar niet weten dat er na die 0.5m - 1m tallu de drukke steenweg arriveert. Misschien kan de organisatie daar een bordje GEVAAR! aanbrengen zoals dat aanwezig is bij de splitsing 25/45 km. Of misschien staat er zulk bordje maar heb ik het gemist.

Het blijft wel een toffe route.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Fille Fox wrote:Vandaag en eergisteren de route gereden. Momenteel ligt ze er vrij goed bij. Hier en daar wel een modderpartij maar niets om killo's bij te komen.

Ik vind het een mooie route met veel afwisseling. Het enige minpunt is voor mij dat bepaalde (voor mij) gevaarlijke punten, niet als zodanig staan aangegeven. Om een voorbeeld te noemen (en eigenlijk het enige waar ik mij zorgen over maak), is dit:
in de lus van de 45 km, net voor je de Aarschotse steenweg voor de eerste maal oversteekt, rij je op een grasweg. Het probleem is dat dit wegje eindigt met langs links een 'twee-treden trap' van wortels en langs rechts een smalle tallu. Als je de tallu neemt, doe dit dan niet te snel want eens je boven bent zit je dus op die drukke Aarschotse steenweg.

Mijn probleem was dat ik snelheid aan het maken was en dit 'obstakel' niet op tijd gezien had waardoor ik niet langs rechts naar boven reed maar langs links mijn wiel bijna dubbel plooide. Ik hou mijn hart echter vast voor diegene die ook snelheid hebben, het wel zien maar niet weten dat er na die 0.5m - 1m tallu de drukke steenweg arriveert. Misschien kan de organisatie daar een bordje GEVAAR! aanbrengen zoals dat aanwezig is bij de splitsing 25/45 km. Of misschien staat er zulk bordje maar heb ik het gemist.

Ergens heb je een punt, maar om boven te komen op de talud, nadat je de rechterkant hebt genomen, met een behoorlijke snelheid (anders val je stil), ga je toch straffe toeren moeten uithalen. Zeker om dan de steenweg over te vliegen, ga je aardig hard den talud moeten opvliegen.
Van het weekend ga ik deze route ook nog eens doen. De TT's in de buurt zijn zowat uitgereden, nu is het terug 'veilig' op de route...
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

Tinky-Winky wrote:
Fille Fox wrote:Vandaag en eergisteren de route gereden. Momenteel ligt ze er vrij goed bij. Hier en daar wel een modderpartij maar niets om killo's bij te komen.

Ergens heb je een punt, maar om boven te komen op de talud, nadat je de rechterkant hebt genomen, met een behoorlijke snelheid (anders val je stil), ga je toch straffe toeren moeten uithalen. Zeker om dan de steenweg over te vliegen, ga je aardig hard den talud moeten opvliegen.
Van het weekend ga ik deze route ook nog eens doen. De TT's in de buurt zijn zowat uitgereden, nu is het terug 'veilig' op de route...
Ik moet toegeven dat ik het zelf niet geprobeerd heb om met een behoorlijke snelheid boven te raken. Ik was al blij dat er niets mis was met mijn voorwiel.

Maar je hebt gelijk, het gevaar moet gerelativeerd worden. Ik denk dat mijn beschrijving van de plaats in het parcours en hoe de situatie er uitziet al veel lichtjes doen branden bij de lezers van dit forum als ze op die plek komen. De situatie is dan ook uniek in het parcours. Voor de niet-lezers misschien toch maar beter voorkomen dan genezen?

Laat dit nu niet overkomen alsof het een gevaarlijke route is. Dat is ze niet.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

De knik in de bergaf in het bos, nadat je over de kasseien links bent ingeslagen, naast de bareel omhoog, even vlak, en dan rechts naar beneden suizen. Die knik heeft al menig biker liggen gehad, en al een pak platte banden ge-eisd. Bovendien staat die helemaal niet aangegeven, en is enige parcourskennis zeer handig om hier vlot door te komen.
Eerst rechts nemen, achter de wortels naar links doorsteken en dan hoog op de berm blijven.
Recht erdoor naar beneden is niet aan te raden, tenzij je met een DH fiets op stap bent.
Post Reply