LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Ik vertrek deze namiddag, 'k zou zeggen ik ga rechtstreeks verslag uitbrengen. Maar ik heb daar geen internet.
Eerst 3 dagen samen met het gezin en dan LCMT time.
Aan alle deelnemers tot donderdag, Ready 2 race.

Greetz

2f2f
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Weet er iemand hoe de bevoorradingen in z'n werk gaan?

Worden er net als bij de hagelandse chrono drinkbussen aangereikt of staan er bekertjes met (sport)drank klaar?

Alvast bedankt
Tot donderdag en dat de zon moge schijnen [-o<
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Je kan zelf je drinkbussen vullen aan de grote bidons van Performance.
indy
Mountainbiker

Post by indy »

mOnstertje wrote:Weet er iemand hoe de bevoorradingen in z'n werk gaan?

Worden er net als bij de hagelandse chrono drinkbussen aangereikt of staan er bekertjes met (sport)drank klaar?

Alvast bedankt
Tot donderdag en dat de zon moge schijnen [-o<
Er worden geen drinkbussen aangereikt maar wel bekertjes voor de (snellere) wedstrijdrijders. We gaan proberen in de mate van het mogelijke de bevoorradingen zo in te richten dat wie wil iets kan aannemen en snel door rijden.
Recreanten kunnen natuurlijk gewoon stoppen en zichzelf bevoorraden.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Stoppen de meeste wedstrijdrijders dan niet om zelf hun bidon te vullen ? Gaat dat vlot of is dat via zo'n pompje waar bijna niks uitkomt ? #-o
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

viperke wrote:Stoppen de meeste wedstrijdrijders dan niet om zelf hun bidon te vullen ? Gaat dat vlot of is dat via zo'n pompje waar bijna niks uitkomt ? #-o
gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinst :wink:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

viperke wrote:Net twee dagen zwaar in theux getraind en alles ligt kurkdroog, al slaagde ik er wel weer in om 2x erg vuil toe te komen #-o Meer dan 2 modderstukken per uur kwam ik eigl niet tegen..
helaas zal dat nu wel anders zijn, het valt met bakken uit de hemel hier in de ardennen :-?
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Swannie wrote:
viperke wrote:Stoppen de meeste wedstrijdrijders dan niet om zelf hun bidon te vullen ? Gaat dat vlot of is dat via zo'n pompje waar bijna niks uitkomt ? #-o
gebruik je voor zo'n tochten geen camelbak? toch veel handiger... kan je makkelijk 80km rijden zonder stoppen, da's tijdswinst :wink:
in ne camelbak gaat ook maar ( in de meeste gevallen ) 2 drinkbussen van 75 in . Drinkbussen vullen gaat sneller , en kuiswerk achteraf iets makkelijker .
jo
Mountainbiker

Post by jo »

julie wrote:
viperke wrote:Net twee dagen zwaar in theux getraind en alles ligt kurkdroog, al slaagde ik er wel weer in om 2x erg vuil toe te komen #-o Meer dan 2 modderstukken per uur kwam ik eigl niet tegen..
helaas zal dat nu wel anders zijn, het valt met bakken uit de hemel hier in de ardennen :-?
tegen zaterdag geven ze toch al 18graden en volle zon .
zolang dat het niet voordurend regend ist goe .
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke wrote:Hoelang zijn de meeste klimmen zoal in tijd (en evt hoogtemeter) ? Kwestie van die laatste tien dagen toch nog ietske gericht ge kunnen trainen 8)
afgezien van de normale hellingen, zaten er in 2007 in 3 op de 4 ritten (ik geloof dat er in de tweede geen zat) een of meer 'muren',

op sommige ervan (vrij kort) raakte niemand (helemaal) op, andere moet je je voorstellen als een soort van off road versie van de oude kwaremont, maar zo'n 2 à 3 keer langer, in de laatste rit zat een off road versie van de koppenberg (maar twee keer zo lang),

al bij al dus te doen, vergeleken met wat je in sommige buitenlandse marathons voorgeschoteld krijgt

ik zou me focussen op het materiaal en de kledij (gezien de kans bestaat dat het nat wordt)

ik heb bvb. gemerkt, op een passage, dat mijn achterwiel compleet vastliep aan de achterrem (velgrem), wegens een combinatie van gras en modder die aankoekte én een (te) brede (2.2 geax saguaro) band, met als gevolg dat ik dat hele stuk te voet moest doen

een niet te brede band met serieus modderprofiel zal wellicht aangewezen zijn (en de saguaro heeft dat dus niet)

zoals ook eerder vermeld: zaken die niet al te nieuw meer zijn best vervangen, in 't bijzonder de tandwielen vooraan en de ketting, kwestie van chainsuck te voorkomen (enkel op de lcmt vreselijk veel last mee gehad)

qua kledij: ik heb nog niet nagegaan of waterdichte schoenen aftapen aan de enkels met brede, elastische kleefband werkt (koude voeten vreten energie en 'moraal'), weet in elk geval dat waterdichte schoenen op zich niet volstaan om droge voeten te hebben (gamaschen zijn ok, maar bij zware modder zakken ze af, waterdichte overschoenen vind ik maar niks), goretex vestje, eventueel goretex broek (kort) en waterdichte 'muts' (bestaat voor onder de helm en schijnt zeer goed te zijn)

het is ook handig om een auto bij het hotel te hebben, onder meer omdat je dan je fiets na de rit direct kunt kuisen, droogmaken, smeren en eventueel herstellen bij de auto (na reiniging met de slang)

je kledij zelf schoonmaken en drogen is niet evident aangezien je ze moeilijk helemaal schoon (en soms ook droog) krijgt en het een heel gedoe is, het is het best, denk ik, om drie tot vier volledige uitrustingen mee te nemen
Post Reply