27-04-08 mazenzele-opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

De verwachtingen waren hoog ...en werden volledig ingelost. Vandaag een uitstekende tocht gereden in een voor mij onbekende, maar prachtige streek. Ik denk dat het in West-Vlaanderen moeilijk is om zoveel off-road aan te bieden. Een parcours dat je best in droge omstandigheden rijdt, want anders zullen vele van de veldwegeltjes er toch loodzwaar bijliggen. Ook de hoogtemeters mochten er zijn...84 km genieten! De bevoorradingen waren ook prima en bedankt voor de binnenband. Soms hadden we wel wat moeite met de pijltjes. Aandachtig opletten was de boodschap. Ook de laaghangende takken zorgden voor enig gevaar. Zo is mijn bikevriend naar het einde toe tegen een laaghangende tak gebotst met zijn hoofd. Een wiplash was het gevolg. Na een 20 minuten toch onze tocht verder gezet. Misschien kunnen enkele lintjes hier helpen. Ook twee lekke banden vervangen tijdens de tocht. Het was de moeite waard om de verre verplaatsing te doen en we komen ongetwijfeld nog terug. Bedankt en tot de volgende keer. =D> =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

[quote="laagvlieger"] [-X En da we plots op een doodlopend baantje uitkwamen en de fietsen over de draad moesten zetten en goed geschonden been door die doornstruiken daar.

Daar hebben we ook hetzelfde meegemaakt.
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Dit was voor mij mijn "thuistocht" maar toch nog enkele nieuwe wegjes leren kennen.

Slecht op 1 plaats fout gereden omdat we het pijltje niet gezien hadden. was in een vlotte afdaling dus we waren al 1,5 km verder eer we het doorhadden....
Naar het einde toe serieus moeten doorbijten, maar toch genoten.
Vandaag ook gezien dat nen Epic OVERAL doorrijdt, ook door een beek.... Zijn piloot hing wel in de netels zich vast te klampen om toch ni in de beek te vallen. Was grappig om te zien. De gast is er zonder erg uit geraakt dus niks erg aan de hand.
Schiiterende tocht.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Het was weer een mooie tocht vandaag, gelukkig lag het droog dit in modder omstandigheden denk dat je meermaals "diene met den hamer " tegen komt. Was mijn drinken vergeten en dan pas gegin je echt te letten dat je geen drinkbus bij hebt, zit dus toch wel degelijk tussen de oren. Maar de 3 prima bevoorradingen, waren dus wel gekomen.

Van de missende pijltjes gelukkig niet veel last gehad enkel in Affligem waar ik met nog enkele anderen in een meute baantoeristen verzeild geraakte en zo een pijltje misten met als gevolg dat we 2* langs het spandoek van de bergprijs uit de "GP Affligem" gepasseerd zijn #-o #-o maar dat kon zelfs de pret niet drukken.
Het plezanste stuk was toch het bos langsheen de snelweg en ook dat stuk waar je zo goed als onmogelijk over de keepers moest rijden vond dat wel plezant en goed gevonden gelukkig had ik een helm op want ben toch eens in aanraking gekomen met de laaghangende boom had het wit-rood lint te laat opgemerkt.
Na een drankje op het voetbalveld, moe maar voldaan, samen met P° terug naar huis gekard, ttz hij karren ik op het gemakse ernaast.
Parkoer:door de droge omstandigheden prima
Bevoorrading: tip-top
Pijlen: goed soms wel wat verscholen maar eens je dat weet let je beter op. (ben kleurenblind)

Dus voor mij was het weer een geslaagde zondag
Bedankt aan organisatie en hun medewerkers
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

Ik kan alleen maar zeggen fantastisch tochtje met dank aan de herder die mij depaneerde met een binnenband (volgende afspraak herdersmarathon)en natuurlijk de mensen die deze tocht hebben georganiseerd(chapeau).Tot volgend jaar.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

EDJE wrote:Ik kan alleen maar zeggen fantastisch tochtje met dank aan de herder die mij depaneerde met een binnenband (volgende afspraak herdersmarathon)en natuurlijk de mensen die deze tocht hebben georganiseerd(chapeau).Tot volgend jaar.
Graag gedaan!

Iets verder stond er nog een gast te voet, maar mijn laatste binnenband durfde ik niet echt afgeven...
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

:wink: ook ik heb me geamusserd prachtige rit ,een paar baantjes herkend bij de winterrit van Ternat (langs de autostrade) en BLOSO-route van Asse maar dan in de omgekeerde richting
bevoorrading perfekt alsook de bepijling maar inderdaad soms duurde het lang wanneer je op een recht stuk een pijltje tegen kwam met zijwegels waar je dan even twijfelde
Na de paletten hebben ze (de gemeente denk ik ) haksel van bomen aangebracht dat was nodig want over 14 dagen de BLOSO-route van Asse gereden en daar kon je dan onmogelijk rijden maar nu perfekt =D>

Tot de volgende
oja bedankt voor de binnenband :bounce:
L3onardo
Mountainbiker

Post by L3onardo »

Schitterende tocht met veel technische stukken in de bosjes, het enige minpunt was dat ik om 9u30 ben vertrokken en na de 2de bevoorrading, waar ik samen met nog iemand een jonge gast geholpen had (derailleur eraf en wij ketting op gelegd zonder derailleur), en nadien ben ik bij 2 personen blijven meerijden aan een gemiddelde van ongeveer 18km/u en die 3de bevoorrading die kwam maar nie!!!! Bleek dat die al opgedoekt was! [-X Laatste km's dan maar bijten zonder voedsel, maar het mooie weer en de leuke rit konden dit achteraf toch niet verknallen. =D> =D>
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

[quote="marathon-dude"]
Ook voor de eerste keer de straf in bergaffers in actie gezien - straf in bergaf, maar een flop bergop :P (sorry hoor - dit zal wel gebaseerd zijn op een eenmalige stuurfout van enkele leden die gisteren zwaar uitgeweest waren ofzo :oops: )

Zal waarschijnlijk wel van de avond voordien geweest zijn....... :-D
(ikzelf moest spijtig genoeg forfait geven gisteren : keelpijn, hoofdpijn...-zombie)
Last edited by crash biker on Mon 28 Apr 2008 12:48, edited 1 time in total.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

P° wrote: Na een goede 3 uur rijden ging 't licht efkes uit,godzijdank dat de 3e bevoorrading er net aankwam op de 84 km...
ik ben ook langs die donkere plek gepasseerd, mét een platte band (en zonder biba), ben dan maar op die platte band verder gereden, want ja, die derde bevoorrading moest vlakbij zijn

met een inmiddels lege camelback (2 liter, kon niet bijvullen wegens geen water op de bevoorradingen, qua voedsel was het ook niet veel soeps (meer))

geen bevoorrading dus, ben dan geholpen door een passerende fietser, vervolgens opnieuw, uitgehongerd en uitgedroogd, op zoek naar de derde bevoorrading

een poosje later bleek ik in een grote lus te fietsen, na de tweede doortocht ben ik links en rechts op zoek gegaan naar pijltjes, op die manier opnieuw op het parcours terecht gekomen

bij die rotpassage langs die drievoudige prikkeldraad ben ik ook nog eventjes in die prikkeldraad gesukkeld, met een kapotte fietshandschoen tot gevolg (kon inmiddels nauwelijks nog recht rijden)

bij de aankomst (na 4.46 uur) was er een voetbalmatch bezig

er zitten heel mooie passage's in, maar de laatste 20 kms vond ik monotoon (monotone ellende) en de hele organisatie is vrij amateuristisch, inclusief de bepijling (vaak geaarzeld) en de 'gedeserteerde' derde bevoorrading (de eerste stond ook al op het punt te vertrekken),

de tocht verdient een betere organisatie en veel meer volk, bij gebrek aan vertrek je beter zeer vroeg
Post Reply