26/04/2008 PITTEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Mij ook geamuseerd in het zonnige pittem.
Samen gestart met dark dingo steve bart en filiberke(aan de start superfan gezien maar met de janettevelo :^o )
Ik vond het parcours goed met veel afwisseling al moesten we nu en dan eens zoeken naar de bepijling.
Volgend jaar moet pittem weer op de kalender staan want ik kom zeker weer af.
Proficiat pittem en zeker tot volgend jaar
kommil
Guest

Post by Guest »

Zaterdagmorgen samen met Barty gestart voor de 75 km om 8.30 stipt.

We hadden nog geen onverhard gezien of na 150 m reed ik een borduur af en heb ik stevig de betonbaan gekust #-o . Gescheurde handschoen en scheve derailleur maar voor de rest niets ergs.

Vanaf dan zijn we in een vloeiiend tempo ervandoor gegaan door bos en veld met veel afwisseling van onverhard en verhard. Alles lag goed droog dus konden we lekker doorrijden met de wind in de rug :wink:
Aan de eerste bevoorrading werden we goed voorzien van spijs en drank bijgestaan en ons aangereikt door een mooie zwartharige juffrouw die alles daar zeer goed verzorgde =D> . Zo getuigden ook andere bikers daar ter plaatse.

Dan vertrokken voor het tweede stuk dat passeerde op 500 m van de deur van Knurre Bikers Lady.
In het technische stukje daar aan dat kasteel in Maria Aalter plaatste ik even een versnelling; 1 probleem, mijn voorwiel kwam een boomstam tegen die verscholen lag in het drassige gras en gevolg met fiets en al over kop.#-o #-o

Daarna netjes het parcours gevolgd, de tweede bevoorrading meegepakt en dan met een toch wel sterk briesje op kop de overige kilometertjes afgemaald met mijn duo-biker Barty. (ondertussen wel even 2 maal een bordje gemist)

83 km op den teller en we waren content.
Douchke gepakt, stutje gegeten en iets gedronken.

ZEKER VOOR HERHALING VATBAAR =D> =D> =D>

@Knurre: we zijn in form zene :bounce: :bounce: voor den donderdag in Ieper voor de 117, dus als ge goesting hebt ge weet ons te vinden hé.

Ciao,
Ralphie :wink:
Last edited by Guest on Tue 29 Apr 2008 00:53, edited 2 times in total.
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Wegens andere verplichtingen van mijn partner-biker Target, was ik alleen gestart voor de 55km, mijn eerste 'langere' :-? rit na 2 korte ritten van zo'n 30km tijdens de voorbije 2 weken en daarvoor een periode van inactiviteit van ruim 2 maand. Goed om eens te testen hoe goed de beentjes weeral waren.

Het eerste stuk tot aan de eerste bevoorrading bevatte inderdaad nogal veel road, maar dat werd na de bevoorrading dan ruim gecompenseerd. Geen grote verrassingen op deze tocht, wel enkele nieuwe stukjes die ik nog niet had aangedaan. Na de tweede bevoorrading volgden dan idd nog een aantal mooie stukjes om dan uit te bollen naar de finish. En het was idd uitbollen. Toen ik ter hoogte van Wingene reeds de 54 km op de teller zag verschijnen, was de pulle ver uit. Met het verstand op nul en blijven stoempen tegen de wind in, bereikte ik toch uitgeput (maar voldaan zoals ze zeggen) de finish in Pittem met 63 km (heb onderweg ook enkele pijltjes gemist!) op de teller.

Dit was voor mijn eerste 'langere' rit in maanden net iets te veel. Onbegrijpelijk #-o #-o #-o soms hoe de organisaties van TT's er maar niet in slagen om de correcte afstanden op te geven bij vertrek??!! Maar voor de rest, dik in orde =D> =D> !

Zonder fout tot op jullie winterrit.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Zaterdag deze met het forumtreintje afgecrossed en goed bevonden.
Laat deze volgend jaar maar teru op de kalender staan.
=D> =D> =D>
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Racing Ralph wrote:Zaterdagmorgen samen met Barty gestart voor de 75 km om 8.30 stipt.

We hadden nog geen onverhard gezien of na 150 m reed ik een borduur af en heb ik stevig de betonbaan gekust #-o . Gescheurde handschoen en scheve derailleur maar voor de rest niets ergs.

Vanaf dan zijn we in een vloeiiend tempo ervandoor gegaan door bos en veld met veel afwisseling van onverhard en verhard. Alles lag goed droog dus konden we lekker doorrijden met de wind in de rug :wink:
Aan de eerste bevoorrading werden we goed voorzien van spijs en drank bijgestaan en ons aangereikt door een mooie zwartharige juffrouw die alles daar zeer goed verzorgde =D> . Zo getuigden ook andere bikers daar ter plaatse.

Dan vertrokken voor het tweede stuk dat passeerde op 500 m van de deur van Knurre Bikers Lady, die besefte dat ze ons hoge tempo niet aankon en daarom op de baan de Davitamon Classic ging rijden en mij en Barty even lieten vlammen :lol: :lol: :lol:
In het technische stukje daar aan dat kasteel in Maria Aalter plaatste ik even een versnelling; 1 probleem, mijn voorwiel kwam een boomstam tegen die verscholen lag in het drassige gras en gevolg met fiets en al over kop.#-o #-o

Daarna netjes het parcours gevolgd, de tweede bevoorrading meegepakt en dan met een toch wel sterk briesje op kop de overige kilometertjes afgemaald met mijn duo-biker Barty. (ondertussen wel even 2 maal een bordje gemist)

83 km op den teller en we waren content.
Douchke gepakt, stutje gegeten en iets gedronken.

ZEKER VOOR HERHALING VATBAAR =D> =D> =D>

@Knurre: we zijn in form zene :bounce: :bounce: voor den donderdag in Ieper voor de 117, dus als ge goesting hebt ge weet ons te vinden hé.

Ciao,
Ralphie :wink:
Awel ik zou het niet schoner kunnen zeggen.
Klein opmerkingske : had blijkbaar toch probleempje met bike ,voorwiel draaide amper nog , dus misschien daardoor dat ik redelijk opgeblazen benen had aan den arrivée en nog nauwelijks vooruit geraakte
Nesten
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Post by Nesten »

Zaterdagnamiddag met de Brigandsbikers-tgv vertrokken voor de 75 kms. Weinig verrassende stukken, maar toch een aangenaam traject in perfecte weersomstandigheden.

Enige minpunt voor de 75 kms : slechts 2 bevoorradingen met bijna 50 kilometer tussen bv1 en bv2. :-? Op het einde een hongerklop gekregen toen de pijp aan het uitgaan was. Toch 26,2 gemiddeld op 103 kms (de rit van Ingelmunster heen en terug meegeteld).
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

de aanwezige steenbakkers hebben zich goed geamuseerd op de 75 km!!één keer serieus misreden door een ontbrekend bordje :evil: eindelijk zagen we nog ne keer het zonneke en was het zalig rijden!!net voor de tweede bevoorading nog cloclo tegen gekomen en op de aprés barty en z'n compaan!!zalig in de zon nog teen en tander genuttigd en we waren er het allemaal over eens...deze zomer tt moet gewoonweg volgend jaar terug doorgaan!!!misschien moeten we een petitie starten :roll: in elk geval,bikedevils,bedankt voor de prachtige voormiddag!! =D> =D>
groeten dingo 8)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Nesten wrote:Zaterdagnamiddag met de Brigandsbikers-tgv vertrokken voor de 75 kms. Weinig verrassende stukken, maar toch een aangenaam traject in perfecte weersomstandigheden.

Enige minpunt voor de 75 kms : slechts 2 bevoorradingen met bijna 50 kilometer tussen bv1 en bv2. :-? Op het einde een hongerklop gekregen toen de pijp aan het uitgaan was. Toch 26,2 gemiddeld op 103 kms (de rit van Ingelmunster heen en terug meegeteld).
Nesten,er zaten welgeteld 37 km tussen de eerste en de tweede controle.
De eerste was na 25 km,de tweede na 62 km.Ik vind je kritiek eigenlijk een beetje onterecht naar de organisatie toe.Als je net zoal ik met de bike heen en terug van Ingelmunster komt,kun je beter wat zelf voorzien.Ik had mijn camelback mee met 1,5 liter sportdrank.Geloof dat 1 liter heb uitgedronken.

Een extra controle hoefde niet echt,want het parcours was nu ook niet zo zwaar en zo lastig qua ondergrond.Getuige daarvan de toch wel hoge gemiddeldes.Ik denk dat ge een beetje te diep in uw reserves hebt getast. :-D :-D :wink:
Putter Pierre
Mountainbiker

Post by Putter Pierre »

Zaterdag thuis gestart en op het parcours vanaf Beernem.
Natturlijk betaald aan de controle waar alles er was dat nodig was.
Overal als eerste doorgereden en maar slechts 2 maal verkeerd door eigen schuld.Op een droog parcours rij je sneller en zo meer kans op een misser.
Zeer tof om eens in eigen streek stukken van alle winterritten gecombineert met elkander te rijden op harde ondergrond.
Gelukkig in Beernem gestart zodat je terugkeerde met de winf in de rug.

Om af te sluiten: volgend jaar MOET die rit er weer zijn en ik kom af met ons bendeke

BRAVO
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Blijkbaar tof tochtje gemist, maar mij daarom niet minder gejeund op Davitamon.

@Barty & Ralph:
1/ Blijkbaar zou Racing Ralph beter van naam veranderen, als ik der niet bij ben, neemt hij blijkbaar de rol van vallende biker over... :oops:
2/ Zie maar dat ge nog wat bijtraint voor de herdersmarathon, want na mijn 150 km Davitamon à een hoger tempo dan ulder mtb-ritje zalt nodig zijn zulle ! :wink:
Post Reply