Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, zo'n lange nagel is niet leuk, ik heb dat voorgehad op een rit van de LCMT, net buiten Houffalize. Als je een alu kader hebt misschien wel even een likje verf aan de kras doen.

Ik ben aan het denken waar dat pijltje kan hangen dat jullie gemist hebben..net voor een zware klim? Hoe zijn jullie dan terug op het parkoers geraakt?

kan je dat even aangeven aan de hand van het kaartje hier ?
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

A d r i wrote:Ja, zo'n lange nagel is niet leuk, ik heb dat voorgehad op een rit van de LCMT, net buiten Houffalize. Als je een alu kader hebt misschien wel even een likje verf aan de kras doen.

Ik ben aan het denken waar dat pijltje kan hangen dat jullie gemist hebben..net voor een zware klim? Hoe zijn jullie dan terug op het parkoers geraakt?

kan je dat even aangeven aan de hand van het kaartje hier ?
Als ik me kan orienteren, op de blauwe route,aan de kluis, herculsesalon,we kwamen een afdalingske af en moesten rechtsaf, op de hoek waren scouts of de chiro aan het spelen,als je rechtsaf gaat moet je een korte maar zeer steile klim doen, bovenop is een kruispunt,ik denk dat je daar echtsaf moet, want daar hebben we die lange klim gemist, wijn rechtdoor een korte mooie technische afdaling gevolgd, beneden kwamen we terug op de blauwe route, na 100mtrs passeerden we links een veld vol met gele bloemen, na het veld moesten we links, naast die (kasteel)muur om dan die lange klim aan te vatten naar boven naast die muur,voila, ik hoop dat het duidelijk was
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nee, je hebt niks gemist.. klim naar links na de kluis (scouts) boven even links en dan 2 keer rechts via steile afdaling naar beneden, onderaan links en langs het veld, op het einde aan de muur naar links, en dan de lange klim langs de muur omhoog
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik denk toch dat ze mis waren Adri....

Die chiro, was dat niet onderaan die lekkere afdaling, waar je een half kasteel hebt (of zo) en ook wat outdoor uitdagingen ? Daar ga je naar rechts en over het kruispunt op een steile klim moet je naar links voor een lekker moeilijk, soms technisch klimmetje op bovengekomen lekker over veel stenen en zo af te dalen naar dat kasteel waar je dan links op moet om die zanderige beklimming te starten...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

dat klopt ja, en ik dacht dat ze dat zo ongeveer gedaan hebben :roll:
maar het kan zijn dat de pijl naar de afdaling naar de wei (met die bolle ruggen en dat freeride parkoers onderweg) verdwenen is..
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

A d r i wrote:dat klopt ja, en ik dacht dat ze dat zo ongeveer gedaan hebben :roll:
maar het kan zijn dat de pijl naar de afdaling naar de wei (met die bolle ruggen en dat freeride parkoers onderweg) verdwenen is..
Als dichts wonende kan je het niet maken geen controle te gaan doen man ! ;) :lol:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik ben al weg :roll:
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

A d r i wrote:Ik ben al weg :roll:
tis als je ,denk ik, van een afdaling komt, passeer je op je linkerzijde zulk een survivalparcours,teneinde moet je rechts,op die hoek was ook de chiro bezig, daar reed ik plat in een nagel,toeval?en dan heb je een korte steile klim, daarbovenop op het kruispunt is iets weg, en wa een chance heb jij als je naast zo een prachtig parcours woont
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

yajop wrote:
A d r i wrote:Ik ben al weg :roll:
tis als je ,denk ik, van een afdaling komt, passeer je op je linkerzijde zulk een survivalparcours,teneinde moet je rechts,op die hoek was ook de chiro bezig, daar reed ik plat in een nagel,toeval?en dan heb je een korte steile klim, daarbovenop op het kruispunt is iets weg, en wa een chance heb jij als je naast zo een prachtig parcours woont
dat stuk noemt " de kluis " , dagelijks komen daar groepen hun ammuseren. vorig week nog zaten daar een massa kinderen op die wegen naast die vijvers met boeken , dan moesten die zoveel mogelijk van die insecten verzamelen. boeiend.

ik woon daar ook vlak bij , zit daar 2 maal per week te ontspannen. 1 tip , ga van die bloso routes af , in heverleewoud dat tot in wallonie gaat zijn massa's singletracks , meestal goed verborgen maar man daar zijn technische singletracks die ik tot nu toe enkel in de ardennen tegen gekomen ben. er is zelfs een plaats waar downhillbikers samenkomen.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

fast_bunny, ik zit hier te kwijlen...INFO ! ;)
Post Reply