Nu heb ik gehoord op tv da er veel waren met krampen ook in L-B-L door de warmte . Hopelijk was dit bij mij ook het geval,want donderdag gaan rijden in Waimes
27-04-08 mazenzele-opwijk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
ook gereden en de 80km gedaan. Van thuis vertrokken met gunther666 dus hadden we al 12km toen we om 07.30daar ter plaatse aankwamen. Mooie tocht wel technisch met veel sporen en single tracks. Mijn benen daar in tegen wilden niet mee vanaf km 50 volop krampen toch nog uitgereden met een gem van 18.5. Nu blijft de vraag hoe komen die krampen dacht 1st van teveel te eten of niet goed verteren had wa nieuw vloeibaar voedsel mee en poeder van perfomance voor mijn drank. Zou dit daardoor kunnen komen.
Nu heb ik gehoord op tv da er veel waren met krampen ook in L-B-L door de warmte . Hopelijk was dit bij mij ook het geval,want donderdag gaan rijden in Waimes
- MaC'Red
- Mountainbiker
vandaag ook gereden wat nu mijne 4de keer was waarvan de derde keer in dit stralend weer.
de conditie zat goed en het tempo des meer, iets te snel bleek het voor mijne bikemaat dus iets wat geminderd en eens de heuvelzone begon sowieso iets minder.
Veel geklommen op de middenplaat wat zeker niet mijn gewoonte is en nu ging dat super, wel af en toe in het rood geweest maar dat was niks want recupereren gaat redelijk goed bij mij.
Verder een goed gevarieerd parcours dat voor mijn part perfect was uitgepijlt, idem voor de bevoorrading met redelijk wat keuze aan spijs.
die enervit repen was wel goed van smaak op de eerste drankstop en die kleine chocolade reepjes ook redelijk goed.
Op het plein en errond dan Evil Mogwai, Thys, Dirttracker gezien waarvan de laatste twee in een vlucht.
Massini
de conditie zat goed en het tempo des meer, iets te snel bleek het voor mijne bikemaat dus iets wat geminderd en eens de heuvelzone begon sowieso iets minder.
Veel geklommen op de middenplaat wat zeker niet mijn gewoonte is en nu ging dat super, wel af en toe in het rood geweest maar dat was niks want recupereren gaat redelijk goed bij mij.
Verder een goed gevarieerd parcours dat voor mijn part perfect was uitgepijlt, idem voor de bevoorrading met redelijk wat keuze aan spijs.
die enervit repen was wel goed van smaak op de eerste drankstop en die kleine chocolade reepjes ook redelijk goed.
Op het plein en errond dan Evil Mogwai, Thys, Dirttracker gezien waarvan de laatste twee in een vlucht.
Massini
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Nog vergeten te melden da er pijltjes te weinig hingen en in het begon ook misreden in da parkje in asse achter het ziekenhuis, waarsch de pijltjes daar verhangen
En da we plots op een doodlopend baantje uitkwamen en de fietsen over de draad moesten zetten en goed geschonden been door die doornstruiken daar. Dus enige opmerking de pijltjes wa beter hangen. En heb hiermee ervaring want jaren in wandelclub gezeten(en weet ook wat het is als ze de pijltjes wegnemen of draaien), dus als jullie wat raad willen stuur maar pb 
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Samen met BullsEye naar Mazenzele gekard , en vertrokken rond 8u.Deze tocht staat altijd met stip genoteerd,de Daan toertocht wordt al stilaan een kwaliteitsmerk
Ook nu weer een knappe tt gereden,de bepijling was wel hier en daar geboycot,blijkbaar was er een boze boer in het spel ?
Bevoorradingen waren ruim voldoende en vooral genoten van het Pajottenland,ik heb met plezier stof gevreten.Ook heel wat ander volk tegengekomen (wandelaars,motorcrossers,joggers,joggers met oncontroleerbare honden,..) De lente is in het land !!
Er waren zelfs brulkikkers,boze ganzen,boze honden..speciale sfeer daar in 't Pajottenland
Ook net een valpartij gezien binnen een groep bikers,waarbij er één biker vol in de prikkeldraad ging,gescheurde trui en bebloede schouders,eigenlijk viel dit best mee als je zag hoeveel betonnen paaltjes er tussen stonden
...
Na een goede 3 uur rijden ging 't licht efkes uit,godzijdank dat de 3e bevoorrading er net aankwam op de 84 km...Ook nog opt einde een incidentje met een biker en motorcrosser (op die plek waar er paletten waren gelegd).Hopelijk niet al te erg...
Nadien ook nog op de traditionele ligweide een gezellig apès-bike'je gedaan en onze gratis binnenband afgehaald (laagvlieger ook nog even gesproken).
Knap werk,organisatoren en medewerkers,in elk geval : tot volgend jaar !!
Ook nu weer een knappe tt gereden,de bepijling was wel hier en daar geboycot,blijkbaar was er een boze boer in het spel ?
Bevoorradingen waren ruim voldoende en vooral genoten van het Pajottenland,ik heb met plezier stof gevreten.Ook heel wat ander volk tegengekomen (wandelaars,motorcrossers,joggers,joggers met oncontroleerbare honden,..) De lente is in het land !!
Er waren zelfs brulkikkers,boze ganzen,boze honden..speciale sfeer daar in 't Pajottenland
Ook net een valpartij gezien binnen een groep bikers,waarbij er één biker vol in de prikkeldraad ging,gescheurde trui en bebloede schouders,eigenlijk viel dit best mee als je zag hoeveel betonnen paaltjes er tussen stonden
Na een goede 3 uur rijden ging 't licht efkes uit,godzijdank dat de 3e bevoorrading er net aankwam op de 84 km...Ook nog opt einde een incidentje met een biker en motorcrosser (op die plek waar er paletten waren gelegd).Hopelijk niet al te erg...
Nadien ook nog op de traditionele ligweide een gezellig apès-bike'je gedaan en onze gratis binnenband afgehaald (laagvlieger ook nog even gesproken).
Knap werk,organisatoren en medewerkers,in elk geval : tot volgend jaar !!
- rubber-12
- Mountainbiker
Mooie tocht, prachtig weer. De 52 met de tweede lus van de 80 km gedaan. Vertrokken om 9:45
Prima bepijling, behalve aan de fit-o-meter waar er aan een splitsing niks hing. Maar op de goede weg gezet door bikers die het daar kenden.
Tegen dat wij er waren was de bevoorrading al grotendeels geplunderd, maar we hebben toch het nodige kunnen inslaan.
Pinnekensdraad naast smalle paden met spoorvorming mocht wat minder.
Vriendelijke ruiters, wandelaars én bikers tegengekomen.
Toch ergens een kwiet die het nodig vondt om zijn kinderwagen
op het laatste moment op het fietsspoor te zetten, hij had ons nochtans zien komen, zijn vrouw bleef gewoon even opzij staan, plaats genoeg... Enfin, hij en zijn kleintje hebben stof mogen vreten van mijn sliding.
De beentjes hadden er zin in, mijn maat was veel minder, na 22 km heb ik hem dan maar achtergelaten voor de gieren
, en hem teruggezien aan den après.
Prima bepijling, behalve aan de fit-o-meter waar er aan een splitsing niks hing. Maar op de goede weg gezet door bikers die het daar kenden.
Tegen dat wij er waren was de bevoorrading al grotendeels geplunderd, maar we hebben toch het nodige kunnen inslaan.
Pinnekensdraad naast smalle paden met spoorvorming mocht wat minder.
Vriendelijke ruiters, wandelaars én bikers tegengekomen.
Toch ergens een kwiet die het nodig vondt om zijn kinderwagen
De beentjes hadden er zin in, mijn maat was veel minder, na 22 km heb ik hem dan maar achtergelaten voor de gieren
- patje
- Mountainbiker
Ik ben deze morgen alles gaan nakijken wat pijlen betreft. Vertrokken om 6 uur en heb degelijk daar in Asse pijlen moeten bijhangen die verdwenen waren alsook in Bekkerzeel.laagvlieger wrote:Nog vergeten te melden da er pijltjes te weinig hingen en in het begon ook misreden in da parkje in asse achter het ziekenhuis, waarsch de pijltjes daar verhangenEn da we plots op een doodlopend baantje uitkwamen en de fietsen over de draad moesten zetten en goed geschonden been door die doornstruiken daar. Dus enige opmerking de pijltjes wa beter hangen. En heb hiermee ervaring want jaren in wandelclub gezeten(en weet ook wat het is als ze de pijltjes wegnemen of draaien), dus als jullie wat raad willen stuur maar pb
Was in Asse rond 7 uur en dus zullen er tussen mijn passage en die van jullie weer toffe gasten de pijlen komen weghalen zijn
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Uitstekende tocht (83 km)! De beste TT die ik tot nu toe gereden heb ! (6 maanden ervaring)Met enkele Herders van start gegaan om 8H. Veel offroad, met heel wat hoogtemeters. Het was de eerste keer dat ik meedeed in deze TT en volgend jaar zien ze me zeker terug.
Prima bevoorradingen, zeer goede bepijling. Goede bike-wash. Kortom

Prima bevoorradingen, zeer goede bepijling. Goede bike-wash. Kortom
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Gisteren pas om 2u in mijn bed dus veel te laat vetrokken (10u15).
Dan maar gekozen om de 50km te rijden in de hoop tegen 12u30 thuis te staan wat dus op dit prachtig parkoers onmogelijk was.
Enekel bekende stukken maar ook enkele zeer mooie stukken die ik nog nooit had gedaan.
Was de eerste maal dit jaar met de speci op een toertocht en dat samen met het mooie weer resulteerde in een zeer tevreden gevoel.
Thuis gekomen met 70km op de teller en 20,3 gem.
Volgend jaar van de partij voor de 80km!
Dan maar gekozen om de 50km te rijden in de hoop tegen 12u30 thuis te staan wat dus op dit prachtig parkoers onmogelijk was.
Enekel bekende stukken maar ook enkele zeer mooie stukken die ik nog nooit had gedaan.
Was de eerste maal dit jaar met de speci op een toertocht en dat samen met het mooie weer resulteerde in een zeer tevreden gevoel.
Thuis gekomen met 70km op de teller en 20,3 gem.
Volgend jaar van de partij voor de 80km!
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Ik heb vandaag de TT meegamaakt vanuit mijn bedje
na het uitpijlen van gisteren zelfs geen drank meer aangeraakt om optimal in form te zijn.
deze morgen ziek, ziek
40 kg snot, hoofdpijn, stemloos, (veel sibbers zullen dit een zegen vinden
), bloedneus,...
nu pas wat in beweging
hopelijk is het morgen beter
Streets
na het uitpijlen van gisteren zelfs geen drank meer aangeraakt om optimal in form te zijn.
deze morgen ziek, ziek
40 kg snot, hoofdpijn, stemloos, (veel sibbers zullen dit een zegen vinden
nu pas wat in beweging
hopelijk is het morgen beter
Streets