1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Mister T. wrote:Gewoon een vrijblijvende tip aan de herders:

Ik ken de Vlaamse Ardennen wel wat, maar eerder de streek ten westen van oudenaarde en Maarkedal (naar West-Vlaanderen toe).

Het zou meen ik zeer leuk/boeiend zijn mochten de klassieke beklimmingen (die we bijv. ook van de RvV) kennen aangeduid zijn met een bordje. Dan weet je wat je aan het oprijden bent, en de volgende keer je naar de koers kijkt, kan je dan niet alleen meekijken, maar ook meevoelen :lol:

En als je dan toch bezig bent: aantal HM en stijgingsgraad is ook mooi meegenomen :wink: ("je heeft ze een vinger en..." :lol: )
dat is inderdaad een goed idee ja, ik heb er nog geen enkele opgereden al die kanten, allez enkel de berendries als ik juist ben.

Massini 8)
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

Spijtig dat deze tocht op een zaterdag wordt georganiseerd. :-?
Blijkbaar is dat in jullie streek de gewoonte.

Maar hier in Vl.-Brabant zijn het allemaal 'zondagsrijders' :wink:

Ikzelf kan niet komen omdat ik op vakantie ben maar een paar mannen van de club zouden zeker geïnteresseerd zijn om jullie toertje te bollen.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Als je de zondag een toer van 125 km zou geven,dan zou moeder de vrouw nogal content zijn, denk ik,voor haar zondag!!?? :oops: #-o
s'Morgens vroeg rond 7 uur weg en terug thuis s'avonds tegen 7 uur!!?? :lol:
t'Is maar voor te zeggen dat ge hier geen avs van 30 zult halen,t'wordt hier echte mtb om duimen en vingers van af te likken! :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

@ Mr. T: Als we een RvV beklimming aandoen doen we deze meestal langs de flanken (offroad). We rijden bijna geen heuvels via de baan omhoog, maar bv. de Foreest dalen we wel via de baan af om erna voor de tweede keer de Foreest 'offroad' te beklimmen. Er zitten ook heel wat klimmekes in die geen naam hebben, en dat we zelf als volgt noemen: 'die klim in dat bos' :-)
stoned biker
Mountainbiker

Post by stoned biker »

van zo een tochten gaat ne mens zijn hart sneller slaan e. Het bevalt me wel dat de herders zeggen dat echt een tocht ga zijn om af te zien!! Zo hoort het ook. Na lcmt en tilff bastogne tilff zal dit een mooi verlengstuk zijn :P laat maar komen!!!!!!!
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

vorige week ronde van vlaandren gereden ( met de racer wel te verstaan) en maarkedal doorgereden en omstreken. zeer mooie streek en het zal inderdaad niet van de poes zijn denk ik, toch kijk ik er ongeduldig naar uit, hopelijk met goed weer!

grtz,

superschoep :evil: :evil:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Topic werd ook gestart in de toertocht rubriek: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=48822

En nu allemaal hopen dat het een tijdje droog blijft :-)
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Na maanden achter mijn pc mijn doctoraat afwerken ipv op mijn bike te zitten is de goesting toch enorm als ik even de beschrijving op jullie site lees. mjammjam...
Ik denk dat ik een poging ga wagen voor de 85, de rest zal een beetje te hoog gegrepen zijn. Ik herinner me trouwens nog een marathon die een paar jaar geleden ter gelegenheid van het EK in het kluisbos werd uitgetekend, met 1600 hm op 80km en moet zeggen dat ik, ondanks het feit dat ik al vele jaren op mijn mtbje rondrij in die regio, toen toch stevig heb afgezien. Ik verwacht hier ongeveer hetzelfde: zijnde dat alles wat er off-road te rijden valt in die streek in het parcours zit.

Dus toch maar proberen een beetje op te bouwen, heb nog een maand. Dit weekend proberen in langdorp te rijden, in de week wat gaan spinnen en normaal gezien rij ik sowieso op onze tocht in steenhuize de week ervoor de 75km. De rest zal op karakter zijn (dat heeft al meermaals voor een gebrek aan conditie, training en kracht gecompenseerd). Doel zal zijn uitrijden, snelheid zal onbestaand zijn dus ga niet direct met iemand meerijden, maar zal eens zwaaien als ik bekend volk tegenkom onder de baan of in de kantine.

Ik duim mee voor een paar weken goed weer!! En duim mee voor katrien haar duim (hey, lang geleden, alles ok buiten de duim?)
touchdownbiker
Mountainbiker

1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Post by touchdownbiker »

als welle goed opschieten met ons voorbereidingen komt er van ons ook nog een delegatie naar daar. Hangt een beetje van de vrijdag af. Welle zijn altijd benieuwd hoe een ander de lange afstanden ineen steekt en willen daar zeker eens kennis mee maken.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Herder Ronny wrote:Topic werd ook gestart in de toertocht rubriek: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=48822

En nu allemaal hopen dat het een tijdje droog blijft :-)
Vandaag één van de vettigste passages gaan verkennen en het ligt er super bij.Op die ganse lus ,daar waar er tot een week of twee geen doorkomen aan was,(alleszins niet per fiets),geen enkel voetje moeten zetten.Worden we gespaard van ferme regenbuien de laatste week dan zal alles wel berijdbaar zijn en dat is toch altijd leuker dan te voet. :-)
Ik ben echt eens benieuwd wie "het beest "gaat bovenrijden van de 125 km rijders?rarara...Bij deze weersomstandigheden gaan de slaagkansen een hoop % de hoogte in.
Post Reply