No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Voila ze mannen 2 paar wielen klaargemaakt en het ging gelijk een fluitje van ne cent =D> =D>
eerst een paar crossmaxen sl met daarop een paar maxxis crosmark tubeless. Daar heb ik een 1cup en een halveken in gedaan. Ja dit was nu wel simpel natuurlijk tubeless banden op een tubeless wiel...maar een mooie oefening met de antilekvloeistof en mijn crossmaxen lieten een beetje lucht los en nu niets meer.

dan ztrolympic wielen met vredestein black panther's. Eerst dus met binnenband de vredestein mooi in de randen laten floepen en dan lossen...één kant losmaken en binnenband eruit nemen. ztrolympic ventiel erin en daar 2cup's notubes in. Waarom 2 omdat ne maat van eens 1cupje had gebruikt in slr wielen en het niet zo goed dichtte. Voorzichtig draaien met wiel zodat er niet teveel gesmost word. Dan andere rand van buitenband er op leggen en dan met de compressor psssst...en hopla da was direct in de valies :lol: . Dan goed ronddraaien met het wiel langs alle kanten. Je zag de vloeistof er langs sommige plekjes uitkomen, dus de vloeistof deed direct zijn werk.

Voila ze....de vredestein's zijn een plezier om op te leggen.
gewoon ztr olympic velg en yellowtape + de vloeistof....
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Vredesteins zijn inderdaad een plezier :drunk: Die monteer ik op een tubeless wiel makkelijk zonder binnenband, met de voetpomp 8)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

madskatingcow wrote:Vredesteins zijn inderdaad een plezier :drunk: Die monteer ik op een tubeless wiel makkelijk zonder binnenband, met de voetpomp 8)
ik heb geen compressor, dus noTubes monteren ALTIJD met voetpomp ;-)
'n kwestie van je goed voor te bereiden hé (binnenbandje op voorhand monteren)!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Kmoet zeggen, met nieuwe banden lukt het me wel met de voetpomp. Nu daarstraks met gebruikte banden is me 1 bandje niet gelukt, nochtans hard gepompt, zo hard dat de voetpomp in vuur en vlam schoot.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

nu nekeer over den bandendruk ze...Ztrolympic velgen vredesteins black panther is de combinatie! Ikke voor het vertrek in Pont...1.8kg in beide banden. Hopla en ik weg en pff zeg wa was da zeg veel te veel jong amai.
Ik reed precies met volle wielen of kasseistenen...veel te hard. Toch nog efkes blijven rijden, ma nee geen avans ze. Toch lucht moeten uitlaten. Aan de kant en pssst van voor en achter....Ik wist natuurlijk niet hoeveel er nu nog inzat. Ik reed direct al een stuk beter en alles voelde beter aan. Aan de finish gekomen direct eens gekeken met de pomp en van voor zat er nog 1.2kg in en achter 1.5kg!
Notubes= echt wel lage druk hé! Volgende keer ze van voor en achter 1.2kg in de banden.

Twas de eerste keer dat ik met deze velgen in combinatie die banden en notubes vloeistof reed. Dus ja het was wa zoeken naar de juiste bandendruk hé.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Tot je dan een keer te scherp draait, alle lucht en latex kwijt. Vergeet het dan maar om met een bommetje op te pompen, heb het zelf al paar keer ondervonden ! #-o
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

viperke wrote:Tot je dan een keer te scherp draait, alle lucht en latex kwijt. Vergeet het dan maar om met een bommetje op te pompen, heb het zelf al paar keer ondervonden ! #-o
met de ZTR velgen zal je dit niet vlug voorhebben, zijn hier speciaal voor gemaakt, een gewone velg daarintegen is een ander verhaal, heb zo ook al lucht verloren met mijn 4.1D van DT Swiss
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Kan goe zijn ja, ma in Pont heb ik het toch eens goe kunnen testen ze...Op de snelle en technische afdalingen en niets gelost.
Vrijdag naar bikesport geweest en hij wou me tonen dat een rubbere rimstrip ni nodig was! Nam een wiel met een noby nic op...Liet een beetje lucht uit de band met ventiel. Duwde de band uit de rand van het wiel en diene band loste niets van lucht...Das natuurlijk wel met een wiel in de hand en niet al rijdend hé...

Kga da wel allemaal nog ondervinden 8)
Ik weeg ook maar 62kg hé en denk dat dat toch ook een rol speelt?
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

1,2 bar is da nie een beetje vree weinig?
Heb je geen schrik dat je ztr'kes een deuk gaan oplopen?
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

nee eigenlijk heb ik daar geen schrik van!
die wielen zijn daar voor gemaakt denk ik toch. Kheb in Pont geen enkele keer de velg gevoeld ze...en in die afdalingen met die wortels toch heb ik ze zeker niet gespaard.
Post Reply