Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Daaf wrote:mijn vraag is: rendeert het om op deze afstand smalle bandjes te steken?
zowel in kracht als in tijd?
Rijd het traject een met een XCR mud/ AT / barro marathon of met ne Road... en ge weet het verschil wel :wink:
Van lekke banden mag ik niet klagen vorige 2 jaar niet met de road (2x)bandjes & nu niet met de koersfiets (0-2500km).
Ik rijd 1 a 2 keer op de week een traject van 33km enkel dit scheelt hem dik 10 minuten.
Hiervoor een beetje inboeten op confort vindt ik helemaal niet erg.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Thys wrote:
Daaf wrote:mijn vraag is: rendeert het om op deze afstand smalle bandjes te steken?
zowel in kracht als in tijd?
Rijd het traject een met een XCR mud/ AT / barro marathon of met ne Road... en ge weet het verschil wel :wink:
Van lekke banden mag ik niet klagen vorige 2 jaar niet met de road (2x)bandjes & nu niet met de koersfiets (0-2500km).
Ik rijd 1 a 2 keer op de week een traject van 33km enkel dit scheelt hem dik 10 minuten.
Hiervoor een beetje inboeten op confort vindt ik helemaal niet erg.
amai
10 min
en vanwaar to waar?
Streets
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

de laatste 2 weken rijd ik door omstandigheden ook op smalband naar het werk en dit gaat toch ook wel sneller dan met de dikke banden (scheelt 5 à 10-tal minuten schat ik, op +/-15km).

De verschillen die ik bemerk tussen beide vehikels:
- remwerking
- grip bij nat weer

Misschien is het een idee om een topic te openen met daarin een soort gallery van woon-werkfietsen? Dan hebben we een idee wie wat gebruikt...
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Ik rijd geregeld van Ham naar Houthalen, is 23 km enkel. Ik doe dit wel met de koersfiets. 'k Heb in het verleden ook met de MTB gereden met smalle bandjes. Met de koersfiets gaat dit toch veel vlotter, andere zithouding, grotere wielen, enz.
De helft van de rit gaat langs 't kanaal en voor de rest probeer ik rustige wegen op te zoeken.
Op mijn koersfiets liggen Michelin Krylion Carbon bandjes, deze hebben een met Carbon verstevigd loopvlak. 'k Moet zeggen dat ze toch redelijk goed bollen en zeer lekbestendig zijn.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Mijn woon-werk verkeer is voorlopig nog beperkt van mi casa-station D'leeuw. Er zijn ons douches en kleedkamers beloofd op 't werk (superdeluxe ondergrondse fietsparking is er al) dus binnenkort schiet ik me op 't traject Denderhoutem - Brussel centrum.
Zijn er hier soms mensen van de streek Denderhoutem-Ninove-Aalst die 't traject met de fiets doen en hun gekozen weg/route 'ns willen posten? Ik zit pal in 't centrum (Koningsstraat aan Onbekende Soldaat)
Ik schat dat 't een goeie 30 km enkel moet zijn. thnx!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Gweñito Gafotas wrote:Mijn woon-werk verkeer is voorlopig nog beperkt van mi casa-station D'leeuw. Er zijn ons douches en kleedkamers beloofd op 't werk (superdeluxe ondergrondse fietsparking is er al) dus binnenkort schiet ik me op 't traject Denderhoutem - Brussel centrum.
Zijn er hier soms mensen van de streek Denderhoutem-Ninove-Aalst die 't traject met de fiets doen en hun gekozen weg/route 'ns willen posten? Ik zit pal in 't centrum (Koningsstraat aan Onbekende Soldaat)
ik heb gisteren een asfalter geholpen met een lekke band, die van denderhoutem naar evere rijd
maar heb daar geen gegevens van #-o

Streets
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Ik rij nu al bijna 4 jaar met deze BANDJES rond en heb nog geen een keer plat gereden.

Oeps ik zou liegen 1 maal door eigen schuld omdat ik niet optijd de band had nagekeken.

Ik doe enkele rit tussen de 17 en de 24 km, naar gelang hoe mijn muts staat :oops: , naar de haven van Antwerpen.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Petrol wrote:Ik rij nu al bijna 4 jaar met deze BANDJES rond en heb nog geen een keer plat gereden.

Oeps ik zou liegen 1 maal door eigen schuld omdat ik niet optijd de band had nagekeken.

Ik doe enkele rit tussen de 17 en de 24 km, naar gelang hoe mijn muts staat :oops: , naar de haven van Antwerpen.
bandjes zien er wel beestig stevig uit
waarom dan op tijd nakijken?

Streets
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Gweñito Gafotas wrote:Mijn woon-werk verkeer is voorlopig nog beperkt van mi casa-station D'leeuw. Er zijn ons douches en kleedkamers beloofd op 't werk (superdeluxe ondergrondse fietsparking is er al) dus binnenkort schiet ik me op 't traject Denderhoutem - Brussel centrum.
Als ik naar huis rij (Wieze of Dendermonde) rij ik regelmatig langs rustige baantjes naar Teralfene, en vanaf daar dan langs de Dender richting Aalst.
Jij zou dan vanaf Teralfene makkelijk kunnen doorrijden naar Denderhoutem.
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Streets wrote:
Petrol wrote:Ik rij nu al bijna 4 jaar met deze BANDJES rond en heb nog geen een keer plat gereden.

bandjes zien er wel beestig stevig uit
waarom dan op tijd nakijken?

Streets
Steentjes, ijzerdraadjes ed eruit halen. Anders gaan deze sowieso door "het lekvrij" gedeelte met een lekke band tot gevolg.
Bij mij was er toen een fijn ijzerdraadje door de band gegaan. Van de dikte van 1 draadje zoals bij een remkabel. ](*,)
Post Reply