Genk
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- dennisschmitz
- Mountainbiker
- Coyote
- Mountainbiker
Mountainbike toer in Genk
Tja, afgelopen zaterdag de blauwe toer van Genk gemaakt ...
Mijn verwachtingen lagen al niet hoog, en het werd inderdaad bevestigd ...
Naar mijn mening veel te veel geasvalteerde weggetjes. Er zijn een paar mooie stukjes bij, maar ...
Geef mij toch maar mijne "achtertuin", namelijk As-Dilsen-Eisden-Opgrimbie
(Je moet je weg daar wel zelf zoeken, of de wandelingen volgen ...)
Veeeeeeeeeeeeel beter en vrijwel geen asvalt!!!
Wat de pijlen betreft, kan men toch nog wat leren van de wandelpadenmakers! Altijd dezelfde paaltjes op duidelijke zichtbare plaatsen. En waarom kunnen de bordjes niet op diezelfde palen?? (indien de routes samenlopen natuurlijk
)
Mijn verwachtingen lagen al niet hoog, en het werd inderdaad bevestigd ...
Naar mijn mening veel te veel geasvalteerde weggetjes. Er zijn een paar mooie stukjes bij, maar ...
Geef mij toch maar mijne "achtertuin", namelijk As-Dilsen-Eisden-Opgrimbie
Veeeeeeeeeeeeel beter en vrijwel geen asvalt!!!
Wat de pijlen betreft, kan men toch nog wat leren van de wandelpadenmakers! Altijd dezelfde paaltjes op duidelijke zichtbare plaatsen. En waarom kunnen de bordjes niet op diezelfde palen?? (indien de routes samenlopen natuurlijk
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Terril Waterschei
Post by Vos in de bossen »
Ik ben daar een soort boswachter tegengekomen, en hij heeft niks gezegd dat ge daar niet moogt biken (regelmatig kom ik anderen ook tegen) en helaas een hoop crossers op zondag (ze komen vanuit Duistland soms met hunnen kawa's en suzuki en maken daar heel veel kapot).
We hebben alleen de paden om te fietsen, op steen en kolengruis, maar die mannen, die vliegen gewoon door en maken de unieke flora kapot.
Enfin, ieder het zijn hé.
Maar het is een leuk plaats om te doen, zeker aan mijn leeftijd, kun je je daar uuuuuuuren amuseren.
Voor me is da 10' van thuis...
We hebben alleen de paden om te fietsen, op steen en kolengruis, maar die mannen, die vliegen gewoon door en maken de unieke flora kapot.
Enfin, ieder het zijn hé.
Maar het is een leuk plaats om te doen, zeker aan mijn leeftijd, kun je je daar uuuuuuuren amuseren.
Voor me is da 10' van thuis...
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Wat hield je tegen om de terril in te passen? Is toch altijd mogelijk!J-Ren wrote:Ik vond het een mooi parcours, inderdaad veel asfalt, weinig hellingen, maar goed om een mooi gemiddelde te halen en eens door te trekken! Wel spijtig dat ze niet de terril opgaan, nochtans de perfecte route ervoor!
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Lanaken !!!!! ken daar gene weg, maar maasmechelen wel,this een kwartierke van lanaken.Kunnen misschien iets afspreken wanneer;Laat maar weten?????(apres "het sprookjesbos") Een kleine impressie van hier in de streek.bonsai wrote:ben binnenkort op camping 'Jocomo' in Lanaken voor een paar dagen.
Kan ik vanaf daar inpikken op de blosoroute van Genk of zijn er betere
alternatieven(wandelroutes,terrils) of gewoon het bos in en we zien wel waar we uitkomen. voorstellen welkom.
Gisteren tussen de soep en de patatten de BLOSO route van Genk gereden. De blauwe is een goeie 40km. Vertrekpunt voor mij was het bloso-domein Kattevennen. De route zelf is toch een beetje ontgoochelend. Ik had constant het gevoel dat er veel meer uit de streek te halen is. De onverharde paadjes lopen vaak vlak langs de wegen. Slechts hier en daar zit je voor een 5-tal minuten echt in de bos te draven. Ook de verhouding onverhard-verhard is niet al te best; ik schat op ongeveer 35, max 40% onverhard. En als je dan toch langs een uitdaging passeert, laten ze die links liggen, nl. de mijnterril van Winterslag. Verbodsborden staan er niet; onbegrijpelijk dat ze dat niet integreren. Maar ik ben er natuurlijk wel opgefietst ! Zigzaggend 100hm naar boven; fietsbaar tot een 50m van de top, effe duwen en helemaal boven kom je op een afgeplatte top met een schitterend vergezicht. Dan quasi recht naar beneden, 1 stuk van 38% en 1 van 35%, maar fietsbaar.
Ook langs een heidegebied gepasseerd maar ook hier loopt de track erdoor, precies alsof ze je er zo snel mogelijk wegwillen, terwijl ik daar links en rechts schitterende paadjes zag liggen.
Effe aan C-mine opgedraaid om restaurant Terrae (uit Mijn Restaurant) te bekijken, maar het was wel een zoektocht, want daar hangt geen enkel reclamepaneel aan de buitengevel.
Nadien nog wat single-tracks die dan naar het Golfdomein Stiemerheide leiden, en vandaar via verharde fietspaden terug naar kattevenia.
Algemeen toch een ontgoocheling. Men heeft persé een lus rond Genk willen maken; een verkeerde keuze denk ik.
Veel te veel verharde fietspaden (zowel vrijliggend als op de gewone wegen), nauwelijks hoogteverschillen (op de terril na ben ik 1 keer van de grote plateau gemoeten). Het lag er kurkdroog bij en was dus wel perfect berijdbaar. De bewegwijzering is quasi perfect. Op 2u15 incl terril was ik rond.
Hans
Ook langs een heidegebied gepasseerd maar ook hier loopt de track erdoor, precies alsof ze je er zo snel mogelijk wegwillen, terwijl ik daar links en rechts schitterende paadjes zag liggen.
Effe aan C-mine opgedraaid om restaurant Terrae (uit Mijn Restaurant) te bekijken, maar het was wel een zoektocht, want daar hangt geen enkel reclamepaneel aan de buitengevel.
Nadien nog wat single-tracks die dan naar het Golfdomein Stiemerheide leiden, en vandaar via verharde fietspaden terug naar kattevenia.
Algemeen toch een ontgoocheling. Men heeft persé een lus rond Genk willen maken; een verkeerde keuze denk ik.
Veel te veel verharde fietspaden (zowel vrijliggend als op de gewone wegen), nauwelijks hoogteverschillen (op de terril na ben ik 1 keer van de grote plateau gemoeten). Het lag er kurkdroog bij en was dus wel perfect berijdbaar. De bewegwijzering is quasi perfect. Op 2u15 incl terril was ik rond.
Hans
Gewapend met een fototoestel zijn Bart en ik gisteren de vaste route (de blauwe) van Genk gaan rijden.
Erg hoge verwachtingen had ik niet, maar de route viel nog goed mee.
Misschien iets teveel asfalt. Maar af en toe zaten er toch leuke tracks in.
Een ruim verslag met foto's staat op de website bij de vaste route's.
http://www.mtb-freak.be
Erg hoge verwachtingen had ik niet, maar de route viel nog goed mee.
Misschien iets teveel asfalt. Maar af en toe zaten er toch leuke tracks in.
Een ruim verslag met foto's staat op de website bij de vaste route's.
http://www.mtb-freak.be