Putte tussen Heist o/d Berg en Mechelen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Dit is de mail

Beste,

Het parcours van Putte is reeds uitgezet, startbord staat aan Sporthal. Officiële opening wordt voorzien in mei. Voor meer info best contact opnemen met sportdienst Putte. 015/ 25 33 70

Groeten
Kris

Bloso inspectiedienst Antwerpen
Kris Mertens

Vorselaarsebaan 60
2200 Herentals
Tel : 014/85.96.60
Fax : 014/21.59.38
e-mail : kris.mertens@bloso.be
www.bloso.be
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Ik ben daarstraks eens rond "de hallen" gereden maar heb geen startbord zijn staan...
flex
Mountainbiker

Post by flex »

Ge moet helemaal naar achter rijden a/d rechterkant, voorbij de technische dienst. Er zijn daar wat heuveltjes en daar staat een paaltje ('k dacht links van de zandweg). let op : verderop (100-200 meter), lag er links een paaltje neer op de grond toen ik er zondag reed. Daar moet ge naar rechts voor het bordje, verboden toegang (of zoiets).
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

klopt,

Maar ik hoopte eigenlijk dat er al een typisch bloso-startbord met plattegrond van de route stond.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Vandaag ook de blauwe route van Putte is gaan verkennen.

Eerst met de fiets van bij mij thuis (Berlaar) naar de Feesthallen in Putte gereden en hier de route begonnen. Bepijling in Putte zelf is dik in orde, maar eenmaal op grondgebied Grasheide (geshaa zoals ze bij ons zeggen :wink: ) was het toch niet altijd even duidelijk. In het centrum hadden ze aan 2 bloso paaltjes een ander bord vastgemaakt van werken ofzo, met als gevolg dat die 2 paaltjes bijna niet meer te zien zijn (zal wel tijdelijk zijn waarschijnlijk, maar toch). Ook kom je hier 2 of 3 keer een plaats tegen waar 2 pijltjes vlak bij elkaar staan en toch een andere richting aangeven, dit komt doordat één van die pijltjes een lus begint die iets later terug op die plek passeerd, de kunst bestaat er dus in om het juiste pijltje te kiezen (als je het foute kiest heb je dit na een paar minuten ook wel door hoor, en dan heb je ondertussen toch maar een paar extra kilometers gedaan :wink: ). Zoals hierboven ook al gezegd werd staan de pijltjes de ene keer rechts en de andere keer links van de weg, inderdaad een beetje opletten soms.

Zoals hier ook al verteld werd is er nogal veel verharde weg, en soms rij je op een breed gravelpad en zie je links of rechts een paar (redelijk) intressante single-tracks in de bosjes maar deze worden onbenut gelaten (waarschijnlijk door prive toestanden en dergelijke). Het meest technische dat je tegenkomt is een karspoor dat nogal diep uitgesleten is en redelijk hobbelachtig ligt, en een bruggetje waar sommige bikers die een nogal breed riser-stuur hebben ook met een beetje techniek op de proppen zullen moeten komen (de technische moeilijkheidsgraad ligt dus ergens tussen "autostrade" of "biljartlaken", de keus is aan u :wink: ).

Natuurlijk kan je in deze streek weinig anders verwachten, hoogteverschillen zijn er bijna niet, laat staan technische klimmetjes of afdalingen. En de stukjes groen die er wel zijn moeten aan elkaar gereden worden door asfalt of gravelpaden (dit is bij ons in Berlaar ook het geval). De onverharde paden die je tegenkomt zijn wel mooi gelegen (tussen de velden) en hier heb ik toch wel van genoten (het schitterende weer zal hier ook wel voor véél tussengezeten hebben).

Dus mijn eindconclussie, de route geeft wat je kan verwachten van deze streek, niet meer of niet minder. Goed als trainingsritje om snelheid te maken, om de streek wat te verkennen of om de kinderen hun eerste bloso route te laten rijden. Bikers die lichamelijke of technische uitdagingen zoeken hebben hier weinig of niets te zoeken vrees ik.

Hieronder vind je nog een link naar een overzicht van de route, eerst op de topo kaart, daaronder op de city nav kaart, en als laatste ook nog het hoogteprofiel (nu ja, hoogte :roll: ) van deze route.

http://users.telenet.be/Rikskes-site/fo ... opomap.jpg
http://users.telenet.be/Rikskes-site/fo ... %20Nav.jpg
http://users.telenet.be/Rikskes-site/fo ... rofiel.jpg
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

toffe uitleg. Mischien ga ik ze morgen wel eens rijden als training
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Net gelezen op RTV, vandaag is naar 't schijnt de "grote opening" van de bloso route in Putte. Inhuldiging van het startbord, gezamelijk de route rijden en achteraf receptie.
P€T€R
Mountainbiker

Post by P€T€R »

Ah das tof, dan zulle alle pijlen wel op hun plaats staan nu. Ik heb gemerkt dat er al een paar pijlen naar een meer logische plaats zijn verzet.
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

Heb hem vandaag ook gereden. Af en toe is het toch wel even stoppen om te zien waar je nu net heen moet, zeker op de punten waar de route samen komt na een lus.:o) Heb geen overduidelijke problemen gehad echter. Wel zijn er punten zoals bijvoorbeeld aan een rond puntje na het survival park Weyneshof dat de pijltjes rechts geplaatst zijn terwijl het fietspad volledig links ligt. Ook de ingang voor het Weyneshof kan beter aangeven worden want het is een heel klein poortje en ik denk dat er velen snel voorbij zullen rijden.
P€T€R wrote:t slecht voor deze streek. Veel valt er niet uit te halen maar ze hebben er toch het beste van gemaakt.
P€T€R wrote:Ah das tof, dan zulle alle pijlen wel op hun plaats staan nu. Ik heb gemerkt dat er al een paar pijlen naar een meer logische plaats zijn verzet.
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

Dan hoop ik dat de route in Duffel er dan ook snel komt...
Voorlopig probeer ik hier een parcourtje samen te stellen, maar echt boeiend is het tot nu toe nog niet...
Het Moriaubos aan de Nete, gevolgd door enkele km Netedijk tot aan domein Roosendael, stukje Walem en dan terug... den dijk op :(
De 'Mosterdpot' aan de Mechelsesteenweg is voor fietsers blijkbaar niet meer toegestaan.

Alternatieven van iemand uit de omgeving?
Post Reply