20/04/08 Sint-Truiden.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jef1978
Mountainbiker

Post by Jef1978 »

Zoals menig biker vond ik het eerste slijkgedeelte niet zo geslaagd. Misschien dit stukje er op het laatste insteken ipv na 1 km.
Verder heb ik genoten van het mooie landschap!! :P
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Jef1978 wrote:Zoals menig biker vond ik het eerste slijkgedeelte niet zo geslaagd. Misschien dit stukje er op het laatste insteken ipv na 1 km.
Dit stuk was eigenlijk alleen slecht omdat het de voorbije dagen/nacht veel geregend had en snel droogt dat soort ondergrond niet denk ik. Dus de organisatie heeft gewoon wat pech gehad met het weer.

Ik wil dat stuk zeker opnieuw doen als het droog ligt. Dan is dat een super leuk stukje.
bakkertje64
Mountainbiker

Post by bakkertje64 »

[quote="Peewee"]

Heb 2 keer de 60 km gedaan en 2de keer lag het parcours al een stuk droger.

/quote]

2 keer op één dag,ofwa :roll:
freewoody
Mountainbiker

Post by freewoody »

sorry verkeerde locatie :oops: :oops: :oops:
Frankyspec
Mountainbiker

Post by Frankyspec »

MTB Sint-Truiden apprecieert ten zeerste de suggesties/kritiek op dit forum, ongetwijfeld was het inlassen van de nieuwe piste in aanleg op het domein van de watering een slechte beslissing. Door de Katarakt gekte werd ons de toelating om onze toertocht te organiseren door een aantal gemeentebesturen ”ter elfde ure” geweigerd waardoor we genoodzaakt werden snel een nieuw traject te ontwerpen. Gevolg was dat we het zuidelijk traject (wat meer heuvelachtig is) volledig dienden te laten vallen en noodgedwongen moesten kiezen voor het noordelijker traject met tragere hellingen. Om de tocht toch wat pittiger te maken werd de piste op het domein van de watering toch nog ingelast, bovendien had het weer in de voorbije weken niet echt meegeholpen en de rest is geschiedenis.... #-o

De plaats van de bevoorrading was wel een bewuste keuze, door deze plaats te kiezen werd de snelheid op deze plaats geremd en de enkele (kleine) ongevallen die we het vorig jaar daar wel hadden volledig vermeden...

We blijven ons inspannen om telkens opnieuw een attractieve tocht aan te bieden via een goede organisatie, een ruime bevoorrading en door optimaal gebruik te maken van de prachtige omgeving.
=D>
Mbiker
Mountainbiker

Post by Mbiker »

Ik ben van de streek van Borgloon en vond het interessant om eens een andere tocht te rijden in de streek. Het eerste stukje had evengoed het beste van de toertocht kunnen zijn, ware het weer niet de spelbreker. Als je de tocht van Borgloon een maand geleden had gereden, dan had je pas niet-functionele modder. Ook deze organisatie had het weer niet in handen en kregen maar weinig bezoekers ondanks hun inspanning.

Iemand zij me dat "het domein van de watering" een permanent MTB-parcour wordt van een 3-tal km?

Jammergenoeg zijn er op de mooie stukjes in Borgloon, waar de tocht vorig jaar langskwam (oa oude cross parcour), een aantal anti-MTB barrieres gezet. Deze keer geen poortjes die men kan openzetten maar vaste balken. Andere stukken zijn dan weer gebetonneerd #-o. Gaan we richting Heusden waar alleen nog mag gereden op het Bloso parcour?

Maw het wordt moeilijker om een mooie tocht te organiseren en daarom alle respect voor de parcour-bouwers om er op het laatste moment toch nog een 60km uit te persen. =D>
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

Iemand enig idee waar de foto's kunnen bekeken worden die tijdens deze TT werden genomen ?
Peewee
Mountainbiker

Post by Peewee »

bakkertje64 wrote:
Heb 2 keer de 60 km gedaan en 2de keer lag het parcours al een stuk droger.

2 keer op één dag,ofwa :roll:

Ja tuurlijk. Was 's morgens de 6de op het parcours.

Ronde 1: 60,9km tijd 2u35:00
Ronde 2: 60,3km tijd 2u31:15 (het de 2de keer dat vettige stuk overgeslagen)

Totaal 5u06:15 :-D

Wel 5 min pauze tussen de 2 rondes genomen. Moest ff drinkbussen vullen wat kleren uitsmijten en ketting smeren.
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Ik heb gezien dat de foto's online staan , bedankt
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

nidecker wrote:Ik heb gezien dat de foto's online staan , bedankt
Klopt. Waarvoor dank ! :wink:
Post Reply