20/04/2008 SNELLEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Over de tocht zelf kan ik alleen maar in herhaling vallen : het was zo goed als perfect.

Mijn beste ervaring heeft niet rechtstreeks met de tocht te maken.
Bij de eerste bevoorrading had ik het nogal warm en wilde mijn helm afzetten. Tot mijn grote verbazing stond er echter niets op mijn hoofd. In mijn haast om te vertrekken had ik hem blijkbaar laten liggen op het dak van mijn auto. Die mag ik dus vergeten dacht ik.
Toen ik terug kwam zag ik al van ver de bobbel op mijn dak : ja zulle, mijn helmpie lag nog mooi op de plaats waar ik hem achtergelaten had.

Der is nog hoop......

:-D :-D :-D
vrij actief
Mountainbiker

foto's

Post by vrij actief »

Pablo Sirenzo
Mountainbiker

Post by Pablo Sirenzo »

Snellegem 2008: voor de eerste keer in mijn leven rijd ik een georganiseerde mountainbiketocht.
- De bewegwijzering: is perfect, om verkeerd te rijden moet je Stevie Wonder, van slechte wil of tegendraads zijn.
- De omgeving: ik was eigenlijk al vergeten hoe bosrijk en mooi Snellegem eigenlijk is, en als het weer dan ook nog eens zijn lente-best doet...
- Aankomst en vertrek: vriendelijke mensen, tiens zie ik daar mijn zus en schoonbroer niet? En is dat Els aan de drankbonnetjes?
- Drankstand onderweg: héérlijke koekjes... heb er maar van de eerste keer 3 genomen, dat mocht toch hé... Rondom mij stoere verhalen en tijden vergelijken.
- De technische stukken: 'k ga daar niet over liegen, die waren te moeilijk voor mij, in het bosje met de steile hellingen ben ik 3 keer afgestapt, de andere stukken bos waren zalig
- De concurrentie: die hadden aan mij een makkelijke prooi natuurlijk, ik ben letterlijk door IEDEREEN voorbijgestoken (een gezin met kind niet meegerekend).
- De tijd: 28 km op 1u50, normaal rij ik veel trager als ik ga fietsen, geniet meer van de omgeving
- De Aha-Erlebnis: de meeste van de wegjes had ik als klein kind nog gereden, maar om na 30 jaar nog nieuwe landweggetjes te ontdekken op nog geen kilometer van mijn geboortehuis: straf!
- The day after: eigenlijk nergens last van.
- Slotconclusie: om het met de woorden van Borat te zeggen: Snellegem iez naaiz! Tot volgende keer dus...
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Gisteren zoals gezegd naar Snellegem afgezakt om samen met KP den tocht op't gemakske af te haspelen.Vanaf de autostrade in Izegem had ik al Motorbiker in mijn wiel. #-o
Rond 8u aangekomen samen vertrokken met Motorbiker en Orbeabiker(Klein Plateautje zag the Furious na 50m en besloot om met haar wat bij te praten =P~ =P~ =P~ terwijl ze hun tocht reden)

Eerst de 48 op 't gemakske :bounce: ,genietend van alles 8) ,daarna de eerste lus tot aan 't fietspad in aanleg,en dan nog eens de eerste twee "busselkes" getrist om dan in 't zonneke wat bij te praten met de forumbende(ke) die duidelijk een andere toer gereden hebben(hadden de plassen :roll: #-o opgezocht,hoewel die moeilijk te vinden waren)

opnieuw nog een après -aprèstje :drunk: erbij gelast bij Superfanneke(hartelijken dank) en den dag kon weer niet meer stuk

@motorbiker:zie wel als ge in uzelf gelooft:70km mee in't wiel van GP. =D> =D> :wink:
@pablo sirenzo:blij te horen dat er nog enen de stap gezet heeft en....mtb is geen wedstrijd,wel genieten,genieten en nogmaals genieten.Zich amuseren!!!! =D> =D>
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Bedankt allemaal. Jullie waren met 764 fantastische deelnemers. (Prachtig aantal voor een zomerrit). =D> =D>
Heb net gezien dat ook de foto's reeds on-line zijn. Voor wie het nog niet weet : www.vrij-actief.be , en dan doorklikken naar de link.
We hebben eigenlijk nog een paar bosjes achter de hand gehouden, en dat prachtige stuk weiland :oops: van de winterrit, nog 1 en misschien zelfs 2 grote stukken privé-domein, en nog een paar "hersenknobbels die nog moeten uitgewerkt worden. Deze stukken worden ongetwijfeld de volgende winterrit ingelast. Zéér gemakkelijk te onthouden; de winterrit in Snellegem gaat altijd door op de éérste Zondag van het jaar.
Tot dan.

PS : Ik ben dus "den dezen met z'n rok".Als je me tegenkomt mag je jezelf altijd kenbaar maken,hé. Kwestie van te weten tegen wie je bezig bent op het forum.
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Sorry, maar ik denk dat je voor de foto's beter de link gebruikt die Vrij Actief op het forum zette.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

TOP, TOP, TOP =D> =D> =D> !!!

Lang geleden dat ik nog zo'n mooie TT gereden had. Genoten van de vele off-road, bosjes en technische stukjes.
Organisatie, parcours, bepijling, bevoorrading, alles om "U" tegen te zeggen.
Onderweg Fast, Furious en CP tegengekomen en even gedag gezegd.

In het laatste bosje parcours kwijt geraakt om dan met een 5-tal bikers naar de meet te rijden. Gezien we reeds prachtige rit hadden gereden, kon dit de pret niet bederven.
Enige mindere puntje: mijn beentjes waren nog een beetje moe van de wegrit PVP 120 km gisteren...

Goed voor 55km of 2u30 bikefun à avg 22.

Snellegem chapeau en tot volgend jaar !
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Foto's zijn nu ook te bereiken via de web-site : www.vrij-actief.be
Safari Chris
Mountainbiker

Post by Safari Chris »

SNELLEGEM STAAT VANAF NU IN DE SAFARI TOP 5
Prachtig gedaan!!!
Speleers
Mountainbiker

Post by Speleers »

Twas een zeer schonen tocht. Kheb er van genoten!
Bepijling was in orde. Op 1 punt ben ik toch dik verkeerd gereden. Op een bepaald moment reed je op een zandweg. Op het einde moest je naar rechts, richting Snellegem. Maar door onoplettentheid en de bikers voor mij te volgen, ben ik links afgeslaan om terug over de brug van de E40 te rijden. Heb dan heel het stuk opnieuw gereden, goed voor 10km extra! En ik was niet de enige die daar verkeerd ging!
Verder heb ik geen briefke gekregen bij de inschrijving waardoor ik gene boterham kon halen... :(

Voor de rest, tot volgend jaar! :wink:
Post Reply