Houffalize 19 - 20 april 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

kenny wrote:Mijn foto's

s'morgens ook nog even bij Ilke Dejongh gestaan toen ze opgaf met een kaderbreuk :(
Kheb haar zien lopen met haar fiets aan de hand op de lange klim na het stuk waar ze naast de vangrail fietsten. khad medelijden met haar :(
-Haas-
Mountainbiker

Post by -Haas- »

sharplikeascalpel wrote:Houffa was hemels:

- Met een hele bende naar daar: familie, teammaten en wat kameraden.
- Schoon materiaal gezien
- Waanzinnige sfeer
- Toffe oude bekenden gezien
- Reclammeke gemaakt voor mountainbike.be ( :lol: manitou)
- Een dijk van een koers gereden ( 25e bij de open race met licentiehouders )
- Schoon koers vandaag!

Kortom hemels dus!

dan heb je mij ook nog wel gezien ik stond in de verkoop tent naast de tent van mountainbike.be

maar niet gaan klagen over de kleding he :-D
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Voor hen die het kan boeien #-o m'n verslagje:

Vrijdagavond afgezakt en na wat pasta in bed gekropen, ik kon terecht bij het Lingier-Versluysteam op hotel, waarvoor enorme dank!
Zaterdagochtend wat verkend en het bleek wederom hetzelfde verhaal als voorgaande weken: noppenbanden steken om de modder te overwinnen! Na de andere categorieën aanschouwd te hebben konden wij (een dertigtal) eindelijk van start op de nijdige klim tot 15%.
Kevin Van Hoovels (al enkele keren BK studenten en ook al BK beloften) nam het commando en dook met 20m voorsprong de eerste afdaling in. Eens beneden zat ik al vlot in het wiel, in het volgende klimmeke kon ik net aanklampen en even later liep ik in de afdaling en de daaropvolgende klim enkele seconden uit. Een km later sluit hij aan maar ik kan op kop blijven en in de beruchte fosse d’outh afdaling loop ik weer wat uit.
Op de lange klim moet ik Kevin toch laten gaan en hij neemt 50m. In de afdaling kan ik met het nodige risico zijn voorsprong minimaliseren en in het dal… zit ik weer in het wiel!
Na een afdaling komt een klim, dus weer loopt hij iets uit. Ik kan weer aansluiten maar op de steile laatste klim neemt Kevin na een klein foutje van mij enkele meters en stilaan verdwijnt hij uit m’n zicht.. De laatste ronde nog hard geklommen en met zin voor risico afgedaald maar Kevin bedreigen was geen optie meer. Ik finishte tweede op een dikke minuut dat we de sterkste waren werd snel duidelijk, op de derde was het nog 5min wachten.
Zo kon ik even later voor het eerst een BK-trofee in ontvangst nemen om met trots het (ingekorte:) ) te volkslied kunnen beluisteren.
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

manitou. wrote:
deze zijn uit hun truck gestolen tijdens de nacht
hetzelfde is zo gebeurd bij GT en Hope
bij GT en Hope waren er geen inbraaksporen op de bestelwagens te vinden
blijkbaar wareen er profesionelen aan het werk
Nog erger bij GT hebben ze de bus open gedaan, er vier bikes uitgehaald en aan de kant gezet, dan de twee race bikes van de rijders gepikt, de vier andere bikes er terug in en de bus zelfs terug gesloten! Terwijl er 2 mensen op 3m in een tentje lagen te slapen dan ook nog!
Voor GT nog een geluk dat ze de twee spare frames die ook in de bus lagen niet mee hebben genomen, de mech heeft op zaterdag nog twee nieuwe bikes kunnen bouwen voor de racers...

greetz
bettes
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Op zeker ogenblik zagen we een Fox vork op de balustrade van een brug staan,niemand in de geburen.We wisten niet goed wat doen,meenemen en aan de organisator gaan afgeven of laten staan.We hebben ze dan maar laten staan want het moest maar eens een gestolen vork zijn en zo zou je nog als dief kunnen beticht worden.Nadien was ze wel natuurlijk weg.
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

roy wrote:

s'morgens ook nog even bij Ilke Dejongh gestaan toen ze opgaf met een kaderbreuk :(
Kheb haar zien lopen met haar fiets aan de hand op de lange klim na het stuk waar ze naast de vangrail fietsten. khad medelijden met haar :(
Was geen echte kaderbreuk !!!
heb er foto's van en zal deze later er op zetten !!

Pad waar de versnelingskabels vast zitten op de boven buis was los gekomen !!!
( zit vast met zo'n rivetten en deze zullen gelost zijn )
met de nodige versnellings problemen als gevolg. ](*,)

Ridley zal nog wat werk hebben aan hun bikes
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Amaai viperke waarde gij dat, proficiat.
Ik stond halfweg de fosse en heb je daar bezig gezien. Al in de eerste ronde was het lang wachten op de derde.
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

hey,

in het oprijden ben ik een bekende voorbijgereden....dan maar meteen teruggedraaid en venster naar beneden gedaan om hem aan te moedigen en uiteraard om een fotoke te nemen => heeft blijkbaar geholpen.... :wink:

Image

=D> =D> =D>

grtz
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

bert bibber wrote:
roy wrote:

Nja,

ALWEER met een ridley.... ze hebben daar inderdaad nog veel te leren...Jammer dat renners de dupe zijn van ridleys leergeld. :evil:
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Tiles02 wrote:
bert bibber wrote:
roy wrote: Kheb haar zien lopen met haar fiets aan de hand op de lange klim na het stuk waar ze naast de vangrail fietsten. khad medelijden met haar :(

Nja,

ALWEER met een ridley.... ze hebben daar inderdaad nog veel te leren...Jammer dat renners de dupe zijn van ridleys leergeld. :evil:
Hier zijn de foto's

Image

Image

:-? :-?
Post Reply