20/04/2008 SNELLEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Ik vond het een prachtige rit... :drunk: , dikke proficiat aan de parcour bouwer hij heeft echt wel het maximum eruit gehaald. al die mooie bosjes , vooral dat met da hellingetje derin =P~
Bovendien dat weertje was echt super, en ook een mooi gemiddelde gereden van 23.8km/h.

MVG bram
Blan-man
Mountainbiker

Post by Blan-man »

Snellegem lag nog te slapen onder een dikke nevel, toen ik voor achten de strijd aanbond. Ik had mijn helrode muts, speciaal voor mistige dagen, aangetrokken en was zoals altijd ,voor een man op leeftijd, zuinig vertrokken. Even werd ik door een man in HLNoutfit (Het Laatste Nieuws) sentationeel uit mijn tempo gehaald, maar zijn tempo was duidelijk mijn tempo niet. Dus laten gaan. Het werd van in het begin al genieten van het parcours en mooie parcours inspireren mijn altijd tot mooie dingen. Zonder het te beseffen werden we na 15 km al bevoorraad, een soort buffet met 3 drankjes, 5 soorten koekjes en fruit. Even daar voorbij kwam ik in een grote groep terecht waar rode-witte VC mannen een hoog tempo aanhielden, waardoor alles in kleine groepjes uiteenviel. Maar ik zat nog goed en liet me in een 2de groepje meeglijden tot de 2de bevoorrading (31 km) Daar weer datzelfde buffet (ze serveerden een groen? Tom Boonen drankje), met fotograaf en een man met rok (geen hamer). Het derde deel nodigde uit tot genieten tot ik voorbij de brug in Varsenare bijgehaald werd door de wit-rode VC mannen met in hun zog een P-magazine crosser en blauwe kompaan. Ik moest dus terug aan de bak, maar hun tempo was nu iets dragelijker dan voorheen. Ik werd overmoedig en door even aan kop te komen miste ik een pijltje en weg waren de mannen. Ik kon de crossers (duidelijk met de 'rem op' rijdend) nog bijbenen maar in het laatste zandstrookje voor Snellegem brak het lint. Ik kon in mijn eentje nog kort even namijmeren over het feit dat we hier weer echt verwend werden, dus :Hoedje af voor de organisatie.

De teller : 49.41 km in 2u02 of 24.3km/u
Ice Cube
Mountainbiker

Post by Ice Cube »

Echt ervan genoten; parcours, zon, gezelschap... =D>
Enkele gelijkenissen met de tocht van Brugge enkele maanden geleden maar het blijft een streek waar ik met plezier terug kom.
"HET IS ZOMER ...." Ik was blij dat ik mijn korte broek aan had 8)
Ciao.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Deze morgen in alle vroegte van thuis met de fiets vertrokken om in snellegem met Veeteeteetje te starten. Eerst de groten toer en meteen nog eens de kleine erachter waarbij we alle technische bosjes nog eens 'gebist' hebben. Heerlijk :-D . Prachtig parcours, prima bevoorrading, super privé-stukskes, aangenaam gezelschap en een stralend zonnetje. Snellegem, chapeau =D> =D> =D> Na een korte après met een blondje of twee, lekker in het zonneke op het 'terras', samen met nog menig forumbiker, iets minder vlot terug naar huis en met 100 km op de teller aangekomen.
Snellegem, heel graag tot de volgende. :bounce:
full-bull
Mountainbiker

Post by full-bull »

waar kunnen we de foto's die deze morgen genomen zijn tijdens deze prachtige tocht terug vinden?
vrij actief
Mountainbiker

foto's mountainbiketocht

Post by vrij actief »

De foto's kun je deze week (ik kan er geen datum op plakken : 't kan al deze avond zijn, 't kan morgen zijn, maar in ieder geval zo snel mogelijk)op de site van vrij actief bekijken : www.vrij-actief.be
er zal een link gelegd worden naar picasa omdat we dan niet beperkt zijn in aantal ('t is te zeggen we kunnen er tot 500 opzetten)
Zelf weet ik niet hoeveel er genomen zijn, maar dat er voldoende zijn, daar twijfel ik niet aan : schoonbroer deed zijn best !
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

prachtige tocht, =D> prachtig weer =D> kom zeker terug,goede bepijling en organisatie en :drunk: :drunk: =D> =D>
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Gewoonweg supertocht, afwisseling, mooi weer, goede bevoorradingen... Wat moet een mens nog meer hebben =D>
dickino
Mountainbiker

SUPERTOCHT

Post by dickino »

Hallo,

Deze morgen al rond 7u15 aangekomen in Snellegem. Daar enkele forumbikers gezien maar moest om mijn collega bikers wachten om te vertrekken ... Eenmaal gestart ... eigenlijk geen woorden voor deze prachtige TT !!!
Toch enkele gegevens :
- Weer : Eerst frisjes ( mistig) maar nadien prettig zonnetje.
- Parking : Wist dat ik vroeg moest zijn, kleine parking.
- Inschrijving : Al speciaal open om 7u30, super.
- De rit : Lees de reakties dan weet je het wel. 50,32 km. Veel prachtige, nieuwe en technische stroken in het bos !!!
- Bevoorrading : Alles erop en eraan. 2 op de grote tour.
- Afspuiten MTB : Enkele tuinslangen, meer dan genoeg.
- Douche's : Apart voor dame's. Voor heren ok, wel weinig druk.
- Après : De boterham was lekker samen met een ... Leffe of was het Tongerloo ...
- Cijfers : 23,80 km/u - Maximum : 40 km/u.

Volgend jaar komen we zeker terug.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Vandaag ook genoten met een 7 tal Choufkes . =D>
We vertrokken met de fiets vanuit Middelkerke en aangekomen in Snellegem hadden we al 30 km op de teller daarom besloten we de kleine toer te doen ( lees 30 km), en deze was zeer goed met een prima bevoorrading goede bepijling en enkele prive doortochten =D> =D> en achteraf nog genoten met enkele tongerlo's :drunk: enzo konden we onze terugtocht aanvatten
In totaal hadden we toch 90 km afgehaspeld, Snellegem tot een volgende :wink:
Post Reply